Představení vítězů Kreativního konkurzu 2011: Speeway Champion

Dnes vám přinášíme představení hry Speedway Champion samotným jejím autorem. Jeho jméno je Jan Jalůvka a mohli jste si všimnout, že v kreativním konkurzu uspěl už před rokem. Tenkrát jej ale nahradila nakonec vydaná Verona. V letošním roce se spolu s Infarktem od Vladimíra Brummera znovu podíval na nejvyšší stupínek pro vítěze a dokonce na něm zůstal. V důsledku toho se letos konečně dočkáme jejího vydání.

Jedná se o deskovou hru z prostředí plochodrážních závodů.

Nejedná se o hru se sportovní tématikou převedenou na hru „obchodní“ např. Sázky a dostihy.

Hra simuluje přímo dění na trati a depu při takových závodech.

Figurky jsou v 3D provedení. Jsou to ve skutečnosti modely opravdových plochodrážních motorek s jezdci. Osobně si myslím, že velkou vychytávkou těchto figurek je schopnost simulovat skutečnou jízdu jak po rovince (přímý směr), tak jízdu smykem (zatáčky) což přidává na atraktivnosti a skutečnosti samotného závodění.

Další technickou zajímavostí použitou v této hře je systém posouvání figurek po herním plánu, kde nejsou žádná políčka ani jiné body, které by určovaly vzdálenost pohybu. Tato záležitost je vyřešena krokovacím kolečkem, jehož princip vychází z podobných měřidel, která používají např. policisté při řešení brzdné dráhy u dopravních nehod atd.

Modely motorek (figurky), krokovací kolečko (měřidlo), jsem navrhl, zkonstruoval a vyrobil osobně.

Hra je určena jak pro malé, tak velké hráče (6-99 let). Samotná pravidla nejsou složitá.

U menších dětí rozvíjí také motorickou činnost, kdy dítě nepočítá políčka, ale musí použit krokovací kolečko, což vyžaduje potřebnou zručnost.
Kdy a jak vznikl námět hry?

Nejsem velký znalec deskových her, ale připadá mi, že spousta her se zabývá tématem z oblastí vojenství,stavitelství, a ekonomiky. Chtěl jsem přijít s něčím novým, neokoukaným.

Pocházím z Kopřivnice a už jako malý kluk jsem chodil s tátou na plochodrážní závody, které se tady pravidelně konaly. Pamatuji si, bylo mi asi devět, po závodech jsem posbíral vyhozené vstupenky a doma z nich vystřihoval obrázek zachycující jezdce, jak projíždí zatáčku v typickém smyku. Tak vznikly moje první figurky. Herní plán jsem namaloval propiskou na tvrdé složky od sešitu a papírové figurky se pohybovaly po klasických políčkách. No a o nějakých téměř třicet let jsem si na to vzpomněl a zrealizoval podruhé ve vylepšené verzi.

Základní myšlenky realizace

Jsem zastáncem , „3D“ her, proto již první myšlenka na vytvoření této hry směřovala k výrobě plastických figurek.

Velkou výzvou bylo vyrobit modely tak, aby dokázaly simulovat jízdu po rovině, tak zároveň jízdu smykem.

Původní herní plán byl také plastický, až později byl přefocen a na počítači upraven.

Při realizaci této hry mi nejdéle trvalo vyřešit pohyb (posun) modelů(figurek) po herním plánu. Samozřejmě první variantou byly klasické herní políčka na různé způsoby. Potom jsem si vzpomněl opět na svá dětská léta, kdy jsem doma na koberci simuloval závody aut pomocí hrací kostky (hodnota pohybu) a pastelky, jejichž celková délka byla mojí základní délkovou jednotkou. Na tomto principu vzniklo dalších několik nápadů, například vyrobit měřidlo podobné kružítku. Až po několika návrzích mě napadlo využít pro měření kolečko rozdělené barevně na stejné díly.
Golden line je herní název pro ideální jízdní stopu.

Depo – je nedílnou součásti všech motoristických akcí a je zakomponováno i do naší hry. Zde hráči mají možnost ladit a spravovat svoje motocykly.
Realizace zhotovení hry od myšlenky po funkční prototyp mi trvalo plus mínus čtyři měsíce.

Hra by nevznikla nebýt motivačního projektu herní společnosti CBG

FOTOGRAFIE ZNÁZORŇUJÍ PROTOTYP HRY

Speedway Champion bude k dostání již během cca měsíce. Mezitím vám přineseme ještě jeden rozhovor s autorem hry, Janem Jalůvkou

Představení vítězů Kreativního konkurzu 2011: Speeway Champion
Klady:
Zápory:
Prozkoumávejte dál
Recenze: Dead Men Tell No Tales – i piráti musí občas spolupracovat