Recenze hračky: HABA Dřevěná stohovací balanční hra Zvířata – farma na vážkách

Někdy stačí, aby jeden z nás popošel kousek a neřekl o tom ostatním a všichni se skutálíme z kopce a popadáme do bahna na poli vedle naší farmy. To proto, že nebydlíme na obyčejném statku. Náš dům se kolébá na skořápce vajíčka obrovského tučňáka. A tak musíme být všichni extrémně sehraní a když jde jeden na jednu stranu, musí jít někdy jiný opačným směrem. Ale není to jen otázka pozice, ale také váhy.

Všechno si to vyzkouší na vlastní kůži děti, které se pustí do krabice s názvem Dřevěná stohovací balanční hra Zvířátka, v originále Stacking game Farm Balancing Act. Hračka vychází z dílny německé značky HABA a míří i na český trh díky oficiálnímu distributorovi HABA.

Krabička se zvířátky i malým domečkem jsou k vidění už na víku těžké krabice, která je plná dřevěných komponent. Z krabice tedy hráči vytáhnou nestabilní desku, která má ve své spodní části zakulacenou část. Ta ji donutí pohybovat se doprava a doleva, ale pouze v těchto dvou směrech.

A pak už je na dětech, aby braly jednu součástku za druhou a pokládali je na houpající se plošinu. A to včetně domku. Pořadí a umístění si může vybrat. Tedy pokud nezvolí druhou, hravější variantu. V té použije stavitel také sadu deseti žetonů, které zamíchá a losuje jeden po druhém. Tím dostává zadání v náhodném pořadí, a to je těžší plnit. Především je ale pořadí jednotlivých obyvatel desky nepředvídatelné. Jen pokud se dítěti podaří položit všech dvanáct komponent, může slavit vítězství na gravitací.

Základem všeho jsou roztomilé figurky zvířátek a obyvatel farmy. Ty jsou krásně zpracované z masivního dřeva ne z překližky. Dřevo to ale není také jen tak ledajaké, ale jde o dřevo z udržitelných lesů.

Základna není kulatá, takže odpadají starosti s více rozměry a děti si musí dělat starosti pouze s houpáním do stran. Díky tomu je vše o kapku jednodušší, ale to neznamená, že dětem správné vyskládání postaviček na plochu nedá zabrat. Je třeba opatrně pokládat a pracovat s váhou jednotlivých figurek a vzdáleností od středu. To všechno hračka šikovnými způsoby děti naučí, protože zde nejsou dvě stejné figurky, takže nelze kopírovat jednu pozici na druhou.

Hračka je doporučena už od dvou let. A je pravda, že s postavičkami se dobře manipuluje a děti už v tomto věku umí pečlivě pokládat figurky. Mají tedy všechny předpoklady, aby si opravdu mohly samostatně hrát a snažit se porazit zadání.

Postavičky jsou už na první pohled roztomilé, a to je další bod, který imponuje malým dětem a snadno je zaujme. Budou si se zvířátky hrát, i když je zrovna nebudou vyvažovat. Tématem je farma, takže tu nechybí pejsek, kočička, koník ani kravička. Postavičky jsou oboustranné, takže pokud na ně koukáme zezadu, opravdu vidíme záda zvířátka. Výjimkou je postavička farmářského dítka, protože na této figurce je z jedné strany holčička a z druhé kluk.

Chápání rovnováhy a hraní s figurkami jde v podání Dřevěné stohovací balanční hry Zvířátka opravdu zlehka. Vše je navíc krásně zpracované, do detailů promyšlené a lákavé pro děti. Ať už si budou hrát jen tak volně skládáním postaviček nebo využijí kartonových žetonů, které jim pořadí určí, aby to pro ně byla větší výzva a zábava.

Facebook: @HabaCeskoSlovensko

Instagram: @haba_cesko_slovensko

Recenze: Hop – zahopsejte si po leknínech