Recenze: Top-A-Top plus

top_a_top_plus-3

Agnieszka Migdalska zažila se svým původním Top-A-Top (recenze) úspěch, když se dočkala dvou ocenění hra roku. A zřejmě právě proto jsme obdrželi kopii samostatně hratelného rozšíření této hry, které vydalo Kuźnia Gier.

To má opět plechovou oválnou krabici, která tentokráte třímá mnohem menší počet kulatých kartiček. Tyto kartičky mají modrou barvu okraje a pokud je smícháte s původním Top-A-Top, tak se do hry přidá čtvrtá možnost, se kterou můžete při mixování obtížnosti počítat. Prý ale můžete hrát tuto hru i samostatně, tak se pojďme podívat na to, jak dopadla.

Stejně jako u většího bratra jde o stejný cíl, tedy zbavit se jako první všech svých karet. Když je hráč na řadě, vždy otočí jednu kartičku ze své hromádky a přiloží ji do společné hromádky uprostřed. Poté je na čase otestovat vaše reflexy a paměť, protože musíte provést úkon daný obrázkem na právě vyložené kartě. Ten, který jej provede špatně, nebo byl výrazně pomalejší, si musí vzít celý společný “pakl” a přidat si jej naspod své hromádky.

top_a_top_plus-5

Opět se jedná o šílenost, která je vlastně až tak hloupá, že dokáže být nesmírně vtipná. Takže očekávejte, že z vás budou obrázky dělat hlupáky. Namátkou zde máme bombu, která vás nutí vstát a pokud už stojíte, tak vyskočit, nebo zajímavý obrázek, který vám přikazuje, abyste buď zamňoukali, pokud byl vyložen ženou anebo zaštěkali, pokud to byl muž, co vyložil tuto kartu.

Původní hra však využívala principu mnoha obrázků, které se navzájem podobaly a tím pádem docházelo ke spoustě omylům, jež následně vedly k záchvatům smíchu. Zde je snad pouhých 11 různých obrázků, takže ze hry zůstává pouze trapnost.

top_a_top_plus-8

Ale nebojte se, jako rozšíření funguje verze Plus dobře. Jelikož využívá stejných či podobných obrázků jako původní verze, tak vám řádně zamotá hlavu. Například výše zmíněný obrázek, který vám přikazoval mňoukat nebo štěkat, je velice podobný kartě, u které musíte udělat zvuk zvířete, ale nesmí to být kočka nebo pes. To víte, že u stolu to bude rafat a kňučet o sto šest. Navíc je “plusko” trochu akčnější, takže čekejte ještě větší zmatek a rozházených karet po celém bytě. Máme zde kartu, kde musíte chytit vašeho spoluhráče po pravici za ruku. Ale je dost podobná té, u které musíte bouchnout do hromádky kartiček zahrávajícího. Zkuste hádat, kde karty skončí. Ano, i obličej byl skutečností.

Platí zde to samé co u původní verze: trapnost se střídá se smíchem. Nevadí vám to? Tak po rozšíření určitě jděte, ale rozhodně ho nechtějte hrát bez originálu.

Recenze: Top-A-Top plus

Top-A-Top Plus je samostatně hratelné rozšíření již dost šílené hry, která je tak hloupá, že je někdy až neskonale vtipná. Tato varianta přidává novou obtížnost navíc a je akčnější než originál. Pokud jí smícháte, zmatek a vtipnost občas nebudou znát mezí. Ale pozor, pokud nemáte rádi trapné situace, nebo dělání ze sebe blbce, pak pro vás hra není, protože se jedná o krále těchto veličin. A jako samostatná hra verze Plus také nefunguje. Dejte si ale pár piv a uvidíte, že fungovat může ledacos.

+ To samé jako u původní verze

- Na samostatné hraní příliš málo karet
- To samé jako u původní verze