Rádce: Deskové hry od Ježíška 2014 – hry pro dva

Hive Pocket

Hive Pocket (REXhry)
2 hráči, od 8 let
Více informací viz. naše RECENZE

Abstraktní hry určitě znáte. Šachy, go nebo třeba halma. Všechno to jsou hry, ve kterých není vlastně žádná náhoda a vše záleží jenom na vašich schopnostech. Možnost zdokonalování se bavila snad každého. To co nám však určitě v těchto klasikách chybělo, bylo téma a inovace v žánru. Hive obojí přináší.

Jedná se o čistokrevnou logickou hru pro dva hráče, ve které se snažíte ochránit svou včelí královnu před soupeřem a obklíčit tu protivníkovu. Oba hráči si postupně sestavují svou válečnou formaci a posléze se svými hmyzími válečníky přeskupují a snaží se správným a chytrým pohybem docílit toho, že soupeřova královna se nebude moci pohnout. Každý brouk má své vlastní pohybové schopnosti, které jsou propojené s tématem, takže kobylka například přes všechny herní kameny skáče. Herní kameny jsou hexové, takže díky tomu je zaručeno, že vaše mozkové buňky dostanou pořádně zabrat.

Hive Pocket má kromě úžasné a chytlavé hratelnosti ještě jednu nespornou výhodu. Jedná se o hru výborně hratelnou na cestách. Za to může z části i fakt, že herní doba je přiměřeně krátká.

Pagoda

Pagoda ()
2 hráči, od 8 let
Více informací viz. naše RECENZE

Svit jasných hvězd se zlehka dotýká zářících luceren, plujících na zvlněných střechách mohutné věže, jejíž vzpřímený postoj odkazuje na vyrovnanost budhovu. Pagoda. Kouzelná stavba východní asie. Pojďte si tento skvost také postavit.

V této jednoduché hře pro dva hráče, budete mít možnost. Každý hráč má ve svém tahu vždy pět karet odkrytých, tak že na ně vidí soupeř a dvě karty třímá skryté. Hráč se snaží dostat co nejvíce bodů tím, že staví pagody různých barev. To činí tak, že vyloží kartu nějaké barvy k herní desce a položí na příslušné místo sloup pagody stejné barvy jaká byla karta. Jakmile jsou na nějakém místě čtyři sloupy stejné barvy, hráč sem může postavit střechu, za kterou dostává zvláštní bonusy navíc. Na tuto střechu hráči mohou stavět další sloupy a poté další střechy atd… důležitý je fakt, že za každé patro dostáváte více bodů, takže je nutné takticky uvažovat, abyste nenahráli soupeři.

Pagoda je hra sice jednoduchá, ale přesto dostatečně taktická, aby chytla i náročnější. Určitě doporučujeme už kvůlu pěknému tématu stavění věže.

Summoner Wars

Summoner Wars / Války vyvolavačů (MindOK)
2 hráči, od 8 let
Více informací viz. naše RECENZE

Zpustošené pláně. Hektolitry prolité krve. Smrad tlejícího masa. To vše přinesl kámen vyvolávání. Kromě zkázy a smrti však vyovolavače něčím také obdařil. A to slávou. Chcete být slavným vojevůdcem? Summoner wars na vás čeká.

V této strategické hře se proti sobě utkají dva vyvolavači z různých ras. Každá rasa má unikátní balíček bojových jednotek, kdy každá z nich vlastni jedinečné a originální schopnosti. Vaším úkolem je porazit protivníkova vyvolavače. To však není tak snadné. Nejdříve si musíte proklestit cestu skrze jeho vyvolané magické bytosti a sveřepé bojovníky. Celá bitva se odehrává na plánu rozděleném na obdélníky, po kterém se pohybujete se svými jednotkami a snažíte se co nejefektivněji zaútočit na jednotky soupeře. Souboj je kostkový, takže zaručuje dostatek napětí a nepředvídatelných momentů.

Tuto hru doporučujeme všem co si rádi u hry zapřemýšlí, ale stále mají rádi dobrodružství a magii v jednoduchém hávu. Takovýchto válečných her je na trhu doopravdy málo, navíc za tak dobrou cenu!

Lakota

Lakota ()
2 – 6 hráčů, od 6 let
Více informací viz. naše RECENZE

Spoustu mostů, některé na hraně spadnutí, změť a zmatek. Kdo se v tomto geniálním chaosu dokáže nejlépe vyznat? Pojďte to zjistit v této hře.

Na začátku partie oba hráči dostanou rovnoměrný počet dřevěných obdelníčků (mostů). Hráč po hráči umisťuje tyto dílky na herní plán a aby získali výhodu více tahů za sebou, musí mezi dvěma dílky utvořit most, tak že na ně položí dřevěný hranolek. Ve hře je důležité pravidlo, že na jednom hranolku může být vždy jen jeden dílek, takže je nutné silně taktizovat, ale také být zručný. Když se vám totiž podaří nějakou někdy dost velkou konstrukci zbortit, nemile za to zaplatíte.

Lakota znamená v indiánském překladu chytrý člověk. Vězte, že ho z vás tato hra udělá, stejně tak jako zručného. Rozhodně doporučujeme.

Sekigahara

Sekigahara: Unification of Japan (Svět her)
2 hráči, od 12 let
Více informací viz. naše RECENZE

Zúčastněte se obrovské bitvy o sjednocení Japonska a staňte se jedním z generálů východu či západu jehož hlavním úkolem je dostat svého soka do kolen.

Tato válečná hra určená čistě jen pro dva hráče, věrně napodobuje skutečné události Japonské sedmi týdenní války. Jak už to tak bývá u válečných her, vaším úkolem je zdecimovat soupeře. K tomu samozřejmě slouží desetitisíce (pro účely hry desítky) vojenských jednotek, které každý hráč ovládá a takticky přeskupuje po věrohodné mapě země vycházejícího slunce. Bonusy, které mají jednotky jednotlivé strany, jsou pro protihráče skryté, takže zde hraje důležitou roli dedukce a silné plánování. Vše se v této hře provádí za pomocí zahraných karet z ruky. Hráč za ně povolává posily, pohybuje se a hlavně válčí. Pohyb je propracovaný a bere v potaz i hromadný pochod, nebo přesun přes silnice. Nejzajímavější částí hry jsou však samotné boje. K nim hráči používají stejné symboly na svých kartách. Čím více stejných symbolů hráč zahraje, tím silnější je jeho útok, ale také se více vystavuje tomu, že jej soupeř vyzve, aby zjistil, zdali nemá ve svém vojsku zrádce. Nemá li další stejný symbol, jeho útok se nezdařil a karty přišli tak nazmar. Hra vrcholí bojem u Sekigahary, a díky tomu je celá partie velmi historicky přesná.

Sekigahara je válečná hra pro dva, která si vás získá hlavně svojí historickou přesností, vyvážeností a jednoduchou ale elegantní správou karet na ruce. Ku prospěchu jí navíc hraje i kratší herní doba pro tento druh her, takže i ti, co chtějí objevit zajímavé a neprozkoumané vody wargames, mají možnost.

8 Masters Revenge

8 Masters Revenge (Tomovy hry)
1 – 4 hráči, od 10 let
Více informací viz. naše RECENZE

Určitě valná většina z vás zná videoherní bojovky jako Tekken, Street fighter, nebo Mortal Kombat ve kterých se v malé aréně utkají dva bojovníci na život a na smrt. Chtěli jste si to někdy zkusit v deskoherní podobě. 8 Masters Revenge vám to umožní.

Každý hráč má svou herní desku, kam vykládá karty. Ty slouží jako útok, tak i obrana zároveň, hráči tedy musí brát zřetel na obě hodnoty na kartách, když je vykládají. Karty se vykládají vedle sebe do řady a lze ze správně vyložených karet utvořit i komba. Celá hra je ve své podstatě hlavně o čekání na chybu protihráče, když jeho obrana je stejná jako váš útok, dostal zásah. Tomu se ještě může ubránit i zahráním karet ze své desky, nebo z ruky a provést i protiútok. Zajímavou roli hraje v téhle hře také umístění vyložených karet. Když je totiž vaše karta na konci herního plánu, máte méně možností jak na ní navazovat a tím pádem nejste tak nebezpeční. V této hře je k dispozici až 8 bojovníků, za které můžete hrát a tak je každá partie trochu jiná.

V této hře zažijete nelítostný souboj dvou zkušených válečníků, na který jen tak nezapomenete. Rozhodně doporučujeme.

Battlelore

Battlelore (ADC Blackfire)
2 hráči, od 10 let
Více informací viz. naše RECENZE

Stát včele mýtických bytostí, hnát svou armádu přes lesy, hory a řeky. Bojovat za pomocí magie, luku, či meče. To vše můžete v Battlelore.

Jedná se o fantasy taktickou skrimish určenou právě pro dva hráče. Vaším úkolem je pochopitelně rozprášit armádu soupeře a jako první získat 16 vítězných bodů. Hra se odehrává na hexovém plánu, který je pokaždé jiný. A to díky unikátnímu mechanismu volby scénáře. Jednu půlku rozložení herního plánu si tajně zvolí váš soupeř a poté i vy. Takže téměř pokaždé se utvoří nové kombinace bojiště. Na něm prolijou svou krev rozličné jednotky. Kažád strana má různé a vy si je na začátku “nakupujete”. Poté se rozmístí dle scénáře a začíná bitva. K pohybu hráč využívá karty rozkazů, které vždy určí jednu ze tří zón herního plánu (západ, střed, východ) a zároveň i počet figurek se kterými se můžete pohnout. Poté nastává souboj, který je kostkový. Počet kostek je závislý na jednotce, stejně tak jako zvláštní schopnost. Hra je tedy plná zvratů a nikdy stejná.

Battlelore je pro všechny fanoušky fantasy ohně a meče a skrimishových her. Rozhodně se podívejte do recenze pro více informací.

Krosmaster Arena

Krosmaster Arena (Deskohry)
2 – 4 hráči, od 12 let, ocenění: Spiel der Spiele Griffin Scroll 2014
Více informací viz. naše RECENZE

Krásný barevný svět, spousty maličkých postaviček, které jsou sice roztomilé, ale narodily se na planetě, na které se bojuje. To je Krosmaster Arena. Bohové několik z těchto postaviček vyvolí a tito šťastlivci se musí utkat v boji na život a na smrt v aréně. Šťastlivci? Ano, v Krosmaster Areně totiž postavičky nic jiného než boj a tvrdý trénink naň ani neznají.

V této hře jde hráčům o to, aby zůstali jako poslední ve hře s alespoň trochou slávy. Slávu hráči získávají za poražené bojovníky protihráče. Zpočátku si ji berou ze společné zásoby, později však slávu kradou přímo od poraženého. Bojovníci vedou svůj zápas na 3D bojišti, takže vaše snažení mohou překazit stromy, bedny a jiné překážky. Vaše figurky můžete i vylepšovat. Útočit lze jak na blízko, tak za pomocí kouzel, hra je tedy dostatečně nepředvídatelná a plná překvapivých a zábavných momentů.

Ačkoli je Krosmaster Arena silně taktickou hrou, kterou si zahrají hlavně hráči, díky jednoduchým výukovým scénářům, si ji užijí i menší děti s rodinou. Kromě zábavné a chytlavé hratelnosti má hra i krásné grafické zpracování.

—-

Výběr her pro vás připravil Dušan.

Dárky na Vánoce – deskové hry pro rodinu