Recenze: Harry Potter Triwizard Maze Game – kouzelnické Člověče

harry-potter-triwizard-maze-game-01

Přemýšleli jste už, čím tráví mladí kouzelníci a kouzelnice všechen ten volný čas ve škole čar a kouzel v Bradavicích. Určitě nevěříte nikdo tomu, že se budou po celou dobu pilně studovat a pročítat učebnice. Věřte tomu nebo ne, hrají magické Člověče nezlob se.

Na trhu se sešla řada deskových her s tématem Harryho Pottera a jeho světa. Zatímco před několika dny jsme tu měli figurkovou hru, tentokrát nás čeká bludiště Ohnivého poháru. Hra se v původním anglickém znění jmenuje Harry Potter Triwizard Maze Game, která je právě přepracováním magického Člověče nezlob se. Hru vytvořila společnost Pressman s licencí Wizarding World. O distribuci v Evropě se stará firma Esdevium Games.

Bílý box už na první pohled zaujme, jak je pokrytý různými symboly a nápisy z filmů, ale především ukazuje portrét hlavního hrdiny. Přes průhledné okénko mohou hráči také nakouknout dovnitř. Lepší je ale krabici ihned otevřít a vytáhnout plastový plán. Po něm se dokola vine cestička prošlapaná průhlednými otvory.

harry-potter-triwizard-maze-game-06

Každý z hráčů si zvolí svoji stranu, barvu a k ní dostane také sadu čtyř figurek. Ty umístí do mírného oblouku ve svém rohu. K tomu ještě je třeba zamíchat balíček karet. Poté už je vše připraveno, protože kostku hráči najdou uprostřed plánu.

Všichni účastníci se střídají. Jakmile se hráč dostane k tahu, zmáčkne kopuli uprostřed, prohne její dno a tím přinutí kostku vyskočit (takzvaně kostku vycvakne). Jakmile se dozví její hodnotu, může posunout jednu ze svých figurek. Pokud tedy už některou nasadil, k čemuž potřebuje hodit šestku. První kola se tedy nesou především v duchu toho, že se všichni snaží uspět a vyrazit s první postavičkou kolem celého plánu až do cíle. Tím je Ohnivý pohár stojící uprostřed.

Každý hráč má čtyři figurky, kterými postupně obíhá dokola. Pokud figurkou skončí pohyb na pozici soupeřovy postavičky, pak ji vrátí zpět na startovní políčko. Mnohem zajímavější věci se začnou dít, pokud zastaví na jednom z deseti bíle orámovaných míst s nápisem Draw. Tato lokace předepisuje hráči dobrat si jednu kartu a ihned se řídit jejími pokyny.

harry-potter-triwizard-maze-game-10

Karty můžou mít pozitivní i negativní efekt. Většinou znamenají nějaký posun vpřed nebo vzad, záleží tu hodně na štěstí. Posunem se nakonec snaží hráči dorazit až před svoje čtyři cílová políčka a všechna je obsadit. Ten, komu se to podaří jako prvnímu, se stává vítězem.

Z popisu je jasné, že Harry Potter Triwizard Maze Game je klasickým Člověče nezlob se. Jeho průběh je ale doplněn magickými rekvizitami, tedy kartami, které do průběhu partie zasahují společně s kostkou. Jsou ale pouze dalším prvkem náhody, protože hráči je okamžitě vyhodnocují a nemají jakoukoliv možnost své tahy ovlivňovat.

harry-potter-triwizard-maze-game-15

Podobně jako v Člověče nezlob se mohou hráči volit pouze figurku, se kterou se posunou. Při šestce nasazují, ale především cvakají kostkou znovu. Žádný vliv taktiky tu nenajdete. Efekty karet jsou očekávané a prostě jen posouvají figurky vpřed a vrací je dozadu. Jsou mezi nimi ale i extrémně silné efekty, které nasazenou figurku posunou rovnou až před domeček.

Čím více hráčů, tím více je plán zaplněný a je tedy i průběh zábavnější. Ve dvou je to tak trochu nuda, ale vždy se můžete spolehnout, že hra je rychlá a není třeba zbytečně dlouho čekat na určení vítěze.

harry-potter-triwizard-maze-game-17

Hra je tedy vhodná pro děti, ale nepřináší nic extrémně nového. Jedinou zbraní by mělo být téma, ilustrace pod průhledným plánem a pak samozřejmě kopule s kostkou. Protože i figurky drží na svých pozicích hodně dobře, je hra skvělá na cesty. Děti si ji oblíbí díky známým hrdinům a vy nebudete muset v autě neustále hledat komponenty. Jen karty z tohoto konceptu vybočují.

Harry Potter Triwizard Maze Game je přečarovaným Člověče nezlob se, do kterého přibyly karty. Ale hlavním lákadlem tu jsou kouzelníci, kostka uprostřed a důraz na hraní na cestách. Harry Potter Triwizard Maze Game si najde cestu do rodin s menšími dětmi, pokud tedy už nemáte spoustu jiných variant na jednu z dětských nejoblíbenějších her.

AutorFrank Kohner, Paul Kohner, Fred Kroll
IlustracePeyo
Vydavatel(Unknown), Amuze, The Canadian Group, Cardinal, Cayro, The Games, Cookie Jar Entertainment, Danawares, Disney/Pixar, Dourios, DreamWorks, Egmont Litas, Falcon Games (I), Feva (UK) Ltd., Fundex, Gabriel, Goliath Games, Grafix Travel Games, Habano-Trisma S.A., Hasbro, Humbert & Brandt GmbH, IRWIN Games, Irwin Toy Ltd., Kohner Bros., MB Giochi, Milton Bradley, Mountains China Co. Ltd., Nelospelit, Nelostuote Oy, Pavilion, Peliko Oy, Peter Pan Playthings, Pressman Toy Corp., Saenggak Plus Edu, Sambro, Spear's Games, Tactic, Tiimari, Walt Disney Productions (Disney), Winning Moves Games (USA)
Rok vydání1965
Minimální věk4 and up
(13 voters)
KategorieChildren's Game
MechanismyRace, Roll / Spin and Move
RodinaTraditional Games: Pachisi / Ludo, Books: Winnie the Pooh, Brands: Disney, Characters: Hello Kitty, Characters: Moomins, Characters: Smurfs, Comic Books: Marvel Universe, Comic Books: Teenage Mutant Ninja Turtles, Components: Pop-O-Matic, Movies: Cars, Movies: Toy Story, Theme: Dolls, Theme: TV Detectives, Toys: Barbie, Toys: Lalaloopsy, Toys: Shopkins, TV Shows: Charlie's Angels, TV Shows: Dinosaur Train, TV Shows: Dora the Explorer, TV Shows: Go, Diego, Go!, TV Shows: Little Einsteins, Video Game Theme: Angry Birds
Alternativní názvy¡Perdición!, 4 In Je Huisje, Angry Birds Space Race, Barbie Pop-Up Game, Barbie The Pearl Princess, Caillou Discovery: A Frustration Game, Charlie's Angels Juego de Ludo, Dinojuna Kimble, Disney Pop Up Game, Disney Princess Pop-Up Game, Dora the Explorer Discovery Game, Double Trouble, Fia, Frustration, Frustration!, Glücksspiel, Griniaris, Happy Feet Two: Pop 'N' Race, Harry Potter: Triwizard Maze Game, Hello Kitty Pop-Up Game, Hyppis, Jungle Ludo, Kimble, Kimble, Lalaloopsy Pop-Up Game, Lalaloopsy Push My Buttons, Ludo, Ludo Matic, Mumin Syltfia, Muumi Hillopeli, Olaf's in Trouble Game, On the Bubble, Pop 'n' Hop, Pop 'N' Race, Pop-O-Matic Trouble, Pop-O-Matic Trouble: Bluey, Pop-O-Matic Trouble: Cars 3, Pop! the Pig Pop 'N' Race Game, Popper Jr. Game, Popper Magic, Shopkins Pop 'n' Race, Smurfs Pop 'N' Race, Teenage Mutant Ninja Turtles Pop-Up Game, Thomas & Friends Pop-Up Game, Travel Frustration, Travel Trouble, Under the Sea Ludo, Wer zuletzt lacht, Αγωνία, 좀비 킴블

Harry Potter Triwizard Maze Game vypadá nadějně. Kromě obyčejného běhání kolem s figurkami tak, jak kostka píská, byste mohli mít trochu kontroly s využitím karet. Ty ale bohužel zůstávají u jednoduchých pokynů, které nijak nemění celkový dojem. Harry Potter Triwizard Maze Game zabaví stejné publikum, jako klasické Člověče nezlob se, pokud tedy někdo bude chtít další verzi této klasiky. Šanci má díky tématu a důrazu na cestovní zpracování, které také trochu zachraňují celkové hodnocení.

+ na cesty
+ kostka v kopuli
+ karty ozvláštňují průběh