Recenze: War with the Evil Power Master – o osud vesmíru a ještě víc

war-with-the-evil-power-master-10

Zničení planety, galaxie a vesmíru. Cílem ďábelského Power Mastera není nic menšího. Většina ras ale bude jen tiše sedět na svých planetách a čekat na konec, protože nemají dostatečnou techniku, aby se destrukci nevídaných rozměrů postavili. Naštěstí jsou tu ale hrdinové z planety Lacoos, kteří neváhají nasadit své životy za budoucnost vesmíru.

Po napínavém House of Danger přichází druhý díl z řady Choose Your Own Adventure, jejíž koncepci a náplň připravil Prospero Hall. Hru vydala firma Z-Man Games v roce 2019 a v tom samém roce dorazil box na police obchodů Evropy díky distribuci společnosti Esdevium Games.

Už z krabice na hráče dýchne krásný a efektní pocit osmdesátých let. Grafické ladění ve stylu Flashe Gordona nás při tom bude provázet po celou dobu hraní, jen divokých barviček si moc neužijete. Na všech obsažených kartách je totiž vše čistě a striktně černobílé. Výjimkou je pouze herní plán, který položí tým do středu stolu, aby tak zahájili partii. Na začátek jeho dvou stupnic (zla a rádiového signálu) položí kostičky a na jednotlivé planety pak náhodně rozloží kulaté žetony signálu.

war-with-the-evil-power-master-05

Hráči si poté rovným dílem rozeberou čtyři hrdiny, kteří se musí vždy účastnit partie všichni. Každá z postav dostane jeden náhodný startovní předmět. Kostka a figurka lodě zůstane stranou, stejně jako nezamíchané balíčky velkého počtu (téměř 300) karet.

Úvod hráče zavede na některou z nabídky planet, jejímiž nástrahami si budou muset hráči projít. Od té chvíle už jsou vydáni napospas ději a vlastním rozhodnutím. Jednotlivé karty před ně totiž staví nejen povinné testy, ale také rozhodnutí, jestli se zatoulat a zkusit splnit některé vedlejší odbočky. Ty mohou přinést velké výhody, ale také pořádné nepříjemnosti.

Ať už uspějí nebo ne, karta je na to připravena. Jenže i tak na vesmírné cestující může čekat smrt. Stačí mít trochu smůly. Dříve nebo později jsou hráči donuceni cestovat mezi planetami, a to je moment, kdy se posouvá ukazatel zla (EPM).

war-with-the-evil-power-master-02

Hrdinové prověřují své schopnosti v různých kategoriích, přičemž na každou má výhodu pouze některý z členů. Mohou si při jejich plnění pomoci předměty, ať už jde o jednorázové nebo opakovaně využitelné. Tým si při tom ze své řady může vždy vybrat reprezentanta, který se půjde výzvě postavit. Jenže ať už uspěje nebo je, stává se vyčerpaným a je řada na ostatních. Teprve když se všichni vystřídají v nějakém testu, obnoví se jim síly a mohou hrát všichni znovu.

Za úspěšně prozkoumanou planetu a nalezení stopy hlavního padoucha dostanou hráči řádku bodů signálu. Posunou si tedy ukazatel odpovídajícím způsobem. Pokud se týmu podaří dosáhnout hodnoty 25 dříve než záporák na svojí stupnici, je spuštěna závěrečná bitva. V té se rozhodne o osudu galaxie.

War With the Evil Power Master je založena na stejném mechanismu jako první hra, ale při tom je opravdu výrazně odlišná. Hráči mají od začátku k dispozici mapu a balíčky třinácti karet ke každé z planet. To s sebou přináší klady i zápory. Děj v první řadě neobklopuje tolik tajemna, jako House of Danger. Na druhou stranu ta struktura hře také pomáhá, protože hráči mají trochu jiné volby.

war-with-the-evil-power-master-04

A tak zatímco v první partii bloudíte v kruzích a procházíte stejnými místy víckrát, tady je cest na výběr dost a naopak nevíte, kterým směrem se vydat dřív. Každá planeta ale přináší nějakou stopu. Při volbě pak mohou hráči využívat nápověd v podobě převažujícího typu úkolu na jejím povrchu až po žeton, který naznačí jaká bodová odměna .

S postupem v partii se také vyvíjí náročnost výzev. I stejné úkoly tak nemusí být ve dvou partiích stejně náročné, pokud hráči na místo dojdou výrazně později. Podle pozice ukazatele signálu (a tedy toho, jak blízko jsou hráči k vítězství) dostávají jednotlivé výzvy vyšší požadavky a to až do povinnosti hodit šestku (včetně případných bonusů). Hráči se tedy stávají silnějšími, ale hra jim ani později nepřipadá lehčí, ale při tom zůstává zážitek velmi dobře vyvážený bez ohledu na to, kterou planetu zvolíte jako první.

V úvodní partii je tu skvělý prvek volnosti a objevování. Ten samozřejmě s opakovaným hraním ustupuje do pozadí. Mechanismy jsou opravdu základní, jenže to všechno vynahrazuje příběh, který je náplní starý a plný humoru, který pobaví.

war-with-the-evil-power-master-08

Samotné volby mají většinou nepředvídatelné dopady, takže se hráči cítí dost vydaní napospas náhodě. To samozřejmě podporuje také zařazení kostky pro řadu momentů. Při tom se po celou dobu odehrává děj v tempu a do konce svojí cesty dorazíte během jedné hodiny.

Oproti předchozí hře je tu nárůst především s ohledem na znovuhratelnost. Hráči za jednu partii nestihnou navštívit zdaleka všechny planety, mají tedy motivaci navštívit ty neznámé a prozkoumat i některé z již objevených z jiných úhlů. Rozhodnutí totiž účastníky vedou stále kupředu. Ideální počet hráčů jsou čtyři, kdy každý má svého hrdinu. Zabaví ale i hra pro dva nebo dokonce sólo snažení.

war-with-the-evil-power-master-09

War With the Evil Power Master na vaši adresu doručí zábavu v podobě vyberte si vlastní dobrodružství. A to se vším, co k tomu patří, tedy především náhodou a nepředvídatelností. Na hráče může čekat rychlá smrt, ale stejně tak mohou bloudit po planetách. Dobrou zprávou je vylepšená znovuhratelnost, kterou ale nahradily jiné potíže. I tak je War With the Evil Power Master opravdu zajímavým společným dobrodružstvím.

AutorProspero Hall, Ket Ng
IlustraceForrest-Pruzan Creative
VydavatelZ-Man Games
Rok vydání2019
Počet hráčů1 - 99
Jazyková závislostUnplayable in another language
KategorieBook, Card Game, Novel-based
MechanismyCooperative Game, Dice Rolling, Hand Management, Narrative Choice / Paragraph, Solo / Solitaire Game, Storytelling
RozšířeníChoose Your Own Adventure: War with the Evil Power Master – Promo Kit: Game Convention
RodinaBooks: Choose Your Own Adventure

War With the Evil Power Master je zábavná kooperativní hra, které se bohužel nepodařilo špičkově přenést atmosféru a napětí na hráče. I tak ale prozkoumávání planet zůstává zábavné a to také proto, že hráči nestihnou prozkoumat okolí komplet za jednu partii. Běží jim čas do zničení galaxie. Musí si poradit, najít stopy a zachránit svět. Hra je sice náhodná, ale přináší dostatek humoru a možnost objevování. Boje jsou jednoduché, ale řídí je náhoda z kostky. War With the Evil Power Master pak je zábavná, ale největší úspěch bude slavit u milovníků knih zvolte si své dobrodružství.

+ sci-fi
+ více planet k prozkoumání
+ obsah na více pokusů