Recenze: T.I.M.E. Stories – Proroctví draků

time-stories-proroctvi-draku-05

Draci patří jen do pohádek. To nás učí všechny dospělí. Nikdo z nich neumí snít. Jenže stačí se naučit cestovat do historie a najednou to, co dnes vypadá jako sci-fi umožní cestu do říše fantazie. Nebo je to všechno docela jinak?

Jedinečná hra T.I.M.E Stories se dočkala v roce 2017 lokalizace a s sebou přinesla jen jeden příběh. Na nové dva jsme si museli chvíli počkat a nakonec jsme se zaradovali. Na trhu se objevily dva nové boxy a jeden z nich se jmenuje Proroctví draků. Její příběh a mechanismy připravil Manuel Rozoy. O grafiku karet se postarala dvojice Vincent Dutrait a Pascal Quidault. Rozšíření vydala firma Space Cowboys (stejná, která stojí za Unlocky) a do češtiny ji přeložila společnost ADC Blackfire.

Krabička je opět bělostná a malá. Na jejím víku vidíme pouze obrázek s nějakým tajemným medailonem a název příběhu. Uvnitř na hráče čekají tři balíčky. Dva z nich už znáte ze základní hry a přináší nové hrdiny, předměty, ale také základnu či mapu. To všechno není žádné překvapení a hráči je přichystají, jako jsou zvyklí. Kromě toho je v krabičce ale také balíček Mystérium, který není povoleno vůbec rozbalit, dokud hráče hra nevyzve.

Ale možná vás tento článek zaujal nadpisem a jedná se o vaše první setkání s T.I.M.E Stories. O co tedy jde? Jedná se o dobrodružnou hru, ve které hráči prochází jednu lokaci za druhou. V roli zvolených hrdinů objevují místa, mapu a snaží se odhalit cestu dál, najít indicie nebo vyřešit nějakou záhadu.

time-stories-proroctvi-draku-01

Budovacím prvkem atmosféry ale je vyprávění. V každé lokaci se totiž hráči a jejich hrdinové mohou rozdělit a vydat se každý jinam, aby využili co nejlépe omezené jednotky času. A pokud někam jde pouze některý ze skupiny, pak nesmí číst kartu nahlas. Místo toho si ji prohlédne, vyhodnotí efekty a všem ostatním o svých zážitcích pouze povypráví vlastními slovy. Ve hře nechybí souboje a další testy, které se opět řídí hody kostkou. Nakonec je ale tou nejdůležitější surovinou čas. Za řadu aktivit se platí časem, který tiká a ubývá.

Protože základním tématem je ale cestování časem z přítomnosti a transportování vědomí do lidských schránek dané doby, není první pokus tím, čím vaše snažení skončí. Obvykle se počítá, že budete potřebovat více takzvaných běhů. Hráči se tak o vítězství mohou snažit v libovolném počtu pokusů, což nakonec ovlivní pouze jejich závěrečné skóre. Navíc si mezi jednotlivými běhy mohou měnit postavy, ale především se poučit ze svých předchozích omylů.

Pokud už jste dohráli úspěšně první příběh, víte, že jste si mohli ponechat drobnou výhodu do začátku tohoto příběhu. Ale nemusíte se bát. Dobrodružství bude pořádnou výzvou se vším, co k tomu patří. Na hráče totiž po cestě čeká řada bojovných nepřátel, ale především několik cest, kterými se mohou dostat k cíli.

time-stories-proroctvi-draku-02

Obsahem krabičky je nejen překvapivě velké množství karet, ale především příběh. A o ten nakonec jde v první řadě. Bohužel se nedočkáte žádných zvratů nebo překvapení, dobrodružství je docela lineární. Je to takové obyčejné dobrodružství.

Tento box dokazuje, že T.I.M.E Stories mohou být vším, čím budou chtít. Ačkoliv jsme se u příběhu bavili, nebyl tak jedinečný, jako první. Především to tentokrát není taková výzva, protože hra obsahuje daleko větší úroveň náhody a prakticky žádné hádanky. To je tak trochu zklamání.

To platí také k průběhu, protože jsme celý příběh zvládli dokončit na dva průchody. Nebyly tu žádné složité rozhodování a spíš máte pocit, že vás hra vede celou cestu správným směrem, aniž byste se museli nějak snažit. Na druhou stranu herní doba na čas se dá počítat téměř na čtyři hodiny

time-stories-proroctvi-draku-03

Proroctví draků je nakonec tak trochu zklamáním. Zatímco první příběh v základní krabici ukázal, že hra umí nabídnout zajímavé hádanky a pořádnou výzvu, tentokrát dostanete převážně náhodné a lineární dobrodružství. To sice může někomu vyhovovat, ale pro nás to nebylo tak docela to, co jsme čekali. Přesto zůstává příběh zábavný a vynikají zde znovu ty skvělé vlastnosti T.I.M.E Stories, které vás nechají celé dobrodružství díky vyprávění svých zážitků ostatním daleko více prožít.

Recenze: Sherlock – týmová detektivní práce