Recenze: Máša a medvěd Colorino – skládačka pro prcky

colorino-masa-a-medved-01

Možná byste řekli, že medvěd od sebe nemůže rozeznat jednotlivé barvy. Klidně namaluje trávu červenou a oblohu zelenou a ani se nad tím nepozastaví. Možná to je pravda, ale nebudeme to vědět, pokud to někdo neověří. A nikdy se nenaskytla lepší příležitost, než když jsme se právě teď potkali s Mášou a jejím medvědem.

A právě tato nová, ale již velmi populární a známá pohádková dvojice bude dělat společníky dětem v nové zábavné skládance Colorino: Máša a medvěd. Jedná se o krabici pro ty úplně nejmenší od firmy Ravensburger.

Na krabici vidíme titulní hrdinu, malou Mášu a její obrázky. To jsou vzpomínky na dobrodružství, které zažila se svým kamarádem medvědem. A je na dětech, aby těmto sceneriím dodaly ty správné barvy. Nebudou k tomu ale potřebovat žádné pastelky nebo křídu. Když otevřeme víko, najdeme uvnitř pytlík plný barevných špuntů v různých barvách: žlutá, modrá, červená, zelená a fialová.

colorino-masa-a-medved-04

Na dně krabici zatěžuje plastový držák, který na sobě má 54 výstupků v šesti řadách. Tyhle velké výčnělky jasně čekají na to, až na ně malí hráči připojí barevné puntíky. S jejich pomocí budou zdobit celkem čtyři velké obrázky. Tvrdé papíry jsou oboustranné. Na jedné z nich je obrázek celý vyvedený v barvách, zatímco na opačné je velká část černobílá a je pouze na dětech, aby obrázek rozveselili.

Děti si mohou vybrat libovolný obrázek, zasunou je do štěrbiny v průhledné tabulce a začít zdobit. Mohou využít svoji fantazii a vybarvit scénu tak, jak se jim líbí. Nebo se naopak mohou pokusit umístit barvy tak, jak jsou už na obrázku uvedené.

colorino-masa-a-medved-07

Protože je krabice určena pro děti ve věku od dvou let, je cíl celé zábavy jasný. Rozvinout vnímání barev, tvořivost dítěte a také jeho jemnou motoriku. Velké špunty jsou tomu elegantně uzpůsobené a dětem se s nimi manipuluje opravdu dobře.

Obrázky jsou veselé a úspěšně využívají svého tématu. Děti se tak dočkají svých oblíbených hrdinů a můžou si s nimi nerušeně hrát. Protože je průhledná tabulka uzpůsobená na velikost A4, je možné kdykoliv vložit libovolný papír a zábava tak může být neomezená. Jinak samozřejmě čtyři oboustranné velké karty nejsou zrovna obrovský počet, a ačkoliv se k nim děti budou rády vracet, časem se jim prostě okoukají.

colorino-masa-a-medved-11

Rodiče určitě hru Máša a medvěd Colorino ocení, protože se zaměřuje na věkovou hranici, pro kterou jsou jinak podobné hry s vybarvováním ještě vzhledem k věku nedosažitelné. A to je asi nakonec nejdůležitějším důvodem, proč si tuto verzi Colorino koupit. Jen se nelekněte té ceny, která je ale značkou kvalitního provedení. Hra je totiž vyrobena v České republice, konkrétně v Poličce.

Máša a medvěd Colorino má svoji cílovou skupinu jednoznačně nastavenou úzce na děti kolem dvou až tří let věku. S použitím barevných puntíků děti zdobí obrázky, které jsou zasunuté do průhledné tabulky. Tím si mohou vybarvovat i ve věku, kdy jsou jim ještě pastelky a jiné prostředky na tvorbu obrázků, vzdálené. Máša a medvě Colorino je hračka, kterou rodiče uvidí rádi, až na tu její cenovku.

+ trénuje jemnou motoriku a barvy
+ už od dvou let
+ možnost používat vlastní kresby