Recenze hračky: Quercetti Spiral Tower – kuličky z kopce dolů

Kuličkové dráhy jsou něčím, co děti zaujme na první pohled. Většina těchto hraček je ale určená až od nějakých dvou, tří nebo více let, protože obvykle vyžadují šikovné prsty a dobrou motoriku. Tedy něco, co u malých batolat prostě nemůžete očekávat.

Mrňouskové od jednoho roku jsou rádi, že míček dokážou sevřít a umístit na správné místo. A právě toho využívá nová hračka Spiral Tower od firmy Quercetti. Jedná se o spirálovou kuličkovou dráhu, kterou pro Českou republiku dováží firma Pygmalino. Na boxu je pak zajímavé ještě to, že je celý vytvoření v Itálii.

Spirálu ukrývá velký box, který je potřeba proto, aby se do něj směstnalo celkem deset komponent. Hlavních je sedm kroužků, které se spojí do barevné spirály. Celou sadu pak doplňuje trojice kuliček. To vše už na pohled působí kvalitně a bezpečně. Nenajdete zde žádné ostré hrany, nic, co by mohlo ty nejmenší děti jakkoliv poranit. Současně jsou plasty příjemně měkké a jsou velmi dobré na manipulaci.

Při skládání spirály není důležité, v jakém pořadí kroužky propojí. Každý má svoji vlastní jedinečnou barvu, ale otvory ve spodní části na sebe příjemně navazují. Při stavbě je třeba vždy další část v pořadí mírně pootočit a plastové západky s tím dobře pomohou tomu, kdo bude kuličkovou dráhu stavět. U těch nejmenších je jasné, že to budou rodiče. Výsledkem je pak stavba, která má pěkných 45 centimetrů. Pokud by se vám ale zdála příliš vysoká pro sedícího prcka, není problém jedno nebo více pater ubrat.

Každý ze sedmi kroužků se svažuje stejným způsobem, po jeho obvodu krouží žlábek a vše končí velkým otvorem, aby mohla kulička propadnout do dalšího patra. Jelikož jsou všechny dílky stejné a symetrické, otvor je i na tom posledním. Mohli byste mít strach, že to bude nějak bránit hraní, ale propadliště je navržené tak dobře, že ve spodním patře funguje skvěle jako zarážka. Všechny tři kuličky se zde zarazí a bez problémů se sem vejdou.

A pak tu jsou samotné kuličky. Každá je jiná. Je tu jedna plná, která se skládá ze dvou barev – fialové a žluté. Na první pohled a dotek jsou ale pro děti zajímavější ty další dvě, které jsou průhledné a naplněné štěrchajícími kuličkami.

Zajímavostí všech tří kuliček je ale dvojice otvorů, které tvoří jakési póly – severní a jižní. Díky tomu se mají tendenci koule zastavovat a dobře se odkládají při hře, pokud je zrovna nepouští děti dolů z kopce. Ale základem je samozřejmě právě to – posílat je, sledovat, jak propadávají jedním otvorem za druhým a učit se tak příčinu a následek.

Základem všeho hraní je pak samozřejmě posílání kuliček po spirále směrem dolů. Kuličky se nekutálí zbytečně rychle, protože jednotlivé kroužky mají dobrý sklon. Děti tak dokáží sledovat dění očima a dokonce se snažit kuličky chytit v pohybu, čímž si výborně vylepšují koordinaci oka a ruky.

Největší radost ale dělá dětem samotný pohyb a jeho sledování. Učí se tím nejen základní fyziku, ale také manipulaci. Tady ocení mrňousci i jejich rodiče to, že kuličky mají dobrou velikost a tvar, takže se výtečně chytají do ruček, a to opravdu už i těm nejmenším. I kolem jednoho roku bez problémů kuličku udrží, a vloží ji některého z pater. Materiál je příjemný na dotek a štěrchání uvnitř motivuje nejen uši, ale i hmat, jak se tam malé korálky přesýpají.

Jedinou drobnou výtkou tak může být stabilita věže. Zde právě hračka platí trochu za tu univerzálnost, kterou tu celou dobu chválíme. Protože dole může být libovolný dílek, řešením by byla snad pouze speciální destička základny. Tu ale nemáte. Na druhou stranu ani pád spirály nic nepokazí, protože je celá hračka lehká a snadno ji postavíte zpět do kutálecí polohy.

Spiral Tower je skvělá hračka, která zaujme i děti kolem jednoho roku věku. Ty zvládnou manipulaci a rodiče ocení, že je vše perfektně bezpečné. Komponenty počítají se strkáním do pusy, boucháním o sebe a hrubším zacházením. Pokud tedy hledáte nějakou neotřelou zábavu pro svoje dítě a chcete něco jiného, pak Spiral Tower je výtečnou volbou.

Recenze: Rallyman GT – pod tlakem vteřin