Recenze: SMART Angry Birds Playground – vleťte na Staveniště

Angry Birds Playgrounds: Staveniště - balení

Ještě včera tu stál náš vysněný dům. S krásnou vínovou fasádou, okny a vchodovými dveřmi, které jen zvaly k nakouknutí. Jenže pak přiletěli ptáci. Bylo jich pořádné hejno. Nevím, co jsme jim udělali, ale během pěti minut bylo stavení jen hromádkou cihel a dřeva. Ptačí demoliční četa splnila svůj úkol a zmizela stejně rychle, jako přiletěla. Co chtěli? Nic. Jen jsme se na chvíli stali součástí hry.

A teď vlastně ani nezáleží na tom, jestli je to hra počítačová nebo stolní. Cílem ptáčků je vždy jen a jen zničení domu. A to samé platí i pro logickou hru Angry Birds Plaground: Staveniště, kterou vydává společnost MindOK v češtině. Jejím původním tvůrcem je Raf Peeters z firmy SMART GAMES a vše to mohlo vzniknout pouze díky licenci finské firmy Rovio a to původně už v roce 2012. Jde ve stopách hry Angry Birds Playground: Útok (recenze), o které jsme již psali dříve.

U nás pak ptáčkové nějakou tu chvíli létali. Ale k tomu je nejdřív musíte pustit na svobodu z jejich zešikmeného domova v podobě krabičky. Ta má vepředu průhledné víko. Naštěstí tohle zelené vězení lze snadno otevřít z horní strany a vyklopit ven čtvercovou plastovou herní plochu. Uvnitř ještě zůstane bílá kartonová krabička, která ukrývá nejen česká (a slovenská) pravidla, ale také brožuru zadání.

Angry Birds Playgrounds: Staveniště - připravený hlavolam

Ale nejdřív zpět k samotnému hernímu plánu, který pod plastovým víkem ukrývá čtyři dílky různých tvarů. Ty mají na sobě kresby dřeva a kamenů. Samotný herní plán pak ukrývá obrázky devatenácti zelených prasátek, které budou chtít ptáčkové sestřelit. Uprostřed toho všeho chrochtání stojí nebojácně jeden červený pták.

Herní plán současně slouží také jako krabička, do které je snadno schovat samotnou brožuru se zadáním. V jejím nitru nalezneme celkem 48 úkolů rozdělených do čtyř obtížností po dvanácti od nejjednoduššího STARTERu až po extra těžký MASTER. Každý úkol pak ukazuje obrázky několika prasátek, které ptačí komando chce jako zajatce. Všichni zbývající čuníci musí být zavaleni kamením a dřevem. Teprve poté lze úkol považovat za splněný.

K tomu hráči nejdříve položí všechny čtyři dílky stranou vedle herního plánu. V brožuře zadání si nalistují úkol, který by chtěli plnit. Poté je jejich úkolem natočit a zkombinovat dílky tak šikovně, aby zůstaly vidět pouze zmíněná prasátka. Od každého druhu je na plánu hned několik prasátek a na některých místech z celkových 25 zase není prasátko žádné. Díky tomu je možné dosáhnout různých zadání a možností.

Angry Birds Playgrounds: Staveniště - průběh řešení

Hráči musí mít velmi dobrý smysl pro prostor a otáčení dílků. Pouze jedno správné umístění je k dispozici pro každé ze zadání. A někdy není vůbec jednoduché na něj přijít. To je také způsobeno právě tím, že prasátek je víc od stejného druhu, takže hráč na počátku ani neví, které přesně by měl zachránit a musí na to správnou taktikou přijít.

Hra velmi šikovně u hráčů (malých i velkých) trénuje trpělivost, schopnost kombinovat a správně chápat tvary a jejich souvislosti. Hra sahá od opravdu jednoduchých základních úkolů až po opravdu obtížné, které přesto je možné s trochou štěstí vyřešit rychle. Celkově si ale u hry budete pořádně namáhat hlavu, než se prokoušete až na konec.

Za posledním zadáním najdeme také všechna řešení. Ta ukazují nejen pozice ptáčků, ale i potřebné rozmístění dílků. Tady bychom určitě ocenili dvouúrovňovou nápovědu – v první mohly být pouze pozice a teprve v druhé části by tvůrci odhalili i rozmístění. Takto hráči mohou podlehnout pokušení a nechat si zkazit radost z luštění hádanek.

Angry Birds Playgrounds: Staveniště - zadání

Angry Birds Playground: Staveniště je pěknou skládací hádankou. Nepřichází s žádným novým mechanismem, ale je pěkně zpracovaná a potěší všechny milovníky zelených agresivních prasátek. Angry Birds Playground: Staveniště tak patří do sbírky každého milovníka chytrých her a logické zábavy, kterým nevadí stejný mechanismus hádanek.

Angry Birds Playground: Staveniště je novým přírůstkem do řady zakrývacích her, ve které máte k dispozici několik dílků a vaším úkolem je nechat viditelné jen některé obrázky. I tentokrát to je pořádná výzva, především ve vyšších úrovních ze čtyř nabízených obtížností a celkových 48 úkolů. To je dostatek na to, aby vám hra dala pořádně zabrat. Podobné hlavolamy jsme už sice hráli, ale stále je to zábava. Škoda jen, že řešení jsou stále snadno dostupná a odhalí naráz vše. Angry Birds Playground: Staveniště je ale i přesto fajn zábava pro všechny milovníky logiky.

+ více stejných ptáčků zvyšuje obtížnost
+ různé obtížnosti
+ pěkné zpracování