Recenze: Mage Wars Conquest of Kumanjaro

Mage Wars: Conquest of Kumanjaro - balení

Já jediný jsem přežil masakr vesnice Hertham. Vzpomínky na ten den jsou hrozné a nebudu se o ně s vámi ani dělit. Naděje na pomstu dorazila včera v podobě dvou silných mágů. Jmenují se Myen a Sheana. Potřebují někoho, kdo je bude doprovázet na cestě za spravedlností. Od zvědů jsme se doslechli, že jejich čarodějové se připravují na finální souboj. Náš úkol zní jasně – přineseme světlo Asyra do jejich hlavního města a ukážeme všem, která víra je silnější..

Až z dalekého Kumanjara k nám přicestovala tahle krabička. Tedy vlastně počkejte ne, ona letěla z USA. A přece si našla cestu na náš stůl. Jedná se o nové rozšíření vynikající soubojové hry pro dva soupeře Mage Wars (recenze) s podtitulem Conquest of Kumanjaro od Briana Popea a firmy Arcane Wonders. Touto cestou jim děkujeme za zaslání recenzní kopie.

Conquest of Kumanjaro je nejnovější přírůstek po rozšíření Forcemaster vs Warlord (recenze). Už v současnosti je blízko dokončení také další krabička s názvem Druid vs Necromancer. Krabička plánovaná na září 2013, která zatím ještě nevyšla, ale pravděpodobně nás potěší pod vánočním stromečkem. Myšlenka na nekromanta nás láká a budí ze spaní.

Mage Wars: Conquest of Kumanjaro - karty

Ale zpět do dnešní krabičky, která je menší, než minulá. To je proto, že uvnitř najdete pouze karty, destičku se žetony a pravidla o dvou listech, tedy vlastně jednu A5 pravidel, druhou se seznamem karet a kodexem klíčových slov.

Cože to vlastně jsou Mage Wars? To jsou dva mágové, kteří se potkají čelem v obrovské kamenné aréně, která unese všechna kouzla a udrží je uvnitř. V roli jedné postavy budete mít nepředstavitelnou sílu vyvolávat příšery ve vašich službách, předměty i celé stavby z magické energie. To vše z magické knihy, kterou si na začátku partie připravíte unikátním způsobem, a pak při procházce po studených kamenech využíváte své schopnosti střádat manu. Všechnu svoji zlobu obrátíte proti nepříteli. Vítězem se stane ten, kdo zůstane stát jako poslední.

A protože se bavíme o bitvě o Kumanjaro, nemohou tu chybět zástupci obou znepřátelených stran. Za kmen Johktari tady je jejich Beastmaster, tedy krotitel zvěře. Světlo Asyra nese kněz Malakai, který bojuje proti všem bezvěrcům.

Mage Wars: Conquest of Kumanjaro - karty

Určitě si dobře uvědomujete, že obě povolání tu již jedenkrát byly v základní krabici, jen v opačných pohlavích. Beastmaster byl muž a víru kázala kněžka. To samozřejmě znamená, že navzájem mohou používat i svoje kouzla, takže si můžete s výbavou nového kněze obohatit svého, nebo příšerky z Kumanjara prostě zasadit do základní hry. A nebo se podíváte pořádně na schopnosti nových mágů a zapřemýšlíte, jestli nezkusíte hrát za nového hrdinu.

Každá z postav s sebou přináší nový pojem. Schopnost, která ji odlišuje od jejího jmenovce. Díky tomu hra nepůsobí jen jako zbytečný přídavek a nálepka, ale místo toho představuje jedinečné rozšíření. Nové charaktery fungují skvěle a každý z nich vám přinese nový pocit.

Vezměte si třeba kněze, který hned v základu nese svoji světelnou hůl. Ta nepřátelům připraví ohnivé chvilky, protože dostatečné světlo může způsobit, že se jeho cíl samovznítí! Stačí k tomu jen zásah holí a jeden bod magické energie. Navíc ze svatých postav pod vaší kontrolou můžete udělat svatého mstitele, který je požehnaný nepoznanou silou a bude šířit slovo boží mezi řady bezvěreckých nepřátel.

Mage Wars: Conquest of Kumanjaro - karty

Mazlíčky jako je Holy Avenger už známe. Ale světelné poškození je určitě zajímavý přídavkem, který poskytuje nové možnosti. Hůl vám bude sloužit sice pouze na souboj nablízko, ale určitě jej i tak využijete. Oheň je prostě mocná zbraň. Kněz je na svoje povolání překvapivě útočný, ale přitom má stále k dispozici silnou základnu léčivých kouzel od své ženské spolubojovnice. Dokáže ale třeba díky božské síle bojovat i s nehmotnými protivníky.

To krotitelka divé zvěře je bojovnicí na dálku. To je vlastnost na bojišti velice užitečná, protože tak můžete velmi dobře podporovat svoje zvířecí jednotky. Navíc dostáváte k útoku na dálku bonus plus jedna, ale především je vynikající stopařka. Jakékoliv poraněné zvíře jí nedokáže uniknout, může na něj umístit žeton kořisti (wounded prey) a jako důsledek získá bonus při souboji s ním. Po zlikvidování cíle může přesunout svoje stopařské dovednosti k dalšímu zraněnému stvoření.

Hned od začátku si několik z nás ženskou verzi Beastmastera oblíbilo. Přináší boj na dálku bez kouzel, který má svoji specifickou magii. Používání šípů, především v kombinaci se speciálním loveckým lukem, nabízí skvělou atmosféru i v souboji čarodějů.

Mage Wars: Conquest of Kumanjaro - žetony

Když si budete prohlížet karty, okamžitě si zamilujete pruhovaného Zlovlka (Dire Wolf), ale i velkého vlčího pavouka a samozřejmě i legendární Makundu – obřího vlka, který by si určitě změřil síly i s Aslanem. A protože je to kočička, už jen jeho přítomnost podporuje bojeschopnost ostatních koček v okolí. A co takhle jelen s blesky v paroží? Jmenuje se Galador, ochránce Straywoodu a kromě blesků na dálku může zaútočit nepříjemně i parohy.

Jestli si některé z karet v této krabici dáte do balíčku? To záleží čistě na jeho zaměření. Jsou zde určitě zajímavé karty, které mohou velice dobře fungovat. Pro zákopovou válku tady najdete třeba Reflexní boty s novou obranou a potěší i záludná jáma plná bodců. Taková stylová past určitě potěší mnoho lstivých hráčů.

Co bychom mohli krabičce vytknout? Její balení? Sotva, protože prostě jen předpokládá, že průvodní krabici stejně vyhodíte a karty zůstanou uložené v originální obrovské krabici. Že nenajdete žádnou vyloženě výjimečnou kartu? To by bylo proti filosofii Mage Wars jako celku. Věřte tomu nebo ne, ale tohle rozšíření prostě žádnou vadu na kráse nemá.

Mage Wars: Conquest of Kumanjaro - karty

Conquest of Kumanjaro dokonale doplňuje základní sadu karet v původním balení. Nyní můžete zamíchat dva různé balíčky do sebe a vytvořit ultimátního mistra zvířat a/nebo kazatele. Každopádně se máte na co těšit, protože obě postavy (a speciálně divoká amazonka) jsou opravdu skvělé. Vynikající rozšíření, které by si měl pořídit každý fanoušek Mage Wars.

Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam)
AutorBryan Pope, Benjamin Pope
IlustraceTiziano Baracchi, Leonardo Borazio, Nick Deligaris, Jason Engle, Mariusz Gandzel, Pavel Guzenko, Diego Gisbert Llorens, Maichol Quinto, Addison Rankin, Lorraine Schleter, Craig J. Spearing, Christophe Swal, Peter Tikos, Richard Vass
VydavatelArcane Wonders, Pegasus Spiele
Rok vydání2013
Počet hráčů2 - 2
Herní doba90
Minimální věk13 and up
Jazyková závislostExtensive use of text - massive conversion needed to be playable
(1 voters)
KategorieCard Game, Expansion for Base-game, Fantasy, Fighting, Miniatures
MechanismyArea Majority / Influence, Card Drafting, Dice Rolling, Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers
RozšířeníMage Wars Arena
RodinaGame: Mage Wars, Players: Two Player Only Games
Alternativní názvyMage Wars: Die Eroberung von Kumanjaro

Více o hře.

Recenze: Mage Wars Conquest of Kumanjaro
Mage Wars: Conquest of Kumanjaro je na první pohled přídavkem, který byste mohli v klidu minout. Jenže to byste se nemohli více mýlit. Ačkoliv jsou obě nové postavy vlastně postavy staré jen jiného pohlaví, jejich karty jsou opět velice zajímavé a to přesto, že žádná z nich vyloženě co do síly nevyniká. Ale každá postava má svoje specifické nové dovednosti (stopování je super!). Navíc můžete kombinovat karty z tohoto rozšíření ze základní hry, kde najdete druhé varianty těchto charakterů. Balení předpokládá, že si novinky přidáte do obří původní krabice Mage Wars. Conquest of Kumanjaro se stane dalším ceněným zdrojem ve chvíli, kdy si budete sestavovat svoji knihu kouzel.
Klady:

+ nejen nová pohlaví k již existujícím čarodějům
+ lze kombinovat oba balíčky (ze základní hry a z Kumanjara)
+ opět krásné ilustrace
+ nové nápady
+ výborná amazonka
Zápory:

- podivná krabička (kterou ale stejně zahodíte)
4
Prozkoumávejte dál
Recenze: Kvadrilion – opravdu spousta možností