Recenze: Shop Hop – nákup podle ručičky

shop-hop-01

Vítejte v obchodním centru. Místu, kde se dnes schází všechny rodiny s dětmi. Lákají je tam zábavné akce, animované pohádky v kině nebo sladké dobroty. Možností je spousta, ale cíl je jeden. Aby rodiče utratili co nejvíce bankovek.

Ale pokud chcete místo cesty do obchodu jít raději do přírody, můžete děti poslat na nákupy v nové hře Shop Hop a třeba se tak reálné útratě vyhnout. Hru si pro všechny zájemce připravil Daan Kreek a kromě názvu je důležitý také distributor, kterým je Piatnik.

Žlutá krabice má na víku spoustu spokojených dětí s nákupními taškami ukrývá především herní plán s mapkou obchodního centra. Do jejího středu přicvaknou černou plastovou šipku. Právě ve středu je totiž terč rozdělený na šest barevných výsečí. Na začátku partie pak tuto mapku ležící ve dně krabice hráči obklopí osmi destičkami obchodů. Na každé straně čtverce budou dva a to v otevřeném stavu směřujícím dovnitř (na druhé straně destičky je obchod zavřený).

shop-hop-03

Ještě předtím ale musí vysvobodit všechny součástky, které jsou uvězněné dole, pod plochou herního plánu. Jsou tu destičky zboží, které hráči rozmístí na plán podle druhu zboží. Pak nechybí figurky čtyř hlavních hrdinů, mezi kterými si hráči musí vybrat každý toho svého. Pro účely startu si mohou všichni účastníci vybrat libovolné pole s klíčem na obvodu obchodního centra, kam svoji postavičku položí. Aby každý měl jasný přehled, kdo je která postava, hráči si před sebe položí každý jeden žeton s portrétem. K tomu dostanou hráči mince v celkové hodnotě 20.

Na začátku každého tahu se musí hráč rozhodnout, jestli chce zůstat na stejném místě a využít výlohy, před kterou stojí, nebo se chce posunout dál. V takovém případě roztočí šipku na ruletě a posune figurku na nejbližší políčko stejné barvy. Pokud je toto políčko obsazené, poskočí až na následující v pořadí.

Jakmile se postavička zastaví, může hráč nakupovat. K tomu potřebuje stát na jednom z pěti očíslovaných políček (jeden až pět puntíků). Poté zaplatí právě takovou cenu, kolik puntíků je na jeho políčku a získá předmět z nabídky obchodu do svého vlastnictví. Kromě toho může hráč obchod zavírat či otevírat. Pokud stojí na pozici se symbolem klíče, pak je taková akce bez nákladů. Hráč tedy teď může otočit destičku s obchodem tak, aby směřovala do nitra druhou stranou. Totéž lze provést i z ostatních pozic před obchodem, ale pouze po zaplacení pěti mincí.

shop-hop-07

Všichni účastníci mají k dispozici pouze omezený počet financí. První, komu se podaří nakoupit všech osm různých dílků zboží, ten se stane vítězem. Ještě předtím mohou někteří účastníci z partie vypadnout, pokud jim dojdou peníze a oni už nemají šanci nakoupit zbývající zboží.

Shop Hop je jednoduchá dětská hra o nakupování. Ta má za cíl naučit děti počítat a hospodařit s financemi. Nesmí totiž bezmyšlenkovitě nakupovat za jakékoliv ceny, ale musí vyčkávat a utrácet jen v tu správnou chvíli.

Díky tomu je třeba více okruhů kolem plánu, než se hráči podaří nakoupit všechno. A to přesto, že každý z obchodů má před sebou kompletní sadu barev, které slouží k pohybu. Liší se pouze počty puntíků, které jsou jim přiřazené.

shop-hop-14

Všechno je to zcela podle cílového publika hodně jednoduché. Je totiž určena už pro předškolní děti kolem šestého roku věku. V té době ale mohou mít trochu problémy s trpělivostí, protože v důsledku náhodnosti losování a honu za levnými políčky se může hra protáhnout i na půlhodinku. A to by mohlo být pro některé méně trpělivé děti příliš. Navíc náhoda samozřejmě způsobuje, že rodiče u této hry tak snadno nevydrží.

Shop Hop je dětská hra, která si hledá cestu k dětem přes téma nakupování a také díky zpracování, kterým dokáže zaujmout. Hra je to náhodná, ale učí děti důležitým schopnostem a rozhodně není vůbec špatná. Shop Hop je takovou tou fajn dětskou hrou, která nevystupuje z řady, ale s přehledem pobaví.

Recenze: Shop Hop – nákup podle ručičky
Shop Hop dává k náhodnému pohybu dětem možnost se rozhodnout, kdy nakoupí své vytoužené zboží. Právě nákupy jsou totiž hlavním tématem této hry, která umí výborně pobavit i přes svoji závislost na náhodě. Děti se totiž chytrou kombinací barev a puntíků budou trénovat počty a především svoji finanční gramotnost, protože musí dobře hospodařit s pěnezi. A to je důležitá schopnost, které by se měl naučit každý předškolák. Shop Hop tak je dobrou volbou pro rodiče.

+ výborné zpracování
+ už pro předškoláky
+ učí počty a zacházení s financemi