Recenze: Mage Wars Forcemaster vs Warlord – nový duel je na stole!

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - balení

Obrovské kladivo se podruhé dotklo sloupu a ten se začal už opravdu viditelně drolit. Bylo na čase se přesunout jinam. Naštěstí Natašu nezpomalovali žádní zbyteční společníci, na kterých si tolik zakládají ostatní mágové. Spoléhala jen na svoje schopnosti a byla přesvědčená, že to je tak nejlepší.

Další rána ji vyvedla ze zadumání. Mávla pláštěm a se svou tančící šavlí, krásným modře zářícím nástrojem, který už brzy bude od krve. Kdesi v dálce zařval medvěd. Jeho pán mu vydal pokyn k útoku, ale pouze na chvíli. Stěna silového pole ho zastavila kus od Nataši, kde zůstal stát a jen zuřivě cenil zuby směrem ke svojí zdánlivě jednoduché kořisti..

Je to tady! Okamžik, na který jsme všichni čekali! Rozšíření úžasné hry Mage Wars (recenze) dorazilo na naše stoly a ovládlo je na několik týdnů. Spali jsme v objetí železného golema a v práci s nadějí svírali Gothosův roh v naději, že směna skončí dřív a my se vrátíme do arény. Chladné, ale tak vřele nás vítající zpět..

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord

V porovnání s původním balením Mage Wars je krabička s rozšířením výrazně menší, ale také o hodně plnější. Vlastně je napěchovaná obsahem až po okraj. Největší prostor zabírají dvě nové elegantní knihy magie. Teď už si opravdu každý vybere tu svoji a i v případě, že s u kopie střídá více hráčů, může každý mít tu svoji knihu s nastřádanými kouzly. Pak stačí jen přijít, vzít ji, vstoupit do arény a bojovat.

Výrobně se knížečky nijak neliší od těch minulých. Mají stejné rozměry, lesklý povrch a nezaměnitelné logo hry. Uvnitř najdete místo pro celkem osmdesát karet, které ale často zcela nezaplníte. Pro knihu magie je jasně stanovený bodový limit, který se svými kartami musíte dodržet.

Další součástkou je arch s novými kulatými žetony. Ty doprovází rozšířené schopnosti nových karet, které představují nové vlastnosti, jako je odražení nebo neviditelnost. O novinkách si budeme povídat podrobněji až za chvilku.

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - karty

Teď je čas podívat se na to nejdůležitější, co v krabici najdete. To je 216 karet kouzel a další dvojici karet pro každého ze znepřátelených mágů – jedna s portrétem a druhá popisující jeho startovní parametry, ale také speciální schopnosti.

Mage Wars nás okouzlily v recenzi natolik, že jsme jí dali nejvyšší hodnocení. Desková hra, ve které soupeří dvojice mágů, listují a čarují nejrůznější kouzla je pokročilá, pokud jde o konkrétní detailní pravidla. Ve skutečnosti se ale jedná jen o jednoduchou bitvu mezi mágy, kteří si navzájem chtějí dát pořádně přes čumák.

Hráči mají k dispozici konečnou zásobu magické energie, která jim v každém kole přibývá. Potají si vždy zvolí dvojici kouzel, které pak mohou v průběhu kola vyčarovat. Jejich náročnost ale vyžaduje někdy i plné soustředění čaroděje po celou dobu tahu. Kromě vyvolávání pomocníků a čarování vybavení nebo jednorázových útočných kouzel se můžete se všemi účastníky také pohybovat po aréně.

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - karty

Srdcem celého boje ale pochopitelně nemůže být nic jiného než útok a obrana proti němu. Všechno za hráče rozhodují kostky, které mohou přivodit i druhotné následky úspěšného zásahu. Naopak některé příšery mají mezi svými schopnostmi i odvetné útoky a další vychytávky.

To všechno a ještě mnoho dalšího přinesli původní Mage Wars. Jejich komplexnost plynula z ohromné záplavy klíčových slov a především karet, ze kterých si hráči sestavovali svoje čarodějnické knihy.

Rozšíření na tuhle myšlenku navazuje, ale v první řadě přivádí do arény dva nové bojovníky. Vojenský vůdce, Warlord, bude sázet na hrubou sílu. Do hry s ním přichází nová schopnost – pod pevným vedením se mohou jeho bojové jednotky vylepšovat. Za první zabitou příšeru dostane vaše příšera jeden žeton VET, čímž se z ní stává veterán a zvýší se jí okamžitě útočná síla a brnění o jedna. Limit ovšem zní jeden žeton na jednu postavu.

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - žetony

Přesto je tohle trénování velice šikovným přídavkem, který vás nutí vyhledávat jisté zabití. Tím si vlastně zdarma posílíte svoji pozici do budoucích bojů. Warlord navíc může vydávat v průběhu boje svým hlubokým hlasem pokyny jako speciální akci. I ty navyšují statistiky, ale tentokrát u všech jednotek nacházejících se ve stejné zóně, jako jejich vůdce.

Warlord se nijak neliší v limitu bodů pro knihu kouzel, ale má celých 36 životů. Žilami mu proudí zelená krev, je totiž ork, trénovaný ve školách války a země. Právě tato kouzla jsou pro něj jako určená.

Proti brutální síle paží stojí v tomto rozšíření na první pohled křehká dívka. Její zaměření je zcela odlišné. Jediná kouzla, která přidáte do knihy bez příplatku, je škola magie mysli. Ve svojí základní výzbroji má bojovnice schopnost odražení. Za pomoci telekineze dokáže odvrátit jeden útok na vlastní osobu, ale musíte k tomu ještě hodit alespoň sedmičku, aby taková obrana uspěla.

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - karty

Forcemaster je postavou, která je zaměřená velmi specificky na magii bez přivolaných příšer. Téměř veškerou práci si udělá sama a nevysílá do boje žádné zástupce. To znamená, že se často může dostat do obklíčení, ale také zaručuje lepší manévrovatelnost a zcela jiný zážitek, než všechny ostatní postavy.

Právě s tím souvisí také další schopnost této postavy – přitažení si nepřátelské příšery, které se jmenuje Force Pull. S jeho pomocí dostane nepřítele přímo na dosah, kde jej může okamžitě zahrnout útoky. Jedná se o velice důležitý prvek hry za tuto postavu.

Tím se dostáváme k novým klíčovým slovům. Nebudeme tu probírat úplně všechny, ale podíváme se především na Repulse, Slam a Taunt, což jsou nové žetony. Kromě toho ale mohou být příšery nezničitelné (silou a poškozením, musíte si najít jinou cestu), varianty útoků nebo dokonce nepřímý útok, který neblokují zdi!

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - karty

Ale zpět k Repulse, kterému dělá společnost žeton ve tvaru kompasu. Právě on určí za pomoci d12 směr, kam se odrazí případný útok, pokud použijete tohle kouzlo z repertoáru něžného pohlaví v tomto rozšíření.

Slam znamená novou podmínku, která znehybňuje vašeho svěřence jako důsledek některých akcí. Takový slam může být výsledkem hozeného kamene, který na vás dopadne. V takovém případě jste nějakou chvilku nehybní, pak váš stav plynule přejde v omráčení, ze kterého se můžete dostat klasickým způsobem.

Poslední zmíněnou schopností je Taunt, tedy výsměch či škádlení, na které nepřítel zareaguje a vyrazí do protiútoku. Tím můžete vyprovokovat vhodný cíl k útoku. Jedná se tedy vlastně o takovou alternativu k Force Pull.

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - karty

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord přináší do hry nové dvě postavy, které jsou znovu velice unikátní. S nimi ale připutují nové karty i do vašich stávajících balíčků. V hromádce se ukrývají karty pro většinu zatím dostupných škol. Pochopitelně ale převládají karty pro nové postavy, které však můžete za poplatek zařadit do svých spellbooků také.

Zážitek z partie Mage Wars se s novým rozšířením ani tolik neobohatil, jako spíš se vylepšila možnost výběru pro hráče. Nové dvě postavy navyšují variabilitu o 50 % a více než 200 nových kouzel znamená spoustu nového objevování. Spousta textu ale také zaručuje, že při sestavování nové verze vaší knihy kouzel strávíte znovu několik hodin.

Naučení novinek nebude činit zkušeným hráčům Mage Wars žádné problémy. Z hlediska hratelnosti se pro vyladěný souboj v aréně vlastně nic nemění. Pouze přibývá několik žetonů, kterými budete označovat svoje příšery.

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - karty

Nové dvě knihy jsou zde právě proto, aby hráči mohli mít připravenou více než jednu postavu. Mnohem snáze teď mohou přepínat rovnou mezi dvěma, pokud se právě tito dva hráči utkávají pravidelně spolu. V opačném případě se podařilo takto alespoň trochu vyřešit problém s neustálým přestavováním knihy, když vám dorazí nový soupeř k jedné kopii Mage Wars.

Ženská postava používá spoustu kouzel ke kontrole nepřátelských příšer, můžete různě manipulovat s jejich vědomím, uspávat je, posouvat různými směry, nebo je dokonce dostat pod svoji kontrolu. Navíc má Forcemaster samozřejmě obranná kouzla pro osobní ochranu, protože je mnohem zranitelnější než ostatní mágové, kteří stojí obvykle daleko od hlavního boje.

Celkem je zde hodně kopií od stejných karet, což je ovšem na úkor jejich variability. Mimo novinek zde najdete také namnožení už známých karet, jejichž počet by vám v základní krabici mohl připadat nedostatečný. Kouzla ale krásně zapadnou mezi ty, které už máte v základní krabici, nejsou nijak přehnaně silná a tvoří dohromady skvělý celek.

Mage Wars: Forcemaster vs Warlord - karty

Těšit se ale můžete také na takové chuťovky, jako je silové pole, které vaši hrdinku bude chránit před několika zásahy. Neviditelný pronásledovač se pohybuje po plánu tajně až do chvíle, kdy zaútočí. Zato Warlord má k dispozici vrhač kamení, který způsobuje už zmiňované bezvědomí, čarovnou helmu zpřístupňující jedno kouzlo nebo dokonce kasárny, kde můžete vyvolávat nové příšery a posílat je nepříteli do zad.

Rozšíření Forcemaster vs Warlord dokázalo jednu věc. Potvrdilo pozici Mage Wars na špičce současných deskových her a utvrdilo nás v kvalitách, které se v této hře ukrývají. Tvůrci zatím pouze poodhrnuli oponu svých plánů a určitě se máme na co těšit i nadále. Nové rozšíření se ale postará o to, že budete mít o zábavu postaráno na hodně dlouho.

Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam)
AutorBryan Pope, Benjamin Pope
IlustraceDrew Baker, Tiziano Baracchi, Leonardo Borazio, Nick Deligaris, Mariusz Gandzel, John Guytan, Paul Herbert, Herckeim, Diego Gisbert Llorens, Jeremy McHugh, Raven Mimura, Nightblue, Jim Pavelec, Claudio Pilia, Roberto Pitturru, Garrett Post, Maichol Quinto, Addison Rankin, Lorraine Schleter, Craig J. Spearing, Christophe Swal, Peter Tikos, Richard Vass, Brian Wells, Andreas Zafiratos
VydavatelArcane Wonders, Pegasus Spiele
Rok vydání2013
Počet hráčů2 - 2
Herní doba90
Minimální věk13 and up
Jazyková závislostExtensive use of text - massive conversion needed to be playable
(6 voters)
KategorieCard Game, Expansion for Base-game, Fantasy, Fighting
MechanismyArea Majority / Influence, Card Drafting, Dice Rolling, Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers
RozšířeníMage Wars Arena
RodinaGame: Mage Wars, Players: Two Player Only Games
Alternativní názvyMage Wars: Forcemaster vs. Warlord, Mage Wars: Machtmeisterin vs. Kriegsherr, Войны Магов. Мастер Силы против Повелителя Битв

Více o hře.

Recenze: Mage Wars Forcemaster vs Warlord – nový duel je na stole!
Mage Wars: Forcemaster vs Warlord je parádním rozšířením, které přibližuje tuhle hru zase o krůček k nedosažitelné hranici dokonalosti se znakem nekonečna. Nikdy se nezavděčí všem, ale to jim nebrání být stále jedním z nejlepších bojových zážitků, které si za svoje peníze do obýváku můžete koupit. No a teď k tomu přibývají dvě nové postavy. Nová kouzla a herní situace jsou jen jedním z kroků, které vás donutí podstoupit. Forcemaster v podstatě nespoléhá vůbec na vyvolávání příšer, což vyžaduje zcela odlišnou taktiku. Oproti tomu Warlord je silný a má kromě vypracovaných svalů i nějaké ty poskoky. Všechny hráče pak určitě potěší také nové knihy kouzel, které usnadní přípravu různých postav nebo duely více protivníků, kteří se museli dělit dosud pouze o dvě knihy. Krom toho přináší rozšíření i nové prvky a žetony do hry, které opět partii obohacují, ale dělají ji současně také ještě náročnější pro začátečníky. Mage Wars: Forcemaster vs Warlord je přes svoji vyšší cenu darem z nebes pro všechny, kteří tuto hru mají rádi..
Klady:

+ hromada nových karet
+ stále krásné ilustrace
+ nová klíčová slova
+ dvě nové postavy s unikátním zážitkem
+ potvrzuje svoji pozici na trhu
+ dvě nové knihy umožňují lepší a rychlejší přípravu
+ skvělá postava Forcemastera
Zápory:

- vyšší cena jen za karty a pár žetonů
- nic nového pro hráče, které Mage Wars nezaujaly
4
Prozkoumávejte dál
Recenze: Rozšíření Carcassonne Mor v časopise Spielbox