Recenze: My Burger – vyrobte si svůj domácí hambáč

my-burger-10

Dát si burger někde v restauraci je fajn. Ovšem ještě o dost lepší situace je, když si housku naplníte sami tím, co máte nejradši. Základem je samozřejmě mleté maso, ale není osamocené. Společnost by mu měla dělat hromada zeleniny a všechno to dokončí sýr. Tedy pokud jste fanoušky klasiky, protože variant burgerů je nekonečně.

To by nám měla ukázat také hra My Burger, kterou si pro nás připravila společnost MFP paper z Přerova. Čtete dobře, jedná se o původní hru, která rovnou je součástí sady her z rodiny Honey Combine. Jedná se o horké novinky pro rok 2016. Autora se ovšem nedozvíme.

Celá hra se ukrývá ve velmi netradiční krabičce. Ta funguje jako šuplík, ale současně má šestiúhelníkový výřez, přes který mohou hráči celý vnitřek krabice vystrčit prstem ven. Uvnitř černého boxu pak najdou sadu šestiúhelníkových kartonových dílků. Ty mají shodnou zadní stranu a vepředu se liší pouze čtyři hotové burgery. Zbytek destiček představuje suroviny. Dole pod tím vším jsou ve škvíře ještě zastrčená pravidla a uvnitř se ukrývá také plátěný sáček.

my-burger-03

Na začátku hry si každý z účastníků vybere jednu destičku s hotovým hamburgerem. Ten představuje zadání. Zbývající destičky je třeba zamíchat a rozmístit na stole náhodně obrázky dolů.

Nejdříve se hráči snaží mezi destičkami objevit spodní část housky. Jeden za druhým otáčí destičky. Pokud objeví jakýkoliv jiný obrázek, snaží si ho zapamatovat, ale otočí jej zpět. Teprve když někdo najde housku, může si ji vzít k sobě. Při úspěchu také lze pokračovat v dalším hledání, dokud se hráči daří. Hledat ale musí části pro hamburger postupně odspoda nahoru. Ten, kdo jako první dokončí celou svoji hostinu podle zadání, se stává vítězem.

my-burger-05

My Burger je tedy přes některá očekávání vlastně jen takovým tím typickým pexesem. Tedy vlastně o trochu víc, protože kromě paměti hráčů jim především dá každému jedinečné zadání. Každý tak hledá destičky a hra není tak závislá na náhodě. To se projevuje hlavně na začátku partie, kdy nemusí v řadě najít dva stejné obrázky. Stačí pouze jeden vhodný.

I tak ale přichází pocity nespravedlnosti a smutku. Pokud někdo nalezne svůj spodní dílek housky, znamená to, že jich v nabídce už je méně a šance je najít je tedy také nižší. Schopnostem hráčů musí dominovat paměť, bez které se nemohou obejít. A díky tomu má také hra úspěch u dětí. Správnou volbu tématu si musí pak rozhodnout sami rodiče podle svého vztahu k tomuto druhu jídla. Ovšem není burger jako burger a nemusí jít pouze o fastfoodové jídlo.

my-burger-04

Hra je opravdu velice jednoduchá a díky tomu je možné, aby si ji zahrály už tříleté děti. Potřebují pouze paměť, nic víc. Na krabičce je uvedený také postřeh, který ovšem hra podle našeho dojmu příliš netrénuje. Ale i samotný přehled o destičkách dětem stačí.

My Burger je takovým novým pexesem, které je trochu variabilnější. Každý má jiné zadání, takže co se nehodí jednomu z hráčů, určitě rád použije někdo jiný. Destiček je dost, aby na začátku bylo všechno napínavé. My Burger tak je fajn hrou pro děti, pokud vám nevadí, že jen opakuje již viděné.

My Burger je hrou pro ty nejmenší. Šestiúhelníkové dílky jsou surovinami pro výrobu hamburgeru. Každý má ale svoje vlastní zadání, které se snaží splnit. Musí si však pamatovat pozici obrázků a najít je, když na něj přijde řada. Není to vůbec originální, ale to hře nezabrání, aby děti bavila. Její pěkné zpracování a téma rozhodnou o tom, jestli budete mít o My Burger zájem nebo ne.

+ pěkné zpracování včetně krabičky
+ už od tří let
+ trénuje paměť