Recenze: Talisman Harry Potter

Představte si všech sedm filmů, všech sedm nebezpečí, všech sedm zápletek, a to všechno v jednom hodinovém balení. Mladičký Harry Potter se dostane od svých začátků až po souboj se samotným Voldemortem za pouhou hodinu, po cestě porazí řadu příšer a překoná netušená nebezpečí.

Přidejte se k němu i vy v nejnovějším stolním přírůstku do řady her, které čerpají z ohromně populárního světa mudlů a čarodějů. Tentokrát všechny ty boje pod licencí Wizarding World přichází do hry Talisman a tím vzniknula nová inkarnace, Talisman Harry Potter. Hra vychází díky spolupráci Games Workshop a USAopoly. A protože je naše země naplněná potterofily, dostáváme českou verzi i my a poděkovat za to můžeme společnosti REXhry.

Na víku boxu vidíme samotného vyvoleného a viteál v jedné osobě, jak zvedá hůlku ve snaze vyčarovat patronovo zaklínadlo. Hráče ale neodradí, takže se rádi vrhnou do útrob boxu, kde najdou rozkládací herní plán. Ten je rozdělený na velké okruhy a pak finálový střed. Jednotliví hráči si vyberou každý svoji postavu a nemusí to být nutně hrdina, ale může se jednat i o padoucha. K tomu jednotliví účastníci dostanou ukazatel úrovně síly, zdraví a čarování, výchozí galeony a také žetony osudu. K vybrané postavě získá také figurku, kterou postaví na startovní pozici, která se u každého bojovníka liší. Kolem plánu pak připraví hromádky karet, po jednom pro každý okruh plánu a také nabídku karet nákupu. Samotný lord Voldemort bude na hráče už od začátku partie čekat uprostřed celého plánu, ve Velké síni.

V každém tahu hráč musí hodit kostkou a podle jejího výsledku pohnout přesně o tolik políček svým hrdinou. Může si při tom vybrat, jestli půjde po směru nebo proti směru hodinových ručiček.

Jakmile zastaví na některém políčku, musí vyhodnotit aktuální setkání a utkat se tak s místem, na kterém se nachází. Mohou se zde již nacházet některé karty z minulých tahů, ale pokud jich stále není dostatek (samotná pole ukazují, kolik setkání má hráč vyhodnotit), dobere si další karty z balíčku. Na kartách mohou být pomocníci nebo třeba předměty, jejichž karty si mohou hráči ponechat a služby využívat, dokud si budou přát.

Kromě těchto klidných momentů, které hráčům pomáhají v jejich cestě za cílem, se na některých místech ukrývají také nepřátelé. S těmi se mohou hrdinové utkat v síle nebo v čarování. Hráč hodí kostkou na svůj útok a přičte k němu hodnotu útoku svojí postavy. Jeden z protivníků u stolu na sebe vezme roli nepřítele a hodí také. Tato dvě čísla stačí porovnat, aby hráči zjistili, kdo zvítězil. Výsledek lze ale ovlivňovat prostřednictvím kouzel, předmětů či schopností.

Vítězství mají důležitý význam, protože tyto karetní trofeje může hráč kdykoliv odevzdat a za ně si vylepšit své statistiky postavy. To je důležité, protože postupování směrem doprostřed plánu není snadné a je třeba projít přes magickou přepážku na nádraží King’s Cross.

Výjimkou z pravidla o setkání a odhalování karet je moment, kdy se na políčku nachází figurka soupeře s opačným přesvědčením, tedy hrdina proti smrtijedovi. V tu chvíli se hráč může rozhodnout poměřit síly i s tímto protivníkem. Poražený může podle volby vítěze buď ztratit zdraví nebo může být okraden o předmět či peníz.

Hráči takto krouží, bojují a sbírají výhody (předměty i pomocníci ale mají limity), ale především pomalu krok za krokem míří do středu plánu, kde čeká Lord Voldemort. Ten se pohybuje při každé jedničce na kostce a nedočkavě přechází. V případě, že některý z hrdinů přijde i o poslední bod zdraví, musí si v následujícím kole vybrat jinou postavu a pokračovat s ní. Až konečně k němu některý z hráčů dorazí a pokusí se jej porazit. Ten, komu se to podaří, vítězí.

Talisman Harry Potter je dobrodružný zážitek, ze kterého každý fanoušek čarodějnického světa bude u vytržení. Všechny ty zážitky a možnosti ze sedmi knih a osmi filmů nacpané do prostoru jedné hry a záplavy karet.

Právě díky kartám je hra neustále zajímavá a stále se v ní něco děje. A především nikdy nevíte, co na vás zrovna čeká. A to je přesně to kouzlo, které vás bude nutit se neustále vracet a objevovat další a další situace, které vám připomenou děj předloh. Někdy v komických situacích, ale vždy pěkně a vzorově vykreslených.

Kromě tématu je jedinou výraznější změnou fakt, že ve hře se můžete stát nejen hrdiny, ale také smrtijedy. To hraje po celou dobu partie poměrně výraznou roli, protože pouze takoví hráči na sebe mohou útočit. A pokud smrtijed dorazí do velké síně jako první, tak musí porazit Voldemorta ne proto, aby nemohl vládnout celému magickému světu, ale proto, že chce dokázat svoji sílu a stanout po jeho pravici.

A samozřejmě i nadále zůstávají hody kostkou stěžejním prvkem, který ovlivňuje hru a jejich výsledky ovlivní, jak si hráči a jejich hrdinové budou vést dále. Především je to proto, že hráči se potřebují pořádně připravit na přechod z vnějšího okruhu do těch dalších, takže je třeba zlepšovat statistiky a hledat správné kombinace pomocníků a kouzel.

Hra vyloženě prosí o více účastníků, protože čím více jich pobíhá po plánu, tím je větší šance, že na sebe narazí. To ale také znamená, že partie opravdu vyžaduje nějakých devadesát i více minut, protože mnoho dřívějších pokusů o návštěvu Voldemorta skončí neštěstím. Hráči si naštěstí v případě neúspěchu mohou vzít novou kartu, takže nikdo není vyřazen.

Největší zklamání je sestava postav. Mezi nimi totiž chybí spousta oblíbených hrdinů, takže zde budete marně hledat třeba Rona, Hermionu, Lenku, Nevilla, ale třeba i Siriuse. Jsou tu pouze čtyři postavy z každé strany. Jejich karty jsou sice oboustranné a obě strany mají smysl, ale věříme, že by mnohem lepší využití druhé strany bylo ke zdvojnásobení množství hrdinů. Protože zatím ani není v dohledu žádné rozšíření, tak se budete muset spokojit s Hagridem, Brumbálem, Harrym a McGonagallovou. Tedy alespoň z pohledu strany dobra.

Grafika a zpracování je výborné. Figurky těch hrdinů, kteří v partii jsou, mají pěkné detaily a poznáte je podle vzhledu. Potěší i fakt, že hra je plná nejen fotek, ale i ilustrací. Jedná se o příjemnou kombinaci obojího a vše vypadá opravdu moc pěkně.

Talisman jako celek je hrou pro specifické publikum. Je náhodný a pořád trochu zdlouhavý v době, kdy hry mají být dynamické. No ale komu to vadí, když je to zábava, protože je tu spousta dobrodružství a nečekaných dramat. Především tu ale mluvíme o tématu Harryho Pottera, které snad nemůže zklamat. Talisman Harry Potter je výborná hra, a i přes její délku si budete každou minutu užívat. Jen počítejte s pořádnou porcí náhody.

Recenze: Talisman Harry Potter
Talisman Harry Potter je vánočním dárkem pro všechny milovníky této knižní série. Původní Talisman dokazuje, že ani náhoda pramenící z každého kroku postavičkou nemůže zažehnat tu radost, kterou tato hra rozdává. No a tahle nová hra jde přímo v jeho šlépějích. Nabídne spoustu prvků, které známe a namixuje je náhodou. K tomu ale hráči dostanou možnosti bojovat mezi smrtijedy a čaroději z Bradavic. Ale na konci vždycky čeká Lord Voldemort a není jisté, kdo se na něj odváží. Talisman Harry Potter je povinností pro potterofily.
+ spousta nečekaných situací
+ drama v každém tahu
+ vylepšování postav