Recenze: Tučňáci – koulovaná s vajíčky

tucnaci-01

Na Antarktidě mizí led a s tím odhaluje svá překvapivá tajemství. Jedním z nich jsou barevná vajíčka, která se zde schovávají už tisíce let. A mezi místními tučňáky se o ně strhla velký boj. Každý chce svoje vlastní vejce a vypadá to, že se o ně bude tvrdě bojovat.

Už jsme tu měli tučňáky na plovoucích krách, ale tentokrát to budou černobílí kamarádi ve hře, která se jmenuje prostě a jednoduše Tučňáci. Tu vytvořil Thierry Denoual v roce 2015 pod záštitou firmy Blue Orange. V roce 2017 ji zařadila do své nabídky společnost ADC Blackfire.

Na víku vidíme zástupy tučňáků. Uvnitř na hráče čekají čtyři mohutné bílé ledovce s čísly jedna až šest. Po jedné této destičce si hráči vezmou a položí před sebe. Hlavními hrdiny jsou ale tučňáci s velkými oranžovými zobáky. V bříšku každého z nich se ukrývá jedno barevné vejce. To proto, že dřevěné postavičky jsou zevnitř duté a takové válečky se sem bez problémů schovají. Všichni tučňáci si pak pěkně vymění pozice (hráči je na stole zamíchají) a postaví do skupinky tak, aby nikdo nevěděl, kde se nachází jaké vejce.

tucnaci-05

Ve svém tahu pak hráč hodí dvojicí kostek s barevnými puntíky. Jeho úkolem je poté najít dvojici tučňáků, kteří ukrývají v bříšku právě tato vajíčka. Pokud uspěje jedenkrát, může si dvojici ponechat a přiložit ji na svoji ledovou kru. Poté je na řadě další hráč.

Jenže jestliže hráč uspěje v obou případech, získá nejen oba tučňáky, ale také šanci hrát znovu. To znamená opakovaný hod kostkami a další možnost hledat vajíčka. Hráči se po omylech soupeřů na tazích střídají a postupně se snaží být tím prvním, kdo najde správně šest tučňáků. Tento hráč se stává vítězem.

Tučňáci je jednoduchá paměťová, ale především náhodná hra. Paměť hraje roli pouze v případě, že se hráči před vámi spletli a odkryli vajíčko jiné barvy. To se stává čas od času na začátku, ale pokud má někdo štěstí, může hra skončit dřív, než toho máte šanci využít. To proto, že není jisté, že ve svém následujícím tahu budete hledat to vejce, jehož polohu znáte. Zadání hráčům totiž určuje kostka, která tak vládne celé partii.

tucnaci-03

Pokud hráč nemá štěstí, pak je jeho šance na výhru hodně malá. Ostatně se štěstím lze klidně zvítězit i v prvním kole. Stačí jen najít všech šest vajíček podle hozených puntíků. Ta šance není velká a nám se toto za celou dobu testování nepodařilo, ale přesto tato možnost existuje.

Jakmile je nějaký tučňák přemístěný na ledovou hru některého z účastníků, už jej není možné odsud vzít. To ale neplatí, pokud se rozhodnete využít variantu pro pokročilé. V té si totiž hráči tučňáky mohou krást i z ker. A právě tady tkví největší síla tučňáků, protože barvy vajec v držení soupeře znáte. Je tedy pouze otázkou priorit, jestli chcete uškodit soupeři nebo ne. Odpověď na tuto otázku je předem jasná, jenže to s sebou může přinést o mnoho delší partii, než slibovaných patnáct minut.

Čtvrthodinová herní doba je pravda, pokud se rozhodnete pro základní verzi. Taková partie je skvěle vhodná i pro děti od čtyř let, které velmi ocení nádherné dřevěné zpracování i jednoduché mechanismy. Jde jen o házení kostkou a hledaní barev, což je skvělým tréninkem. Figurek je spousta a vypadají nádherně. Na počtu hráčů v souboji nijak zážitek nezávisí.

tucnaci-16

Tučňáci jsou moc pěknou dětskou hrou založenou na paměti. Ještě větší roli ve hře ale hrají kostky a náhoda, protože pouze poté, když jim padne správný puntík, mohou hráči prokázat svůj dobrý přehled a paměť. Jenže to všechno je vynahrazeno nádherným dřevěným zpracováním, které ze hry dělá opravdu dobrého adepta na dětskou hru do každé rodiny. Pokud se vám tedy stále nedostává nějaké varianty na pexeso a hledáte něco pěkného a originálního pro svoje děti, Tučňáci vám všechna tato přání hravě splní.

Recenze: Tučňáci – koulovaná s vajíčky
Při hraní Tučňáků potřebuje vítěz pořádnou dávku štěstí. Nestačí si pouze pamatovat, ale je třeba také hodit na kostce správnou barvu. Teprve tu lze hledat na vajíčcích ukrytých v bříškách tučňáků. Celé to vypadá krásně a hraje s to moc příjemně. Nesmí vám samozřejmě vadit velký podíl štěstí. Jenže on zase není tolik zásadní, protože Tučňáci jsou určení především pro předškoláky od čtyř let. A u nich si hra získává plusové body jinými vlastnostmi a děti ji hrají rády.

+ výborné dřevěné zpracování
+ trénuje u dětí paměť
+ jednoduchost