Recenze: ROXX Skullzz – mistrovství světa v šikovnosti

ROXX Skullzz - balení

A je to tu. Toužebně očekávané mistrovství, na které se všichni tak pečlivě připravovali. Celý sál je vyprodaný a publikum bouří. Někteří z návštěvníků jsou překvapení, protože ve středu arény je pouze jeden stůl. Žádné provazy, ani bojiště. Pokud jste si špatně přečetli název této hry, možná jste se i vy nechali oklamat. Tohle není žádný box, tohle jsou Roxx!

Ale proč to zklamání? Ještě ani nevíte, o jaký sport jde a už se odvracíte? Jen pojďte zpátky a společně se podívejme, co si pro nás společnost Alltoys se svojí novinkou připravila. Už víme jednu věc – celé se to jmenuje Roxx, což je sada nejrůznějších her a nástrojů. Dnes se podíváme na hru Skullzz, která má svoji vlastní krabici.

Co se pod tímto názvem ukrývá? V první řadě je to modrá, pokreslená krabice, ve které je naskládána spousta věcí. Ale Roxx, to jsou především kameny, které vypadají jako pogy s bříškem. Takové nafouknuté duté bubliny o kulatém tvaru a průměru necelých čtyř centimetrů. Ty jsou základem každé hry, protože právě tohle jsou ty roxxy, o které celou dobu půjde.

ROXX Skullzz - připravená hra

Spolu s nimi se uvnitř krabice nachází především umělohmotná rozkládací podložka. Na ní najdete chaoticky rozmístěná čísla od jedné do devíti – pozice, které budete muset se svými kameny projít. Všechno doplňují ještě tři Skullzz terče, dvanáct karet a také šest kamenů do začátku.

Na začátku partie rozložíte před hráče plán a na něj postavíte trojici terčů. Všechny kameny začínají svoji pouť na čísle jedna, které je startovní pozicí. Postupně musí za pomoci pohybu kamenů přeskákat všech devět pozic. Ve většině případů je to jednoduchý přesun, ale jsou tu dvě speciální podmínky – terče musíte trefit technickou střelou (jen jeden má nájezdovou rampu).

Na políčkách dva a šest si navíc vezmete kartu a musíte předvést některý z dostupných triků. Ty po vás vyžadují nějakou parádičku s kamenem, na jejíž provedení máte časový limit. Po splnění můžete příště pokračovat v pohybu (toto není v pravidlech zcela jasně popsané), v opačném případě se musíte pokoušet o zvládnutí triku stále dokola.

ROXX Skullzz - připravená hra

Kámen vždy svoji pouť musí skončit uvnitř kruhu s číslem, aby se váš tah počítal jako dosažení dalšího kroku. Při vyskočení z herního plánu se vracíte na pozici, kde jste ho opustili. Kdo jako první projde překážkovou dráhu, se stává vítězem.

Krabice ale naštěstí kromě této hry obsahuje ještě další, která se jmenuje Lebky RX. Hraje se pouze s balíčkem karet triků. Ke hře si ale potřebujete vzít svoje nejlepší a nejhodnotnější kameny, protože právě hodnota triku se násobí hodnotou roxxu, s nímž jste ho dosáhli. Zde tedy vstupuje do hry nákup rozšiřujících balíčků. Nakonec ale o vítězi přece jen rozhodne šikovnost, protože bez splnění úkolu nemůže dostat body.

Obě hry Skullzz děti zpočátku baví, ale vždy vítězí střadatelské nadšení. Když získají nový kámen (vyhrají nebo koupí), hned jej chtějí ve hře vyzkoušet. Právě to pohání hru dál. Cena rozšiřujících balíčků není úplně nejnižší, stejně jako doplňujících sad. Naštěstí ale v každém balíčku dostanete i nějaký ten vzácný kámen, který je průhledný nebo v sobě má zrcadlo.

ROXX Skullzz - rozehraná hra

Bohužel v pravidlech nejsou popsané techniky nebo povolené herní styly. Proto se dá předpokládat, že co není zakázáno, je povoleno. Můžete tedy cvrnkat, ale především využívat zakulaceného bříška a bouchat na jednu stranu vašeho kamene, čímž jej dostanete do vzduchu. Celkově trvá nějakou chvíli, než se naučíte roxxy alespoň trochu ovládat. Ale jak už to bývá u dovednostních her – čím víc času s nimi strávíte, tím lépe to budete umět.

Roxx je kromě zábavy a akční hry především sběratelská legrácka. K hraní sice sady nových a nových Roxxů nepotřebujete – stačí pro každého hráče několik, ale přesto je to lákavé. Sbírat, vyměňovat, hrát o ně. Kdo si nějakou takovou mánií v dětství neprošel a je jedno, jestli to byly cvrnkací kuličky, poštovní známky nebo šmoulové ze supermarketu.

ROXX Skullzz - rozehraná hra

Je pouze na hráčích, jestli budou se svými roxxy poskakovat za pomoci rukou nebo si pořídí trampolínu. Ta vyžaduje jinou techniku a záleží pouze na samotném hráči, jak se mu lépe trefuje na terč.

Na krabici a v části návodu se profiluje hra jako Skullzz, ale na dalších místech se odkazuje na Lebky. To působí v počátku trochu zmatku. Jinak je zpracování solidní, ačkoliv terče jsou z hodně měkkého plastu a roxxy mohou děti častým používáním opotřebovat (především jejich nálepky) nebo dokonce hrubším zacházením zničit, protože jsou duté (nám se to ale nestalo).

ROXX Skullzz - karty

Roxx Skullzz je založeno na jednoduchém principu. Stačí cvrnkání kamenů na terč promíchat se sběratelským principem, přihodit nějaké ty lebky a další barevné obrázky a je to. Originality tedy hra rozhodně příliš nepobrala. Je ale dobře, že kromě snahy sbírat máte z kamenů ještě nějaký užitek v podobě sice jednoduché, ale nakonec i zábavné hry. Roxx si tak užijí menší děti, které ale mohou mít problém právě se sběratelskou povahou hry založené na kupování rozšiřovacích balíčků. Naštěstí kamenů není tolik a jejich množství nebo vzácnost má v konečném důsledku jen částečný vliv na konkurenceschopnost ve hře..

Roxx Skullzz je akční hra, ve které budete střílet a poskakovat s zaoblenými blechami. Jejich povrch je pevný a pokrytý zajímavými ilustracemi. Můžete je sbírat, vyměňovat, hrát o ně, ale tím hlavním smyslem je zábava. Ve hře Skullzz, kterou najdete v samostatné krabici budete skákat na velkém plátně a mířit na terče. Na některých místech navíc musíte provést náhodný trik podle vylosované karty. Všechno jen proto, abyste dorazili do cíle jako první. To je náročné na techniku. Roxx jako takové těží ze své sběratelské povahy a jsou jednoduchou zábavou založené na šikovnosti. Děti se u nich určitě dobře zabaví, ale nemusí jim stačit blechy obsažené v základní krabici hry. Rozšiřující balíčky ale lezou do peněz, takže si na ně dávejte pozor. Zábavu ale Roxx určitě poskytne, pokud mu dáte šanci a budete v té správné náladě..

+ zajímavé doplňky
+ pěkné vzácné žetony
+ vyměňování a sbírání je prostě zábava