Recenze: Pohádkáři Nová dobrodružství – vyprávění pokračuje

Každý večer nová pohádka. Taky to tak máte, když uspáváte děti, že musíte pokaždé přicházet s novými nápady a příběhy? Někdo čte knížky, někdo vymýšlí pokaždé nové o zvířátkách, autech nebo vesmíru.

Pohádkáři je krásná malá hra pro děti, ve které jde o vyprávění a doplňování pohádkových příběhů. Hru vytvořili Marie a Wilfried Fort a totéž platí i pro toto nové rozšíření, které k nám míří. O jejich autorství se tentokrát podělili a další šanci ještě dvojici Bertrand Arpino a Mathieu Rivero, kteří každý připravili svoje jedno vypravování. Hra vyšla nejdříve pod logem Lifestyle Boardgames, poté dorazila k Asmodee a nyní se dostává v češtině na pulty obchodů díky ADC Blackfire.

Malá krabička s dvojicí dětí snících o vzdálených světech ukrývá více než padesát karet, které se dají rozdělit na tři typy. Jsou tu samotné příběhy, kterých je dohromady šest, ale především spousta nových překvapivých hrdinů. A nechybí ani sedm prázdných karet, které si mohou hráči sami dotvořit podle vlastní fantazie.

Pro každou partii si děti vyberou jeden z příběhů a seberou všechny jeho karty uspořádané podle číslic. Každý hráč dostane jako výběr pět karet hrdinů, které si vezme do ruky a figurku pro sledování získaných bodů. Vše se točí kolem opravdové knihy ze základní hry a jejího zaplňování kartami, kde je vždy místo pro jednu kartu (část) příběhu. Na začátku vyberou náhodně také hlavního hrdinu, pro kterého je připravena druhá kapsička na úvodní dvoustraně.

Od té chvíle už začne vyprávění, ve kterém vždy hráči z ruky vybírají postavu, která nejlépe sedí na sousloví zadané na další kartě příběhu. Každý zvolí tajně jednu kartu, které pak jako balíček zamíchají, a aniž by věděli, komu která postava patří, rozloží je a hlasují. Hráči, jejichž postava je zvolena dostanou body a postupně tak na každé dvoustraně sbírají další až do konce, kdy vítěze určí součet těchto bodů.

Pravidla nové krabičky obsahují pouze návod, jak si napsat vlastní příběh. K samotným příběhům a hrdinům není co dodávat, protože fungují podle stejných pravidel, jako v základní hře. Jsou tu nejen jednoduché, ale i složitější, rozvětvené příběhy. Díky tomu, že jsou karty oboustranné, ale není potřeba tak velký balíček a i na 24 karet se směstná celkem 48 epizod, dvě po deseti kartách a další čtyři po sedmi.

Děti potěší obrovská spousta nových hrdinů, které je možné používat nejen s rozšířením, ale i s původní hrou. Tím se navyšuje výrazně znovuhratelnost a i již odehraná dobrodružství získají nový náboj.

Malí hráči znovu mají šanci vložit do každého příběhu svoji invenci a dodávat textovým příběhům vizuální podobu s pomocí zvířecích aktérů. Psaní je opět jednoduché, slovní zadání pro volbu hrdinů zajímavé a celkově rozšíření působí opět velmi svěžím dojmem. Ani tentokrát nemáme obavu ze znovuhratelnosti, protože volba zvířátka je pokaždé zajímavá, i když vyprávíte totéž.

Jen děti budou mít při opakovaném hraní jednodušší úkol při převyprávění celého příběhu na konci, což je společná aktivita, která spojuje všechny účastníky do jednoho týmu. Ale ani to nevadí, protože jak příběh vypráví znovu, mohou do něj dodávat další detaily a rodiče by je v tom také měli podporovat.

Pohádkáři: Nová dobrodružství jsou skvělým rozšířením fantastické dětské hry, která patří do každé rodiny. Více zvířátek, více příběhů, více fantazie. To je přesně to, co od drobného rozšíření Pohádkáři: Nová dobrodružství dostanete.

Recenze: Alchymisté – čarování s lahvičkami