Nevíte, co koupit na Vánoce? Podívejte se do naší poradny!

Recenze: SMART GAMES Noemova archa – zvířátka na jedné palubě

SMART GAMES Noemova archa - balení

Vzrušený šepot se šířil na lodi jako vlna tsunami. Právě nabíráme poslední pár. Noemu se dlouho nedařilo najít pár nosorožců. Slova klokanů, že budou v další zátoce se nepotvrdily. Žirafy říkaly, že ho viděly v dálce, ale když tam Noe na koni dojel, nikdo tady nebyl. Až nakonec v jednom napajedle u řeky se mu podařilo je konečně najít.

Teď už je loď kompletní. Ale šepot má ještě jeden důvod. „Kam teď pojedeme?“ povídají si zvířátka nešťastně a koukají z paluby, jak jejich domov pomalu zaplavuje voda. „Velká potopa je tu a my nemáme kam jít,“ povzdychla si kočka domácí.

Za několik hodin před ně předstoupil Noe s rodinou a úsměvem na tváři. „Vítejte na arše. Jsme tu všichni – od každého druhu jeden pár. A teď se vydáme na naši poslední cestu. Naše trasa vede kolem magnetického pólu až k dětským srdcím v teple jejich domova..“

SMART GAMES Noemova archa - připravený hlavolam

A tak se stalo. Z archy se stala legenda a děti si dnes hrají s její předlohou. Za to ale nemůžeme poděkovat Noemu, ale společnosti SMART GAMES, která do svojí nabídky zařadila jednu hru s touto tématikou. Protože tam jsou zvířátka, hodí se tento námět skvěle pro dětské a rodinné hry. Tentokrát je to tedy pro změnu hlavolam, který si můžete koupit v nabídce společnosti HRAS.

Autorem hry je dvorní návrhář chytrých her SMART GAMES, Raf Peeters, kterému svými ilustracemi pomohl Hans Bloemmen. Tentokrát ji ale nenajdete v krabičce s průhledem. Místo toho vypadá Noah’s Ark jako malá knížečka, která se snadno vejde do každé dětské knihovny.

Jak je to možné? Jednoduše proto, že se jedná o magnetickou hru. To s sebou ovšem nese jen a jen samé výhody. Zaprvé ji kdykoliv sbalíte do batůžku (i dětského) a můžete si ji vzít s sebou. A především pokud si budou chtít děti hrát přímo na cestě (v autě, autobuse nebo vlaku), nic jim nebrání. Kostičky se zvířátky nevypadnou, protože pevně drží na herním plánu. Prostě výtečný nápad pro přenosné hry.

SMART GAMES Noemova archa - průběh řešení

A jak tedy samotné balení vypadá? Knížka je v levé straně zajištěná zacvakávacím nýtkem. Herní plán pak odklopíte jako stránku doprava. V levé části vám zůstanou v kroužkové vazbě připevněné dvě malé brožury se zadáními. Pod nimi se ukrývá nejen obrázek moře s delfíny a duhou, ale také anglicky napsaná pravidla.

Napravo pak je to nejdůležitější. Herní plán s vysokánskou lodí, archou, a především desítka zvířátek. Ty nejsou jako jediné napevno součástí plánu, ale jsou tvořené obrázky s malými magnetkami ve spodní straně. A protože herní plán v sobě má také vrstvu magnetického povrchu, tak na něm bez problémů drží.

Určitě vás ale zajímá, co za zvířátka se na arše plaví. Jsou to žirafy, sloni, lvi, zebry a hroši. Každý druh má svoji barvu a také odlišné tvary. Největší ubytovací prostory si pro sebe zabrali žirafa a slon, ale také lvice, která potřebuje velký výběh. Některá zvířátka leží, jiná stojí. Jsou zde čtyři ležaté menší obdélníky, jeden velký s hrochem, ale také vysoké dílky s druhou žirafou a zebrou.

deskové hry - TLAMA games

SMART GAMES Noemova archa - připravený hlavolam

Váš úkol zní opět jednoduše, ale to už u SMART her známe a víme, že se hra jednoduše jen tváří. Na lodi se usídlilo několik zvířat a vaším cílem je kolem nich uspořádat všechny ostatní zvířátka tak, aby byla spokojená.

Je tu pouze jediné omezení. Zvířátka stejného druhu spolu musí sousedit – jejich dílky se musí dotýkat alespoň jednou stranou. A tady začínají problémy, protože každý dílek má svoji pevně a jednoznačně danou polohu. Na vás je, abyste ji našli.

Ve hře na všechny natěšené luštitele čeká celkem 48 hádanek rozdělených do čtyř obtížností. A v čem se jednotlivá zadání odlišují? Zvířátka jsou vždy rozmístěná jinak a vaším úkolem je doplnit všechny ostatní. S rostoucí obtížností klesá počet obyvatel lodi, které máte v zadání nakreslené, až v nejvyšší úrovni dostanete jasně určené pouze jedno zvířátko. Pozice pro všechny ostatní pak musíte najít sami.

SMART GAMES Noemova archa - zadání

Na jednu stranu je Noemova archa variací na hlavolamy, které jsme už viděli dříve. Ale hra děti a všechny zájemce odzbrojila svojí krásnou grafikou, tématem, ale především magnetickým zpracováním. Hru si bez problémů můžete vzít třeba do postele a jen tak před spaním si vyluštit jednu hádanku. Přenositelnost má prostě velké výhody.

Všechno je mistrovsky rozmístěné tak, že máte krásný přehled o lodi, ale současně vidíte zadání a můžete se k němu kdykoliv vrátit. Kolem lodi je dostatek místa, kam si můžete odložit zvířátka, která ještě nemáte v podpalubí umístěná.

Řešení najdete vždy v zadní straně brožury. Tentokrát se jiné řešení ani nenabízelo a nějak zásadně nevadí. Hádanky jsou velmi snadno zapomenutelné, takže hodinu poté, co ji vyluštíte, se vám pomíchá její řešení s dalšími a nebudete znovu vědět, jak na něj.

SMART GAMES Noemova archa - vyřešený hlavolam

Noemova archa (Noah’s Ark) je opravdu povedeným novým hlavolamem od SMART GAMES. Krásně ilustrované a přenosné balení, ale především magnetické dílky a jednoduchá zábava, u které vám ani nevadí absence českého jazyka, protože zadání je naprosto jednoduché. Pokud tedy máte rádi hádanky a chcete si vzít nějakou s sebou na cesty třeba na lyžovačku, pak by Noemova archa neměla pod stromečkem chybět..

Vzorek k recenzi věnovala společnost HRAS. Děkujeme.

U dětských her uvádíme pouze slovní hodnocení

Recenze: SMART GAMES Noemova archa – zvířátka na jedné palubě
Noemova archa je chytrá hra a ještě k tomu magnetická. Máte několik pasažérů zabydlených na lodi a nové cestující musíte ubytovat tak, aby vždy sousedili se svým druhem a současně se vešli do omezeného prostoru archy. Různé obtížnosti vám zaručují variabilitu, ale pro dospělého ani vyšší náročnost nepředstavuje velkou výzvu. Ovšem pro děti je hra i díky krásnému zpracování skvělá. Může za to také magnetické zpracování, takže si hru můžete vzít s sebou opravdu kamkoliv a luštit a luštit. Tak nasedněte na archu a nechte se odvézt do středu moře hlavolamů..
Klady:

+ magnetická hra
+ skvělá na cesty
+ pěkně malované
+ elegantní a jednoduché balení
+ čtyřicet úkolů
+ trénuje představivost
Zápory:

- dospělým může připadat jednodušší
- variace na jiné umisťovací hlavolamy
0
Prozkoumávejte dál
Recenze: Ve jménu Odina – staňte se novým vikinským Jarlem