Recenze hračky: Dětský fotoaparát se zvukem a světlem Janod

Svět je plný krásných míst a zajímavých okamžiků. Někdy je lepší si ho prohlížet na vlastní oči a jindy je zase lepší si uchovat vzpomínku, která nezestárne ani nevybledne jako ta v naší mysli. Fotoaparáty mají své nezaměnitelné kouzlo, jež láká nejen dospělé, ale i děti. Blikání blesku a nezaměnitelné cvakání závěrky jsou pro ně lákadlem už od malička.

Takže pokud jim nabídnete, že si mohou takový fotoaparát podržet a hrát si s ním, je jasné, že nebudou proti. A přesně s takovou myšlenkou vznikl také dřevěný dětský fotoaparát se zvukem a světlem, který vyvinul v dílně francouzské značky Janod. A snímky z českých a slovenských luhů a hájů se budou moci objevovat díky distributorovi Janod, který hračku přináší až do našich rukou.

Cvakání by se mohlo ozývat z malé tmavě modré krabičky, ve které je pečlivě v tenkém papíře uložený samotný fotoaparát. A děti se s ním hned mohou začít mazlit. Zatím si mohou prohlédnout šedý objektiv, všimnou si oranžového tlačítka a zepředu není vidět ani značka Nikon ani Canon, ale Janod.

Fotoaparát je celý z masivního dřeva, ale to je navíc oblečené do slušivého zeleného oblečku. Díky němu se krásně drží, protože obal je vyrobený ze silikonu a je příjemně měkký na dotek. Současně slouží také jako ochrana proti pádu.

Na první pohled zaujmou sklíčka, tedy hledáček z obou stran a také okénko blesku. Při tom zkoumání si možná ani děti nevšimnou, že na zadní straně vykukují tečky reproduktoru. Ale abyste se dostali k baterii, musíte nejdříve stáhnout silikonový obleček, a právě tam se ukrývá kapsička na baterii. Ta je součástí fotoaparátu a stačí jen vytáhnout pojistku, aby začalo fungovat vše na sto procent.

A najednou stisknutí tlačítka nahoře na fotoaparátu udělá zvuk, jako by hračka opravdu něco vyfotografovala. A navíc blesk vepředu blikne. Děti z toho mají obrovskou radost, obzvlášť pokud mají rodiče opravdu nějaký velký fotoaparát. Zvuk není nijak hlasitý ani agresivní, což je dobře, protože jeho hlasitost nejde změnit. Stejně tak bliknutí není nijak silné, takže nemusíte mít strach, když by si dítě namířilo (a věřte, že to udělá) fotoaparát do obličeje a stisklo spoušť. Tlačítko reaguje rychle a jde opravdu jen o spínač, který stačí zlehka stlačit.

To se ale ještě nepodívali do hledáčku. Průhled totiž nepřenáší jen bezmyšlenkovitě to, co je před objektivem. Na to přece stačí zvednout hlavu. Místo toho funguje čočka jako kaleidoskop, láme světlo a posílá do hledáčku zajímavé a barvité obrazce.

Doporučený věk pro hračku začíná už na jednom roku věku. A věřte nám, že i když dítě začne ve dvanácti měsících, dřevěný fotoaparát s ním bude ještě dlouho. A může za to právě především ten kaleidoskop, který motivuje prcky, aby se k hračce vraceli a zkoušeli koukat na různé věci v různém světle.

Ačkoliv je celý ze dřeva, není foťák ani zbytečně těžký a velikostí docela pěkně padne do malých ruček těch, komu je určený. Pravá část silikonu nabízí zvlněný úchop, který držení celého přístroje výrazně usnadňuje a ani malé ručičky pak po povrchu nekloužou.

Dřevěný fotoaparát se zvukem a světlem se nám jako rodičům opravdu moc líbí. Co je ale důležitější, toto nadšení sdílí i děti, kterým jsme hračku ukázali. Jsou z ní nadšení a neváhají si ho s sebou brát i ven na procházky, kde si hrají na to, že fotografují vše kolem. To už ale potřebujete, aby byly věkem alespoň kolem dvou let. Hračka s nimi roste a to z ní dělá parádní hračku, která nezůstane jen ležet v koutě.

Facebook: @JanodCeskoSlovensko
Instagram: @janod_cesko_slovensko

Recenze: Mathable – správně vyřeš příklady a vyhraj