Recenze: Cool Circuits – zářící obvody

Cool Circuits - balení

Žádný zázrak nás nečeká. Tedy alespoň zatím ne. Ne, dokud nedokončím celý obvod a nespojím poslední drát. Teprve poté se všude objeví nádherné barvy a všechny nás pohltí překrásná hra světla a stínů. Nezapomeňte: Každý drátek je důležitý.

Logická hra Cool Circuits tomuto sdělení dává novou důležitost. Vychází v produkci společnosti Norman & Globus, Inc. a v distribuci firmy Maps. Vyšla v roce 2012 a za jejím vznikem stojí hned čtveřice autorů: Hiroshi Yamamoto, Harry L. Nelson, Kevin Norman a Penny Norman. Hra na sobě nese nálepku Science Wiz a také oznámení, že vyhrála soutěž o hlavolam roku 2013 v Games Magazine.

Nás ale mnohem víc zajímá, jak vypadá a co za úkoly na nás uvnitř krabičky čeká. Nejdříve ale přichází zjištění, že před námi je odklápěcí přední část balení. To nám umožní nahlédnout dovnitř a za pomoci tlačítka Try Me! vyzkoušet, jak hlavolam bude reagovat na každý úspěch. Je to barevná hra, ale také zvuk. Potřebné baterie 3x AAA jsou součástí dodávky.

Cool Circuits - připravený hlavolam

Teprve poté, co si luštitelé krabičku přinesou domů, mohou odhalit její opravdové tajemství. Kromě brožury s pravidly a řešeními dostanou především poměrně vysokou plastovou krabičku. Ta má vysouvací šuplík s čtyřicítkou startovních kartiček, které vypadají jako nějaké děrované štítky do starých počítačů.

Na povrchu krabičky pak leží osm zprohýbaných dílků, které připomínají tvary různých písmen. Dohromady po sestavení dají slovo JUVENILS, které ale nic neznamená. Ze strany nechybí vypínač ON/OFF a také přípojka, díky které byly funkce hry omezené v zabaleném stavu.

Každá ze čtyřicítky kartiček zadání patří do jedné ze čtyř úrovní. První jsou výukové a naučí luštitele, jak správně na to. Poté následuje beginner, student a pokročilé úkoly pro ty nejlepší. V posledních dvou úrovních je úkolů nejvíc, což hráči určitě ocení. Přitom ale hra zůstává jednoduššími zadáními přístupná i menším dětem od osmi let, které bude fascinovat především vzhled hry a odměna za úspěšné řešení.

Cool Circuits - průběh řešení

Na začátku každého úkolu ale stojí kartička, podle které hráči rozloží startovní písmenka na herní plochu. Ty jsou zahnuté a obtáčí se na plánu kolem pětadvaceti puntíků. Úkolem luštitelů je propojit oba konce s použitím všech zbývajících drátků tak, aby vznikl uzavřený obvod.

Natočení každého z písmen může být libovolné, takže skládání rozhodně není nijak rychlé. Úspěch závisí trochu i na štěstí, ale především na schopnosti vnímat tvary a možnosti, které herní plán každému luštiteli skýtá. Zadání u jednodušších variant je pěkně řešené a i sestavení výsledného okruhu podle návodu dá menším dětem zabrat. Na obrázku jsou jen naznačené řezy mezi jednotlivými drátky.

Cool Circuits - průběh řešení

Hra výborným způsobem trénuje prostorové schopnosti a šikovnost. Každý uzavřený okruh odmění svého stavitele a hráč okamžitě vidí, že úkol splnil. Nemusí tedy vůbec kontrolovat správné řešení. Tato brožurka tak ztrácí smysl a hráči by si jí vůbec neměli všímat, protože nápovědy vždy pouze kazí zážitek z takovéhoto luštění.

Zpracování je kvalitní. Do malé krabičky se vejde všechno kromě návodu, takže pokud nejste fanoušky velkých balení, můžete hru skladovat i mimo její původní obal. Jednotlivé dílky jsou pevné a vedou jimi opravdové dráty, které jsou při pohledu zblízka vidět. To samo skýtá dobrý dojem. Nejvíc hráče ale nepotěší ani samotná hra barev, jako fakt, že lze krabičku vypnout, zapnout, ale také mít zapnutou beze zvuku. Na to mnozí tvůrci nepomyslí, přitom zvuk je v mnoha momentech nevhodný.

Cool Circuits - zadání

Cool Circuits je další z řady povedených hlavolamů, který jde tentokrát cestou odměny. Úspěšný hráč se dočká barevné hry, která jasně oznámí úspěšné řešení. Pocit zadostiučinění je tak ještě o trošku větší. Hra má jednoduchý mechanismus vytváření uzavřených obvodů a ačkoliv má jen čtyřicet úkolů, jejich zvyšující se obtížnost zaručí zábavu na solidně dlouhou dobu. Cool Circuits je tak rozhodně adeptem, který by si zasloužil cestu na český trh.

Recenze: Cool Circuits – zářící obvody
Cool Circuits potěší všechny malé luštitele, ale stejně tak i velké milovníky hlavolamů. Prostorové úkoly tentokrát vyžadují propojení všech dílků do uzavřeného okruhu. Tím se spustí světelná (a pokud chcete, tak i zvuková) show, která je příjemnou odměnou za úsilí. Stupňující se obtížnost je dobře zvolená a začátečnických úkolů není zbytečně příliš. I osmileté děti se ale s hlavolamem zabaví, protože úspěch závisí částečně i na štěstí. Dílky jsou pevné a jejich zacházení vydrží. Čtyřicítka úkolů vydrží, ale mohlo jich přecejen být o trochu víc. Kromě toho ale Cool Circuits fungují pěkně a jejich obvod vyzařuje správnou zábavu.

+ odměna za úspěšné vyluštění
+ pěkně řešené zadání
+ hráči okamžitě vědí, že vyhráli