Recenze: Zombicide – nemrtvá apokalypsa

Zombicide - balení

Kdykoliv Fred usnul, zdálo se mu o vybuchujících hlavách. Vždycky udělaly jen tiché POM a zdi všude okolo pokropila sprška krve. A v tu chvíli se většinou s hrůzou a zrychleným dechem probouzel, propocený ve své vlastní posteli. Manželka ležela vedle něj a klidně oddychovala. Jenže on byl tam venku a viděl TO! První den nemrtvé invaze zahodil televizi a nechal si jen rádio kvůli zprávám. Věděl, že jinak by se za chvíli zbláznili při pohledu na tu zkázu.

Ale někdo musel chodit shánět jídlo a vodu. Ta v kohoutcích byla kontaminovaná virem, který na lidstvo tuto zkázu snesl. Voda. Největší přítel lidstva a nejobjemnější obyvatel naší planety se proti nám takto otočil. Nákaza dosáhla během dnů ohromného počtu. I dnes tady budou zvonit. Lovci. Verbují do svých řad, snaží se pomáhat lidem a udržet město alespoň trochu bezpečné. Sebral odvahu. Možná dnes. Třeba se k nim přidá..

Nemrtví zaútočili na svět. Zanechali za sebou spoušť v podobě hořících měst, kouřících čtvrtí a spousty mrtvol ležících na ulicích. Nikdo jim nemohl utéct, protože jejich počty neustále stoupaly. Kdokoliv zemřel jejich rukou, do 24 hodin znovu povstal a přidal se k jejich neutuchající honbě za lidským masem a mozky.

Zombicide - připravená hra

Tahle šance přichází i k nám domů. Venku se sice neprohání zkrvavené a potrhané příšery, ani neslyšíte volání o pomoc z ulice s vědomím, že nemůžete pro oběť nic udělat. Náš svět je alespoň o trochu bezpečnější. Jaký by mohl být, se nám pokusí ukázat nová desková hra plná nemrtvých – Zombicide.

Ale kdo by chtěl hrát za hloupé a pomalé zombíky, že ano? Právě proto si autoři Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien a Nicolas Raoult řekli, že místo toho vytvoří zábavu založenou na spolupráci proti této hordě hnijícího masa postupujícího vpřed. Autorem grafiky a ilustrací jsou uznávaní Miguel Coimbra a Nicolas Fructus,ale s nimi spolupracovali také Edouard Guiton, Mathieu Harlaut a Eric Nouhaut. Ale už jen jména prvních dvou jasně dávají vědět, že se máme po grafické stránce na co těšit.

Zombicide si probojovala svoji cestu ke zrodu na serveru Kickstarter, kde vydělala 780 tisíc dolarů (!!) a utekla konkurenci. Její vydavatelé CoolMiniOrNot jsou ostatně jednou z mála společností, které se vždy povede svým novým projektem hráče nadchnout. Právě proto se třeba všichni teď mohou těšit na hry Rivet Wars, Relic Knights nebo Sedition Wars.

Zombicide - připravená hra

A věřte nám, že tohle není žádná malá, kapesní hra. Zombicide je pořádnou masivní deskovou hrou, čemuž odpovídá i velikost krabice. Vysoká a opravdu těžká. Taková je krabice na první pohled. A červená. S portréty hrdinů bránících se náporu ošklivých zkrvavených zombie. Přesně tak má vypadat lákavý titulní obrázek.

Když ale odložíte stranou víko krabice vyrobené z tvrdého kartonu, čeká na vás velké překvapení ohledně uspořádání hry uvnitř. Balení totiž tvoří menší krabice poskládané efektivně do tvaru, který přesně vyplňuje krabici. Samozřejmě úplně nahoře na nich jsou položené archy kartonových dílků, které je třeba na začátku vycvakat.

Těch dílů je opravdu hodně. Hlavní a jednoznačně nejdůležitější je devítka oboustranných map obsahujících kresby ulic, ale i vnitřku napadených budov. Po tomto rozbitém bezejmenném městě se budete pohybovat a bojovat o život. Nebo alespoň o hodinu života navíc, než vás zavalí nemrtvá těla a ušlapou svým rozpadajícíma se nohama.

Zombicide - připravená hra

Mezi další kartonové dílky se objeví nejrůznější vozidla, která budou postávat po ulicích, a vy v nich budete moci jezdit! Ano, už se začínáte těšit? Ale ještě než nasednete a začnete přejíždět zombíky, musíme si povědět o žetonech pro zombie spawnpointy (místa, kde se nepřátelé zjevují), jeden EXIT token pro označení jediného možného východu. Jsou zde ale i barevné křížky pro úkoly, které musíte splnit, žetony dveří, trojúhelníkové dílky hluku s obrázkem ucha nebo dovedností ve tvaru nábojnice.

V nekompromisní kvalitě provedení vás možná zarazí karty hlavních hrdinů (celkem šest základních postav), které jsou vyrobené z tvrdého, ale tenkého papíru. To ovšem neznamená nutně krok zpátky. Jejich tloušťka byla zvolená z dobrého důvodu. V krabici najdete totiž také šest plastových zarážek, které připevníte právě ke kartám hrdinů z horní strany. V průběhu hry vám takto jednoduše pomohou sledovat zkušenosti vašich svěřenců.

Výčet nemohou zklamat ani malé karty, kterých je celkem 110. Můžete je na první pohled rozdělit na 62 karet vybavení pro hrdiny (místo pro ně najdete na kartách postav), 6 karet zranění a 42 zombie karet. Ty určují, které příšery a v jak velkém počtu se na vás vrhnou v dalším kole. Karty podporuje šestice červených kostek, která bude rozhodovat o mnoha důležitých událostech v partii.

Zombicide - rozehraná hra

Jenže to hlavní, čím je Zombicide živo a proč si ji asi v první řadě pořídíte, jsou miniatury. A ne jen tak ledajaké. Je zde dohromady neuvěřitelných 71 figurek. Z nich je pouze šest barevně odlišených hrdinů, každý ladí s pozadím svojí karty hrdiny. Ačkoliv Doug a Phil (tmavě modrá a šedá) jsou od sebe trochu hůř k rozeznání (na kartách), pokud je kontroluje jeden hráč. Ale na všechny postavy si brzy zvyknete a odlišíte je bez problémů a to i ostatní: Wandu, Amy, Neda i Joshe.

A pak jsou tu čtyři druhy nepřátel. Jsou zde nejslabší chodci (40), kteří představují předvoj a vlnu, která se vás snaží oslabit. Za nimi se pomalu valí tlusťoši (ve hře celkem 8 figurek) a jedna zrůda (abomination). Jsou zde ale také specifičtí běžci, kteří se pohybují sami o sobě a dělají vám starosti svým rychlým pohybem.

S tím by se většina firem spokojila, ale CoolMiniOrNot si řekli, že nám poskytnou ještě hlubší zážitek. Proto třeba od chodců najdete v krabičce rovnou pět druhů po osmi figurkách a u šestnácti běžců jsou to druhy dva. Tím získává herní plán na nevídané variabilitě a atmosféře.

Zombicide - rozehraná hra

Na začátku každého zážitku si především musíte zvolit scénář a tedy i příběh, který bude určovat průběh celé partie. V Zombicide se tyto varianty hry nazývají mise a máte jich v základu k dispozici rovnou deset, což je dostatečný počet na dlouhou dobu. Většina se od ostatních výrazně odlišuje úkolem, prostředím nebo objekty, se kterými máte v jejich průběhu co do činění.

K některým z nich si povíme detaily až později. Přípravu a průběh hry ale vezmeme spíše z obecnějšího pohledu a nebudeme zabíhat do zbytečných podrobností. Ty si určitě pak rádi objevíte sami v případě, že si Zombicide pořídíte.

Každý z hráčů si vezme pod svoji kontrolu několik přeživších. Jejich počet závisí na počtu hráčů a také na obtížnosti partie, kterou požadujete. V základních pravidlech jsou stanoveny tři postavy pro každého ze dvou hráčů, dvě pro každého ve třech a teprve od čtyř účastníků má každý svého jediného vlastního přeživšího. Zde vidíte jasný rozdíl – ve čtyřech hráčích máte ve hře pouze čtveřici přeživších, zatímco ve dvou a ve třech rovnou šest! Můžete samozřejmě tento počet bez problémů snížit.

Zombicide - rozehraná hra

K vybraným postavám si vezmete jejich kartu s portrétem a zatím prázdným inventářem. Na horní lištu s počítadlem zkušeností připevníte plastového koníka. Každý si také žetonem nábojnice označí svoji jedinou počáteční schopnost. Jakmile získá nějaké zkušenosti, může obdržet také nějaké ty nové dovednosti.

Dál následuje příprava plánu. Na daná místa umístíte dveře, žetony úkolů a také místa, odkud se na vás poženou zombíci. Tyto přípravy jsou specifické pro každý scénář. Krom toho si vytvoříte vedle plánu zásobu ostatních žetonů a také balíčků karet.

Zatímco balíček nemrtvých jednoduše zamícháte, z hromádky vybavení vytřídíte do začátku jednu sekeru, páčidlo a pistoli. Jednu od každého. To je veškeré vybavení, které přeživší lidé dostanou do začátku. Někteří tedy budou začínat zcela bez vybavení a je jen na domluvě hráčů, jak toto vybavení rozdělí. Nebo lze rozdělení udělat losováním.

Zombicide - rozehraná hra

Než se pustíme do střílení a boje o přežití, podívejme se na sestavený plán z několika desek. Mapu lze dělit na takzvané zóny. Nejjednodušší jsou ty uvnitř budov. Tam se jednoduše dělí na místnosti a postavy do sousedních pokojů vidí jen v případě, že jsou otevřené dveře. Nevidí samozřejmě ani za roh a pouze do přímo sousedící místnosti.

Na ulici je situace jiná. Hrdinové vidí kolem sebe všude a nevidí pouze za roh, když zatáčí ulice. A samozřejmě dovnitř domů s výjimkou otevřených dveří. Zóny na ulicích jsou rozdělené za pomoci přechodů pro chodce. Jedna zóna je pochopitelně také jeden krok ve chvíli, kdy se začnete vy nebo nepřátelé pohybovat.

Ale to už pomalu zabíháme do hraní, které teď právě zahajujeme. Každý samozřejmě už z přípravy má položenou figurku svojí postavy (postav) na startovní pozici. Někde kolem se pohybuje hromada nemrtvých. A vy máte ve svém kole vždy možnost hrát za jednu ze svých postav, které postupně rotujete. Každý hrdina má tři, respektive později ve hře čtyři, akční body k utracení.

Zombicide - detail herního plánu

Můžete je použít na pohyb mezi zónami. Přesunovat se můžete dokonce i diagonálně, pokud je to možné. Za jednu akci lze také prohledat místnost a pokusit se najít nějaké vybavení, otevřít dveře nějakým nástrojem, vyměnit si vybavení s jiným hráčem nebo přeskládat vlastní. Ale jsou tu i útočné akce, nastupování do auta, splnění úkolu nebo vytvoření nějakého hluku, abyste na sebe nalákali hladové příšery. Prostě všechno, co si dokážete představit a chcete provádět, stojí akci. A jak vidíte, hra toho umožňuje opravdu hodně.

Nejdůležitější na začátku partie je hledání, které můžete provádět pouze v budovách (na ulicích se věci moc nepovalují) a jen, když vám za zády (= ve stejné místnosti) nestojí nemrtvý. Jednoduše utratíte akční bod a vezmete si z balíčku vybavení horní kartu. Nyní můžete nalezený předmět položit na kartu svojí postavy. Ta může nést až pět věcí, ale pouze dvě může aktivně používat. Při nalezení nového objektu můžete svůj inventář zdarma přeorganizovat. Jinak stojí tato činnost jednu akci.

Zamčené dveře můžete otevřít pouze násilím. Na každé kartě zbraně nebo nástroje máte kromě jeho obrázku také symboly naznačující, k čemu jej lze použít. V pravé části karty je symbol dveří, v levé pak silueta nemrtvého. Pokud tam tento obrázek je, lze předmět použít k útoku/otevření. U těchto obdélníkových obrázků jsou ještě malé ikonky – buď ucho ve žlutém trojúhelníku, nebo modré ucho přeškrtnuté. Tyto symboly naznačují, jestli daná činnost vydává hluk.

Zombicide - rozehraná hra

Zvuky jsou v boji se zombíky velice důležitým prvkem. Právě zvuk je totiž přitahuje. Jejich pohyb vždy v následujícím kole směřuje k místu, odkud se ozývá nejvíce hluku. K tomu se ale ještě vrátíme. Pokud tedy použijete sekeru k otevření dveří, udělá to rámus a vy musíte přidat do zóny jeden žeton hluku. Ten bude důležitý na konci kola.

Často se ale ocitnete v místě, kde už nějaké zombie je a vy jej budete chtít odrovnat. K tomu lze využít zbraně. Na jejich kartách najdete vzdálenost, na kterou ji můžete použít, uvedenou v zónách. Nula označuje zbraň nablízko, jakékoliv jiné číslo udává dostřel přes určitý počet zón. Druhé číslo ukazuje počet kostek, kterými budete při jednom útoku házet. V kombinaci s třetím číslem, přesností, určíte počet zásahů. To znamená všechna hozené kostky, na nichž padly alespoň čísla rovná přesnosti zbraně. Posledním číslem je poškození, které dělá každý zásah.

Důležité však je, že v boji se silnějšími zombíky, potřebujete i silnější zbraně. Tlusťocha prostě s pistolí nezabijete, ani pokud do něj vyprázdníte celý zásobník. Potřebujete něco silnějšího. Zbraň, která dělá poškození alespoň za dva body na každý zásah. Při boji zblízka můžete jedním útokem s více úspěchy pobít i několik nepřátel.

Zombicide - karty

Střelba na dálku má ale svoje specifická pravidla. Pokud totiž střílíte, máte vysokou šanci, že zasáhnete někoho z vlastních. Pokud v cílové zóně stojí někdo z přeživších lidí, dostanou zásah jako první. Teprve pak se rozdělují zranění i ostatním – nejdříve nejslabším chodcům, pak tlusťochům a na konec běžcům. Musíte tedy velmi dobře přemýšlet, kam střílíte.

Za každou zabitou příšeru dostávají hráči jeden bod zkušenosti. Ve chvíli, kdy jejich ukazatel zkušeností dosáhne oblasti v jiné barvě, mohou si vybrat jednu dovednost z nových a začít ji využívat. Navíc od žluté čáry má zkušený bojovník o jednu akci na kolo víc.

Na konci kola, když měli všichni přeživší možnost něco dělat, je řada na nemrtvých. Ti nejdříve útočí na všechny lidi, kteří jsou s nimi v místnosti nebo zóně na ulici. Hrdina obdrží kartu zranění a musí navíc zahodit jedno vybavení ze svého inventáře. Pokud dostane druhé zranění, je mrtvý a je z bitvy o vítězství vyřazen.

Zombicide - miniatury

Pak se zombíci začnou pomalými vláčnými pohyby přesouvat. Prioritu má u nemrtvých vizuální kontakt. Pokud ale mají na dohled několik skupinek, posouvají se k té nejhlučnější. Kromě žetonů hluku, které hráči v kole vytvořili, se jako jeden hluk počítá také každé přeživší postava. Dýchání je také zvuk! Tímto směrem se tedy zombie posunou. Pokud nikoho nevidí, pak se posouvají prostě za zvukem. Pokud je shoda mezi více místy, pak se nemrtví rozdělí do skupin a vydají se oběma směry.

Úplně na konci kola pak přibude na plán trocha nového hnijícího masa. To znamená, že odhalíte horní kartu z balíčku nemrtvých a přidáte na plán tolik příšer, kolik karta udává. A který řádek se vás týká? To záleží na tom, jak zkušené máte v týmu bojovníky. Právě síla nejlepšího hrdiny (tedy úsek, ve kterém se nachází ukazatel zkušenosti) ukazuje barvu řádku, podle kterého se příšery přidávají.

Scénář končí smrtí hrdinů, nebo jejich vítězstvím v případě, že splní zadané úkoly. Ty se mohou lišit a většinou se skládají z obsazení některých míst nebo doběhnutí někam do bezpečí.

Zombicide - karty

Zombicide je hra, která sází všechno na atmosferickou notu. A ono se jí to opravdu podařilo. Hráči budou prožívat bitvu s nemrtvými, dohadovat se u stolu, jaký je nejlepší postup dál. Jejich šanci na přežití hodně ovlivní náhoda v podání obou balíčků karet. Především bez správného vybavení se často na chvilku zaseknete.

Co je ovšem nejlepší je fakt, že už od prvního kola jste součástí akce. Na plánu se neustále něco děje a nemrtvá hrozba se pohybuje vaším směrem. Čím déle budete váhat, tím víc na sebe nalákáte příšer a o to těžší bude probojovat se až k cíli. Někdy se navíc musíte i vracet stejnou cestou odkud jste přišli a musíte tak uvažovat dost takticky.

Právě proto je ve hře přítomný zvuk. Jeden z hrdinů může dělat hluk, aby umožnil útěk ostatním. V málokteré hře uvidíte hráče, jak se hrdě obětují pro kolektiv a nechají se pohltit hromadou nemrtvých, aby jejich kamarádi mohli přežít. Scénáře totiž obvykle nevyžadují, aby přežili úplně všichni. Hluk je úžasným způsobem, jak přidat do hry atmosféru, protože hráči musí používat zbraně s rozmyslem.

Zombicide - miniatury

Bohužel zatímco většina misí je skvěle připravena a zaručí vám ohromnou zábavu, některé jsou nevyladěné a možná se jim úplně vyhnulo testování. Konkrétně máme na mysli druhý scénář, v němž v podstatě stačí, aby skupinka bojovala se zombíky a nejrychlejší z hrdinů vyrazil přes plán. Jakmile dosprintuje na druhou stranu ulice, je konec. Během pěti, maximálně deseti minut. Takže pozor, pokud budete Zombicide zkoušet, určitě k tomu nevyužívejte misi číslo dvě!

Krom toho obsahuje Zombicide i několik dalších nedokonalostí, které ale můžete snadno opravit. Například povinné zranění mířící do vlastních řad v případě střelby na dálku. Nemyslíme, že přeživší lidé by byli taková nemehla. Můžete tedy pravidlo zachovat, ale na zásah si hodíte kostkou. A pokud hodíte jedničku, pak jste opravdu trefili svého kolegu. Jinak mu ale také můžete zachránit život. Takovou situaci původní pravidla neumožňují.

Těchto několik nedostatků ale vyvažují ohromné možnosti a jiné prvky hry. Například variabilita vybavení a jeho použití, zkušenosti a speciální schopnosti, které se liší postavu od postavy. K dispozici jsme měli pouze základní postavy z krabice. K dostání jsou také rozšiřující charaktery.

Zombicide - žetony

A to jsme ještě nezmínili třeba jízdu autem. Tím můžete přejíždět nemrtvé, ale současně lze také střílet z okýnka. Auta zde prostě nejsou jen tak na okrasu, ale zažijete přesně ty scény, které jste tolikrát viděli v mnoha zombie filmech.

Desítka misí je dostatek na to, aby vám při obměně postav a variabilitě nacházených zbraní, vystačily na docela dlouho. Navíc není nic jednoduššího než si připravit vlastní příběhy a scénáře, klidně na pokračování. Devět oboustranných desek je naprosto dostačujícím množstvím.

Na internetu jsou navíc ke stažení mnohé další scénáře, které vám obohatí zážitek. Dokonce najdete na serveru BoardGameGeek i kampaň z několika propojených misí. Celkově je ale právě v této hře vidět nejvíc, jak je důležitá lidská tvořivost..

Zombicide - miniatury

Zpracování Zombicide je naprosto ultimátní. Tomu ovšem také odpovídá jeho cena. Ovšem za svoje peníze dostanete úchvatný zážitek, který vypadá na stole naprosto perfektně. Miniatury jsou profesionálně zpracované a všechny komponenty jsou vyrobeny z tvrdého kartonu. Všechno pak dokončuje elegantní zpracování balení.

Zombicide je povinnou koupí pro každého, kdo má zálibu v tomto žánru. Ovšem neomezuje se pouze na tyto hráče, ale otevírá svoji náruč všem, kteří hledají kooperativní dobrodružství, ze kterého na všechny strany odkapává krev. Konec léčení nemocí, vraždění bezejmenných orků! Tentokrát se musíte postavit své vlastní rase. Možná si budete muset prostřílet cestu přes vlastní kamarády. Nesmíte couvnout!

AutorRaphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult
IlustraceMiguel Coimbra, Nicolas Fructus, Édouard Guiton, Mathieu Harlaut, Eric Nouhaut
VydavatelCMON Global Limited, Guillotine Games, Asmodee, Asterion Press, Black Monk, BoardM Factory, Cool Mini Or Not, Edge Entertainment, Galápagos Jogos, Hobby World
Počet hráčů1 - 6
(76 voters)
KategorieFighting, Horror, Miniatures, Zombies
MechanismyAction Points, Cooperative Game, Dice Rolling, Grid Movement, Hand Management, Modular Board, Player Elimination, Scenario / Mission / Campaign Game, Variable Player Powers
RozšířeníCool Mini Or Not Promo Pack 2016, Zombicide (2nd Edition): Zombies & Companions Upgrade Kit, Zombicide Compendium 1, Zombicide Compendium 2, Zombicide Gaming Night #1: Cars, Food or Guns, Zombicide Gaming Night #2: Black Friday, Zombicide Gaming Night #3: Zombie Trap, Zombicide Gaming Night #4: Tric & Trac, Zombicide Set #4: Moustache Pack, Zombicide Set #5: Moustache Pack #2, Zombicide Survivor: Adriana, Zombicide Survivor: Alyana Heska AKA Elena, Zombicide Survivor: Audrey, Zombicide Survivor: Azaghal, Zombicide Survivor: Bastian, Zombicide Survivor: Benny, Zombicide Survivor: Bill, Zombicide Survivor: Cardboard Tube Samurai, Zombicide Survivor: Cat, Zombicide Survivor: Chaz, Zombicide Survivor: Claudia, Zombicide Survivor: CMON Comics – Vol. 1 extras, Zombicide Survivor: Curro, Zombicide Survivor: Dakota, Zombicide Survivor: Dave, Zombicide Survivor: Doc, Zombicide Survivor: El Cholo, Zombicide Survivor: Eva, Zombicide Survivor: Fred the Trader, Zombicide Survivor: Gabriel, Zombicide Survivor: Helen, Zombicide Survivor: Ivy, Zombicide Survivor: Jesse, Zombicide Survivor: Kabir, Zombicide Survivor: Kris, Zombicide Survivor: Kyoko, Zombicide Survivor: Lea, Zombicide Survivor: Lucius, Zombicide Survivor: Marvin, Zombicide Survivor: Miss Trish, Zombicide Survivor: Mr. Phal, Zombicide Survivor: Nick, Zombicide Survivor: Nikki, Zombicide Survivor: Oksana, Zombicide Survivor: Patrick, Zombicide Survivor: Rick, Zombicide Survivor: Ross, Zombicide Survivor: Seth, Zombicide Survivor: Spencer, Zombicide Survivor: Thiago, Zombicide Survivor: Troy, Zombicide Survivor: Union Worker #42 AKA Charles, Zombicide Survivor: Will, Zombicide Survivor: Yuri, Zombicide: Angry Neighbors, Zombicide: Box of Dogs – Set #6: Dog Companions, Zombicide: Box of Zombies – Set #1: Walk of the Dead, Zombicide: Box of Zombies – Set #11: VIP #2 Very Infected People, Zombicide: Box of Zombies – Set #2: Toxic Crowd, Zombicide: Box of Zombies – Set #3: Angry Zombies, Zombicide: Box of Zombies – Set #4: Walk of the Dead 2, Zombicide: Box of Zombies – Set #5: Zombie Dogz, Zombicide: Box of Zombies – Set #7: Lost Zombivors, Zombicide: Box of Zombies – Set #8: Murder of Crowz, Zombicide: Box of Zombies – Set #9: VIP #1 Very Infected People, Zombicide: Experience Deck, Zombicide: Ghostbusters Pack #1, Zombicide: Ghostbusters Pack #2, Zombicide: Ghostbusters Pack #3 – Stay Puft Abomination, Zombicide: M134 Gatling Promo Card, Zombicide: Mission A1 – Lost!, Zombicide: Mission A2 – Roundabout, Zombicide: Mission A3 – Wandas Revenge, Zombicide: Mission A4 – Dougs Dream, Zombicide: Mission A5 – Phil's Birthday, Zombicide: Mission A6 – Trick or T(h)reat, Zombicide: Mission A7 – House Cleaning, Zombicide: Mission C1 – Apartment Assault, Zombicide: Mission C10 – Moving On, Zombicide: Mission C11 – Flooded with zombies, Zombicide: Mission C12 – Axes & Alleys, Zombicide: Mission C13 – Sanctuary, Zombicide: Mission C14 – Do you want fries with that?, Zombicide: Mission C15 – Road Closed, Zombicide: Mission C16 – The Zomvasion, Zombicide: Mission C17 – The Last Stand, Zombicide: Mission C18 – Dry Run, Zombicide: Mission C19 – A Little Set Back, Zombicide: Mission C2 – Under Siege, Zombicide: Mission C20 – The Secret Prison, Zombicide: Mission C21 – Let's Walk The Block, Zombicide: Mission C3 – Car Wash, Zombicide: Mission C4 – Save the Cheerleader, Zombicide: Mission C5 – Rescuing Samantha, Zombicide: Mission C6 – Shortcut, Zombicide: Mission C7 – 300, Zombicide: Mission C8 – Belly of the Beast, Zombicide: Mission C9 – Gauntlet / Extraction, Zombicide: Set #1 – Survivors & Zombivors, Zombicide: Set #2 – Survivors & Zombivors, Zombicide: Set #3 – Survivors & Zombivors, Zombicide: Special Guest Box – Adrian Smith, Zombicide: Special Guest Box – Edouard Guiton, Zombicide: Special Guest Box – John Kovalic, Zombicide: Special Guest Box – Karl Kopinski, Zombicide: Special Guest Box – Kevin Walker, Zombicide: Special Guest Box – Lucio Parrillo, Zombicide: Special Guest Box – Miguel Coimbra, Zombicide: Special Guest Box – Paolo Parente, Zombicide: Survivor Jovem Nerd, Zombicide: Switch City Campaign, Zombicide: Teenage Mutant Ninja Turtles Pack #1, Zombicide: Teenage Mutant Ninja Turtles Pack #2, Zombicide: Toxic City Mall, Zombicide: Ultimate Survivors #1, Zombicide: Ultimate Survivors #2
RodinaCategory: Dungeon Crawler, Components: Miniatures, Creatures: Zombies, Crowdfunding: Kickstarter, Digital Implementations: TableTop Simulator Mod (TTS), Game: Zombicide, Misc: Watch It Played How To Videos, Players: Games with Solitaire Rules
Alternativní názvyЗомбицид, 無盡殺戮, 無盡殺戮 Zombicide, 좀비사이드

Recenze: Zombicide – nemrtvá apokalypsa
Zombicide je hra plná neustále hladových příšer. Ty se v krabici opravdu nachází v hojném počtu a tvoří je nejrůznější parádně provedené miniatury. Před nimi se budete snažit se svými hrdiny utéct, ale ještě předtím musíte splnit úkol. Třeba si připravit do automobilu dostatek zásob, abyste mohli prchat. Kdo ví, kde zase bude něco k jídlu a čistá nekontaminovaná voda. Tentokrát hráči spolupracují se společným cílem přežít, ale často se budou muset obětovat pro přežití skupiny. Ve hře jsou hrdinové představováni figurkami na plánu rozloženém z oboustranných desek. Hráči mají na svých kartách inventář, kde mohou měnit svoji výbavu. Za odstraněné nemrtvé dostanou zkušenosti a postupně si tak vylepšují svoje speciální schopnosti. Jenže příšer přibývá přímo úměrně síle skupiny, takže ani v pozdější fázi hry to nebudete mít jednoduché. Zombicide představuje unikátní koncept zvuku. Všechny činnosti ve hře mohou (ale také nemusí) vydávat nějaký hluk, který přiláká zombie. Hráči s nimi mohou bojovat a teprve pak v domě prozkoumají své okolí a třeba najdou nějaké užitečné předměty. Bohužel některé scénáře se nepodařilo dotáhnout k dokonalosti, takže se jim budete muset vyhýbat. Ale nahradí je hromada volně stažitelných na internetu. Největší potíž je ale střelba do sousedních oblastí, kterou původní pravidla řeší dost nešťastně. Ovšem i s tím jde poměrně snadno něco udělat a zavést jednoduché pravidlo, které situaci vylepší. Krom toho totiž je Zombicide mimořádně atmosferickým zážitkem s hromadami zombie potácejících se vám v patách. Utečte a nenechte si sežrat mozky, ačkoliv někdy i to je legrace!

+ ohromný počet figurek
+ scénáře
+ sbírání zkušeností vede k získávání nových schopností