Recenze: Skylanders Battlecast – a kde je Kaos?

skylanders-battlecast-09

Kaos potřebuje asi dovolenou. Už několik měsíců se neukázal ani on, ani jeho posluhovači. Skylandeři vyčerpali všechny zásoby her, které znaly. Místní obyvatelé se vrátili k denním povinnostem a hrdinové se začali nudit. To byla chvíle, kdy se začala psát historie soubojového sportu, který ovládnul celou zemi.

Hru pojmenovali Battlecast. A protože firma Activision má okénko do světa Skylands, nemohla se ani tato novinka nedočkat nějakého digitálního zpracování. A tak v první polovině roku 2016 vznikla karetní hra Skylanders: Battlecast. Karetní sady, ať už dvojici startovních balíčků, tak rozšiřující náhodné booster packy distribuuje společnost Esdevium Games.

Skylanders, pokud to nevíte, je ohromně úspěšná značka digitálních her vycházející napříč všemi platformami. Není to ale ledajaká hra. Jde o spojení počítačové (konzolové) zábavy a reálných hraček. Pokládáním fyzických figurek na magický portál připojený přes USB konektor figurky vstupují do hry prostřednictvím parádních efektů a hráči s nimi pak prochází dobrodružstvím, ať už v jednom nebo ve dvou hráčích.

skylanders-battlecast-06

A ve stopách mají jít tyto malé krabičky. Každý hráč by měl mít tu svoji, ze které si sestaví sadu karet pro boj. Obsahuje ale jen něco málo přes dvacet karet různých druhů, z nichž jedna je jedinečná, vzácná a lesklá. Jednotlivé karty obsahují element, ke kterému patří, jméno, typ a text efektu. V horních rozích pak jsou u některých karet (hlavně postav) bojové hodnoty – útok nalevo a počet životů napravo. Kromě toho obsahuje balení také list se seznamem karet a jeden obal, který slouží jako štít proti krádeži.

To by ale nebyli Skylanders, kdyby vám k něčemu hmatatelnému nedodali také nějaké jedničky a nuly. Tentokrát ale budete potřebovat mobilní telefon a stažitelnou aplikaci, která zabírá nějakých 477 MB.

Souboj budou hráči svádět na jednom zařízení. Ještě před spuštěním si hráči musí vybrat tři hrdiny a postavit kolem nich balíček. Do začátku to za ně udělal už samotný vydavatel, protože právě jedna krabička odpovídá takovému balíčku. Druhou možností je načíst hrdiny a nechat si přímo od hry navrhnout nějakou sadu karet a použít tu.

skylanders-battlecast-02

Po spuštění aplikace tak nejdřív hráč načte svoje karty, tedy v první řadě zvolené hrdiny. Může mezi nimi být Spyro, Trigger Happy, Food Fight nebo kdokoliv další z bandy superhrdinů. Postupně si ale ve speciální záložce menu (collection / sbírka) načte a tedy nasbírá všechny karty. Tím si vytvoří zásobárnu. Tohle je také moment, který je na celé hře pro fanoušky nejzajímavější. Po načtení karty figurka ožije a přes fotoaparát jakoby stojí na kartě. Kdykoliv je možné si toto zobrazení znovu vyvolat.

Pak začíná první část hraní. Z karet, které nasbíral a nakoupil, si nyní může sestavit svůj speciální balíček kolem tří hrdinů. Tato sada má jasně určený počet karet, který je třeba naplnit podle svých přání, nebo náhodně vygenerovanou sadou.

Teprve poté mohou hráči vstoupit do samotného hraní. Tady je možné hrát nejen proti sobě, ale také v rámci singleplayerové kampaně nebo online proti komukoliv ze světa. Nás ale bude zajímat primárně hra, ve které se omezíte na souboje se svými kamarády. K tomu je ve hře takzvaný seznam přátel. Přímo lokálně na jednom telefonu proti sobě bohužel hrát není možné.

skylanders-battlecast-01

V partii hráči používají jednotlivé karty, aby porazili soupeře, ať už je to umělou inteligencí řízené stvoření nebo živý nepřítel někde ve světě. Hru totiž lze hrát online s dalšími hráči a opravdu tak změřit síly. Každé kolo nejdříve dostanou náhodný počet krystalů, které pak lze používat k vyvolávání kouzel.

Kromě čarování mohou hráči útočit s pomocí speciální schopnosti postavy, třeba Spyro má k dispozici svůj dračí dech. Takové útoky navíc přináší postavě body zkušeností, za které se postupně může vylepšovat. Celý souboj s jedním nepřítelem končí ve chvíli, kdy jedné ze stran dojdou body života. V případě kampaně všechno pokračuje dál po příběhové linii o návratu Kaose!

Hra samotná je velmi jednoduchá, rychlá a dynamická. To je dobře. Je to zásluhou především nenáročnosti jednotlivých kol. Oba protivníci si vyměňují rány sem tam a není na co čekat ani nad čím přemýšlet. Většinu partie ale hráči nemají příliš pod kontrolou, protože karty přichází náhodně, stejně jako zisk krystalů na začátku kola.

skylanders-battlecast-05

Hra rozdělila naši redakci na dva tábory. Ti, kdo si ji opravdu užívali, byli fanoušci světa Skylands a měli za sebou už několik her. Rádi se znovu vrátili do světa svých oblíbených hrdinů. Ale ostatním přišla hra příliš mělká a bez odvážnějšího nápadu. Tady se projevuje, že hlavním publikem pro tyto krabičky jsou menší děti.

Všichni bez rozdílu věku ale ocení možnost budování balíčku, ale především efekt oživení karet. Nástup každého Skylandera provází pěkné animace a všechno to vypadá opravdu hodnověrně. K testování jsme měli dvě základní krabičky, nemůžeme tedy hodnotit zpracování a kvalitu dalších postav.

Ovšem s tím Kaosem jsme byli trochu předčasně optimističtí. Kampaň samotná je docela obtížná a vyžaduje od hráčů dobré používání karet. A tady vstupuje do hry zásadní prvek, kterým je prakticky nutnost dokupovat boostery. Celkem existuje 300 různých karet, které je možné nasbírat, a těžko dětem budete vysvětlovat, že je nemohou mít všechny. Cena rozšiřujících balíčků sice vypadá nevinně, ale nikdy nevíte, jaké karty uvnitř najdete. Tady hraje svoji zásadní roli štěstí.

skylanders-battlecast-08

Skylanders: Battlecast je dalším přírůstkem do světa. Tentokrát to nebude žádný velkolepý hopsací příběh, ale i tak jsou tu všichni Skylandeři, aby hráče potěšili a rodičům vyprázdnili peněženky. Hry vypadá ale moc pěkně a fajn se hraje. Jen od ní nesmíte očekávat zázraky. Skylanders: Battlecast je sběratelská karetka s bonusem.

Skylanders: Battlecast je pokusem ovládnout svět karetních her a spojit jej s digitálními zařízeními. Ovšem to všechno není jen tak. Po nafocení karty postava ožije v telefonu a vše vypadá opravdu moc pěkně. To z karetky dělá výbornou zábavu pro děti a ani ta náhoda jim nebude zase tak vadit. Ovšem rodiče nadšení zase tak nebudou. To proto, že karet v základním balení není zrovna nejvíc karet a je tedy otázkou chvilky, než bude třeba dokoupit rozšiřující balíčky. Skylanders: Battlecast je počinem, který udělá radost jen části publika.

+ rozšířená realita karet
+ ilustrace a jednoduchost
+ rychlá kola i hra