Líbí se Vám naše práce? Chcete nás podpořit? Chcete s námi soutěžit o hry? Podpořte nás na Hero Hero a získejte exkluzivní obsah!

Recenze: LOGO 1, 2, 3 – počítej se mnou

Logo 1, 2, 3 - balení

Začíná jaro. Všude pobíhají mláďata, malá a hravá, neustále si chtějí hrát a navzájem se škádlí. Jejich rodiče jsou nervózní, protože jakmile se rozběhnou do stran, už nikdy je nemusí všechny najít. Zvířátka totiž obvykle neumí počítat, ale jsou i výjimky. Je na vás, abyste se spolu se slony, tučňáky a pandami naučili počítat do deseti.

Ale abychom mohli někomu začít počty vysvětlovat, musíme se je sami naučit. S tím nám pomůže chytrá liška, která nás bude provázet dětskou deskovou hrou LOGO 1, 2, 3. Hra pochází z produkce společnosti Ravensburger. Jejím autorem je studio Kinetic a ilustrace pro všechny destičky připravili Francois Daniel et Anne de Chambourcy a Bengt Fosshag.

Všechno je to k dispozici v češtině, jak vám naznačí vlajky v levém horním rohu krabice. Na ní najdete právě tu zrzavou lišku, která drží jednu destičku. Na pozadí se prohání tučňáci a sprchují se tam sloni. Budete tak mít hned chuť se k jejich hrátkám připojit. Ale nejdříve musíte všechny destičky, které objevíte, rozpojit.

Logo 1, 2, 3 - připravená hra

Mají jednu velkou část – obrázek – a tři malé dílky, které do něj zapadnou malými puzzle nožičkami. Na každém ze tří dílků najdete číslici ve třech podobách. Jako číslici, hodnotu na kostce a také jako počet zvednutých prstů na dlani. A všechna tato čísla odpovídají počtu zvířátek na obrázku, který k nim patří.

Velkých destiček je uvnitř krabice přesně deset a pokaždé ukazují hravý obrázek nějakého jiného zvířátka. Ať už je to prasátko, koťátka, pejsii nebo delfíni. Pokaždé si hrají a je jich trochu jiný počet než na ostatních tabulkách. Barvy je odlišují podle obtížnosti – jednodušších pět (od jedné do pěti zvířátek) má žlutou barvu, zatímco druhá polovina desítky je modrá.

Na začátku partie si mezi sebe protivníci rozdělí rovným dílem destičky a to obvykle po třech kusech. Pouze ve čtyřech soupeřích bude mít každý z účastníků jen dvě tabulky. Všechna nepoužitá zvířátka musíte umístit stranou, stejně jako číslovky, které k nim patří. Puzzle dílky patřící k destičkám ve hře vezmete a zamícháte je uprostřed stolu. Vytvoří tak zásobu číslic a to obrázkem nahoru, takže je všichni dobře vidí.

Logo 1, 2, 3 - rozehraná hra

Jakmile hráč přijde na řadu, hodí kostkou a podle hozeného symbolu si může vzít jeden dílek s číslicí/kostkou/rukou. Ale sám musí najít takový, který se hodí k některé z jeho desek. Pokud už má všechny dílky tohoto typu přiložené, musí počkat do příštího kola, hodit kostkou a doufat, že mu padne lepší symbol.

Partie končí ve chvíli, kdy některý z hráčů zaplní volná místa u všech svých desek. Znamená to, že přepočítal správně všechna svoje zvířátka a žádné mu nechybí. Může se současně také radovat, protože se stal vítězem hry.

LOGO 1, 2, 3 je velmi jednoduchou výukovou hrou, která má především za účel naučit děti rozpoznat základní číslovky od jedné do desítky. Co je ale výtečné je fakt, že se nezaměřuje jen na jednoduché symboly číslic, ale místo toho používá také zástupné symboly. Hráč tak musí rozeznat nejen samotné číslo, ale také jeho podobu na kostce nebo v počtu zvednutých prstů na ruce. Díky tomu funguje výukový prvek mnohem hlouběji než pokud by hra zahrnovala pouze sběr číslic.

Logo 1, 2, 3 - rozehraná hra

Samotný herní mechanismus je velice jednoduchý. Jeho úkolem je nepřekážete hráčům v pohodovém učení, ale současně přinést alespoň trochu soupeření. Veškerý úspěch ale závisí jednoduše na tom, jak budou hráčům padat číslice. Samozřejmě ale nesmí udělat chybu při volbě dílků z nabídky, protože jinak zbytečně přijde o tah.

Hra je doporučena už od tří let, což je také ideální čas na začátek zábavy s těmito obrázky. Děti mohou zpočátku hrát třeba jen s omezenou zásobou žlutých destiček a tím mít hru jednodušší. Vzhledem k tomu, že ale jsou na kartičkách různé obrázky, děti si brzy zapamatují kterých zvířátek je na obrázku kolik a už nebudou potřebovat ani počítat. Právě v trvanlivosti leží asi největší problém, ovšem vzhledem k faktu, že se jedná o čistě výukovou hru, tak to není tak vážný nedostatek.

Logo 1, 2, 3 - desky

Naopak dobrou zprávou je, že děti si mohou hrát i o samotě. Tady dítě prostě kompletuje obrázek o správné číslice jednu po druhé. Může to dělat jen tak pro zábavu nebo třeba i na čas, pokud chce.

Na hře určitě potěší moc pěkné zpracování. Ilustrace jsou detailní a hravé a to jak osamocené blátivé prasátko, tak koťátka zamotaná do klubíček nebo pejskové s chutí na kostičku. Každý puzzle dílek padne jen na svoje místo, takže děti vždy nakonec zjistí, že si vybrali špatné číslo.

Logo 1, 2, 3 - desky

LOGO 1, 2, 3 je vhodnou hrou pro to, aby se děti naučili základní číslovky od jedné do deseti. Hra je tu pouze jako doplněk, který dělá krabičku přístupnější a zabaví se u ní i více protivníků. Právě tak se děti budou učit nejlépe, při snaze porazit ostatní.

Recenze: LOGO 1, 2, 3 – počítej se mnou
LOGO 1, 2, 3 je v první řadě způsobem, jak se naučit číslice od jedné do deseti. Teprve v druhé řadě se jedná o hru, při které mezi sebou mohou děti soupeřit s pomocí kostky. Mezi destičkami se snaží najít ty, které patří k jejich zvířátkům. Právě obrázky a téma mláďat na kartičkách je pro děti lákavé a nenásilnou formou je naučí základy počítání už od tří let. Počty jsou jasně dané, takže si je brzy zapamatují a hra ztratí svůj smysl. Ovšem do té doby už splní svůj účel a naučí je číslovky a to nejen v základní, ale i v přenesených podobách. LOGO 1, 2, 3 uspělo v tom nejdůležitějším – učí zábavou.
Klady:

+ povedené ilustrace
+ výukové zaměření
+ číslovky v několika podobách
+ puzzle dílky sednou jen do správného místa
Zápory:

- není až tak hra
- dlouho dětem nevydrží
0
Prozkoumávejte dál
Recenze: Drako – Drak a trpaslíci – za humny je drak