Líbí se Vám naše práce? Chcete nás podpořit? Chcete s námi soutěžit o hry? Podpořte nás na Hero Hero a získejte exkluzivní obsah!

Recenze: Bellz! – zvoník a zvonilka

bellz-21

Taky máte rádi to něžné cinkání? Já se do něj probouzel každý den. Měl jsem ho nad postýlkou, a jak jsem stárnul, přesouvaly se zvonky se mnou. Dnes, když už jsem starý, mám je pořád nad postelí. Bez jejich zvuku neusnu.

Tak nějak by mohl vypadat životopis Dona Reida, který vytvořil a vymyslel jednoduchou hru s názvem Bellz!. Vydal ji pod záštitou společnosti  Incorporated. Nápadu se chytila společnost Bonaparte, která ji vydala v češtině na konci roku 2014.

Hra se ukrývá uvnitř elegantní taštičky, která má tvar půlměsíce. Její povrch je pokrytý obrázky zvonečků (jakoby s otvory na klíček) a dovnitř se dostaneme až po zatažení za plastový vykřičník a rozepnutí zipu.

bellz-04

To ale hned také zjistíme, že samotná peněženka na zvonečky slouží současně také jako herní plán. Stačí jej plně rozevřít a vytvoří černý kruh s barevným lemem. Uvnitř pak na všechny zvoníky a zvonilky čeká jedna magnetická tyčinka, přeložený papírek s pravidly a jeden plastový pytlík plný rolniček. Ale těch je spousta druhů jsou tu malé, střední i velké a to všechno ve čtyřech zářivých barvičkách.

Právě tyto všechny kulaté zvonečky na začátku partie hráči vysypou na herní plán. Barvičky se pěkně promíchají, stejně jako tvary. Jeden z hráčů dostane do ruky magickou hůlku a lov na zvonečky může začít.

V prvním kole si každý z hráčů vybere jednu z barev a to takovou, kterou nezvolil někdo před ním. Začínající hráč tak má drobnou výhodu, protože si může vybrat rolničky s nejvýhodnější pozicí. Úkolem každého, kdo se dostane k tahu, je vzít si magnetickou hůlku a pokusit se nasbírat co nejvíce svých rolniček, aniž by sebral nějakou jiného hráče.

bellz-08

Toto je možné dělat (kvůli fyzice a ne proto, že by to pravidla zakazovala) jen postupně od největších k nejmenším. Hráč se sám rozhodne, kdy mu nasbírané kuličky stačí. Pokud neudělal žádnou chybu a na magnetu se houpou pouze zvonečky jeho barvy, podařilo se mu je ukořistit a může si je položit před sebe.

Ale stačí jedna chyba a hráč žádnou rolničku v daném kole nezíská. Partie tak pokračuje, hráči si mohou v každém kole vybrat silnější nebo slabší magnet (jedna či druhá strana tyčinky) a snaží se být tím, kdo jako první nasbírá všech deset rolniček svojí barvy. Tento hráč se stává vítězem a nejlepším zvoníkem či zvonilkou u stolu.

Bellz! je samozřejmě hra o šikovnosti, ale také o odvaze a taktice. Rolničky se pohybují a chybou hráčů se mohou i rozutéct po celém stole. A tak je lepší začínat a lovit ty jednodušší, kde nehrozí zachycení jiných.

bellz-14

První rolnička v tahu je vždy jednoduchá, ale jak se řetěz na tyčince natahuje, snižuje se přesnost a magnet přenáší svoji sílu na všechny visící kuličky. Hráč tak musí ukončit svoje snažení včas, jinak přijde o šanci získat jakoukoliv novou rolničku do svojí sbírky.

Hra je ukázkou toho, jak má vypadat rychlá zábava zaměřená na přesnou ruku.  Má plno napínavých okamžiků a účastníci svůj tah budou dokonale prožívat. To platí především pro děti, které Bellz jako hra umí opravdu potěšit. Zvonečky navíc příjemně cinkají a vytváří u stolu velmi zajímavou atmosféru.

Magnet sám o sobě už je zárukou úspěchu u dětí. To nás asi nikoho nepřekvapuje. A stačila opravdu jednoduchá pravidla, aby se z toho všeho stala hra. Díky tomu jsou jednotlivé souboje opravdu otázkou několika málo minut. Čím víc hrajete, tím víc se budete zdokonalovat a méně chyb naděláte. Bohužel pokud budete Bellz hrát příliš často, tak se vám může trochu ohrát. A to přesto, že jinak rolničky mají pokaždé jiné rozložení. Jen toho prostě není tolik na dělání.

bellz-19

Zpracování je precizní. Celou zábavu tvoří jen několik komponent, ale při jejich výrobě nebyly dělané žádné kompromisy. Magnetická tyčinka se dobře drží a rolničky vypadají opravdu krásně. A to celé v přenosném balení s ringem po okrajích zahnutým, takže jej lze využít i na ne úplně rovné ploše.

Bellz! nenabízí nic víc, než magnet a několik kuliček, které s jeho pomocí sbíráte. Ale vypadá to všechno tak pěkně, že hře tuto jednoduchost rádi odpustíte. Obzvlášť, když uvidíte, jak dětem při jejím hraní září oči. Magnety jsou prostě kouzlo, které nikdy nezklame. A právě proto jsou Bellz! velmi dobrým tipem na dárek.

<br><br>

Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam)
AutorDon Reid
IlustraceConnor Reid
VydavatelBroadway Toys LTD, DV Games, Game Factory, Goliath Games, Lifestyle Boardgames Ltd, Spin Master Ltd., Wiggles 3D
Rok vydání2014
Počet hráčů2 - 4
Herní doba15
Minimální věk6 and up
Jazyková závislostNo necessary in-game text
(6 voters)
KategorieAction / Dexterity
MechanismyPhysical Removal
RodinaComponents: Magnets
Alternativní názvyЗвонго!, 心有鈴犀

Více o hře.

Recenze: Bellz! – zvoník a zvonilka
Bellz! je tu pro všechny, kteří mají rádi jemné cinkání a přitažlivost. Magnety jsou hlavní hybnou silou celé hry a také tvůrcem legrace a napětí. To z nich dělá výborného adepta na hraní s malými školáky, kteří si natrénují šikovné a přesné pohyby. Klidná ruka a špetka taktického rozhodování je cestou k vítězství v této krásně vypadající hře. Bellz! vám ukážou, jak cinká taková dobrá a pohodová zábava pro všechny.
Klady:

+ děti si hru zamilují
+ magnety
+ krásné zpracování
+ přenosné
+ rychlé partie
Zápory:

- časem zjistíte, že hra nemá příliš co nabídnout
3
Prozkoumávejte dál
Recenze: Balada – s loutnou na zádech