Recenze hračky: Janod Magnetibook – dobře oblečené slečny na cestě za dinosaury

„A my vážně jedeme za dinosaury?“ zeptala se Karolína. „Pokud ano, musím vypadat co nejlíp. Pokud by to měl být můj poslední den a Tyrannosaurus mě spolkne, musím na té fotce do novin vypadat k světu!“

Její kamarádky jen rychle přisvědčily a všechny dívky se vrhly k zrcadlům. Začaly se upravovat, česat, malovat a všechny ty další kouzla, která děvčata dělají, aby se zkrášlily. Potom se všechny vrhnou jedna přes druhou do skříně a začnou hledat vhodné oblečení na výpravu do druhohor. Do společnosti obrovských zvířat a pralesních stromů se hodí úplně něco jiného než někam na maškarní bál. Převládat bude asi zelená.

A na podobnou výpravu se mohou vydat i děti, pokud svoji fantazii dají průchod v krabičkách série Magnetibook, které přichází z dílny značky Janod. Mluvíme tu o trojici krabic, které nesou názvy Dinosauři, Oblékání děvčata a Zábavné tváře Děvčata. Všechno to jsou krabičky, které nesou myšlenku Magnetické knihy a skládačky. A na stoly dětí se dostávají zásluhou oficiálního distributora Janod.

Krabičky se drží slova kniha v názvu a vypadají na první pohled právě jako knihy. Jejich čelní strana pak zůstává zavřená díky magnetům, které jsou v hlavní roli všech těchto boxů. A všechny se točí kolem stejné myšlenky. Po otevření na každé dítě čeká v první řadě těžké magnetické víko skýtající pozadí pro tvorbu. Ve dně boxu a jeho kapsičkách se schovávají malé i velké dílky, které spojuje jedno – pevně zůstanou viset na magnetickém víku.

Součástí balení jsou ale také karty, které představují zábavné úkoly. Ukážou dětem obrázek postavy a také prozradí, kolik dílků potřebují k úspěšnému dokončení tohoto zadání.

Na cestě do jury za bájnými zvířátky nás ale čeká pouť dalšími dvěma magnetickými knihami. Tou první je Zábavné tváře Děvčata. Venku na boxu růžová barva a obrázky všech těch barevných komponent, ze kterých si mohou děti poskládat svoji tvář. Její silueta se ukrývá uvnitř a čeká, jakou podobu na sebe vezme.

V nabídce Magnetibooku Zábavné tváře Děvčata (Crazy Faces) nemohou chybět divoké účesy všech barev, několikero očí, brýlí, úst i nosů. Některé jsou veselé, jiné kreativní, ale dohromady vytváří téměř nekonečnou zásobárnu možností. A pro to vše stačí dohromady 55 magnetů, které vrchovatě naplní dno boxu. Autoři nezapomněli ani na nějaké ty ozdoby, ať už je to náplast nebo piercing kroužek. Chybí snad jen tetování.

Je jasné, že tato krabice je směřovaná primárně na dívky, protože vytvořit jde dívčí tváře s dlouhými řasami a rudými ústy. A právě takto stojí děvčata před zrcadlem a připravují se na svoji výpravu za dinosaury.

Ve hře na dobrodružství tedy rychle postoupíme do druhého boxu, kterým je magnetická kniha Oblékání děvčata (Costumes). V boxu se nachází zdánlivě pouze 46 magnetů, ale to je opravdu spousta pro to, aby děti s jejich pomocí vyjádřily svůj styl. Je tu řada blůz, šatů, bot i pokrývek hlavy a dokonce i nějaké to zábavné vybavení (třeba kytara).

Skládat vše budou děti do prostředí dětského pokoje, kde stojí dívčí postava, která nenechává žádné pochyby o tom, na koho je tento box směřovaný. Na dívky. Módní kreace jsou přesně to, čím si zajistí krabice okamžitě pozornost malých parádnic.

A když už jsou všechny dívky oblečené a připravené na výpravu, je čas se podívat za stvořeními, která už nedočkavě mrskají ocasy. Magnetická kniha Dinosauři nabízí celkem 50 dílků, od zmiňovaných ocasů, přes hlavy a těla. Všechna stvoření budou vznikat na obrázku, které nabízí prostředí pradávného světa. Jsou tu všichni známí, od T-rexe, přes Triceratopse až po Brontosaura. Tato krabice je ale trochu omezená fantazií, protože tu nelze úplně dobře kombinovat části těl napříč různými dinosaury.

Krabice naopak slouží k tomu, aby si děti zopakovaly vzhled svých oblíbenců. Mohou skládat jednoho dinosaura za druhým a užívat si detailní grafiku, kterou jednotlivé magnetky nabízejí. A díky tomu všemu bude nakonec pro všechny děti návštěva takového malého, magnetického Jurského parku také pěkným zážitkem. Jako jediná není tato krabice jednoznačně směřovaná pouze na jedno pohlaví. Snad všechny děti si projdou svým dinosauřím obdobím, a to je chvíle, kdy by měli tito magnetičtí kamarádi nastoupit na scénu.

Boxy jsou díky nezávadnosti látek a spoustě kreativního použití vhodné už pro děti od tří let. Ale to neznamená, že by nebyly dostatečně zajímavé třeba i pro začínající školáky. Jako horní hranice je stanovena číslovka osm let, která dle našich testů odpovídá, a i v osmi letech má stále box dětem co dát.

Magnetky mají různé velikosti od úplně drobných, jako jsou třeba boty nebo oči až po velké a dechberoucí kreace, jako jsou šaty nebo účesy. Bez ohledu na velikost jsou ale pevné a dobře se s nimi manipuluje.

Každé víko je upevněno na tkaničkách, které jej udržují otevřené tak akorát. Děti si díky tomu mohou hrát jednoduše tak, že krabičku otevřou, mají dno před sebou a z něj rovnou přesouvají destičky na svůj finální obraz.

Karty úkolů jsou součástí každého boxu a představují parádní způsob nakopnutí představivosti. Pokud děti váhají nebo neví, co by mohly třeba z dílků postavit, pomůže jim balíček. U dnes testovaných Magnetibooků je ale všechno poměrně jasné. Jednotlivé dílky mají v podstatě přesné místo, kam je třeba je umisťovat.

Sady recenzovaných tří Magnetibooků je zábavou, která ukázkově podporuje fantazii. Je to přesně ta hračka, kterou před děti položíte a pak o nich nevíte dlouhou dobu. Odklápěcí víko funguje jako taková kreslená obrazovka, která se sice nehýbe v realitě, ale v představách dětí se právě na ní odehrávají nevídané věci. Magnetibooky jsou boxem, ke kterému se děti rády vracejí.

Facebook: @JanodCeskoSlovensko
Instagram: @janod_cesko_slovensko

Recenze: Mea Culpa – do nebíčka nebo do peklíčka?