Chcete číst recenze dřív než ostatní? Chcete exkluzivní obsah? Sledujte nás na Hero Hero!

Recenze: The Lord of the Rings Card Game LCG – karetní Pán prstenů

V roce 2003 skončila pouť prstenu Návratem krále. Aragorn byl korunován králem a temnota rozšiřující se nad Středozemí začala ustupovat. Pomalu, ale jistě. Z hobitů Smíška a Pipina se stali hrdinové a z Froda o několik dnů později legenda, když odplul lodí do Valinoru, země zaslíbené.

Ale protože všechny děti v království Gondor chtěli od svého krále Aragorna, šestnáctého a posledního Dúnadaina a právoplatného dědice trůnu, slyšet všechny ty historky znovu, vznikla tato karetní hra, která proklouzla časem i prostorem do našeho věku.

V naší dimenzi dobře poslouchal Nate French, když v roce 2009 přemýšlel o námětu na karetní hru. A právě tahle prstenová sága mu přirostla k srdci a během následujícího roku vytvořil odpovídající živoucí karetní hru pod svým domovským vydavatelstvím Fantasy Flight Games.

Living Card Game je koncept, který vznikl v roce 2008 spolu s velmi populární karetní hrou A Game of Thrones. Jedná se o formát, ve kterém sice v základní krabici s hrou naleznete vše potřebné k hraní, ale pokud máte zájem, postupem času si můžete dokoupit další balíčky. Ty mají však pevně dané složení a vymykají se tak klasickému sběratelskému pojetí. Nate French je podepsaný pod spoustou rozšíření pro Call of Cthulhu LCG a A Game of Thrones.

A protože příběhy ze Středozemě jsou především o tom, jak by všichni měli držet při sobě, stala se z této karetní hry první kooperativní hra v řadě Living Card Game. Její název je jednododuše The Lord of the Rings: Card Game (dále LoTR:CG) a v naší republice ji pořídíte v distribuční síti obchodů například u Černého rytíře.

Teď se společně pojďme rychle podívat na obsah krabice. Ta má stejné rozměry, jako ostatní LCG a je přibližně dominionovského formátu. Uvnitř se nachází tradičně nepříliš funkční vložka. K té se ale na začátku jen tak snadno nedostanete, protože musíte nejdřív odložit dva kartonové archy plné žetonů. Tím se LoTR:CG řadí mezi hry, které se snaží vymknout čistě karetnímu pojetí. Stejnou snahu můžeme pozorovat třeba u Dominionu: Pobřeží (recenze).

Z kartonů vycvakáte tři druhy žetonů – zdroje, zranění a žetony stop. Kromě nich však jsou v kartonech ukryté dva ukazatele hrozby. Není však na první pohled snadno viditelný, protože si jej musíte postavit. Výsledkem je stejný styl, jako jsme viděli před několika týdny u Blood Bowl: Team Manager (recenze), kde sloužil k sledování počtu fanoušků vašeho týmu. Skládá se ze dvou koleček s čísly, které dohromady ukazují jednu dvoumístnou cifru.

Pod archy najdete zabalené v neprodyšných sáčcích karty. Těch je dohromady 226 a při bližším ohledání zjistíte, že je lze jednoduše rozdělit na tři skupinky – karty setkání, karty dobrodružství a hráčské balíčky. Zatímco první dva vytvoří ve hře vždy jednu hromádku, teprve hráčské karty vás připraví na to, o čem hraní LCG je – deckbuilding (sestavování balíčku). Ovšem ne ten, který známe z již zmiňovaného Dominionu, kdy si stavíte balíček v průběhu partie. Tady je to taková bonusová fáze před samotnou hrou, kdy si sestavujete a optimalizujete balíček pro co nejlepší výkon s danou sadou hrdinů.

Hráči si totiž na začátku partie vyberou jednoho až tři hrdiny a podle nich si musí připravit karty. Proč? Protože balíčky jsou rozděleny do čtyř zcela odlišných sfér: leadership (vůdcovství – fialová), lore (vědomosti – zelená), spirit (duchovní síla – modrá), tactics (boj – červená). Barvy jsou rozděleny celkem logicky podle svého významu, takže se je snadno a rychle naučíte. Právě v jejich kombinaci nebo soustředění se pouze na jednu objevíte krásu deckbuildingu.

Kromě samotného balíčku a hrdinů si hráči k sobě na začátku partie vezmou ukazatel hrozby. Jeho hodnotu nastaví podle součtu hrozeb všech svých hrdinů v levém horním rohu karty. A jak se o nich bude nepřítel postupně dozvídat, tak bude jejich hrozba stále růst. V případě, že dosáhne jedno z čísel padesáti (nebo jiné určené aktuálním posláním), pak všichni účastníci prohráli.

Příprava hry však ještě není u konce. Důležité je si vybrat příběh, kterým se chcete se svými svěřenci prokousat. V nabídce základní krabice jsou tři: Passage Through Mirkwood, Journey Down the Anduin a nejtěžší Escape from Dol Guldur. Podle toho si vyberete příslušné tři karty příběhu a také namícháte balíček setkání (encounter deck) tak, aby obsahoval pouze ty vhodné nepřátele a odměny podle správné ikonky na kartách.

Hráči si zamíchají svůj připravený balíček a z něj si doberou sedm karet do ruky. S těmi budou začínat a najdou mezi nimi nejen přátele, které mohou položit a budou jim pomáhat v bitvě, ale také jednorázové události či předměty, kterými své hrdiny mohou vybavit.

Protože hrdinové putují směrem k nějakému cíli, musí ten cíl nejdříve dobře znát. Na začátku partie tedy otočíte horní příběhovou kartu (má strany A – neodkrytá a B – odkrytá) a podle instrukcí připravíte herní prostor – například jej vybavíte nějakými lokalitami a podobně. Abyste tuto část příběhu nechali za sebou, musíte ji takzvaně „prozkoumat“, tedy umístit na ni tolik žetonů stop, kolik stojí v kolečku na levé straně.

Na začátku každého kola dostane hrdina jeden žeton zdroje. Právě tyto šedivé žetonky budete pak kombinovat a utrácet za vykládání dalších karet z ruky. Na každé kartě uvidíte právě její cenu, kterou musíte zaplatit, ať už za její zahrání (událost) nebo vyložení (předmět, postava).

Za každého z hráčů se objeví na stole nová karta z balíčku setkání. Obvykle tam najdete nepřátele nebo lokace, které postavy vidí v povzdálí, ale už na ně působí svojí atmosférou. Stejně tak příšery se pouze plíží mimo dohled a jen zhušťují atmosféru. Tedy prozatím.

V tuto chvíli právě mohou hrdinové cestovat do jedné z odhalených lokalit, protože ty mohou poskytovat nějaké pozitivní efekty. Druhým důvodem proč cestovat do nějakého odkrytého místa je to, že dokud tam nejste, působí na vás její scenerie méně či více tíživým dojmem. Právě ten pak ovlivňuje schopnosti vašich hrdinů objevovat.

Při objevování nejdříve sečtete čísla hrozeb na všech vyložených kartách setkání. Tohle číslo musíte se svými hrdiny překročit, abyste mohli na svoji aktuální pozici položit nějaký ten žeton stop a začít ji prozkoumávat. Jenže ti hrdinové, kteří prozkoumávají, se nemohou ve zbytku tahu věnovat ničemu jinému, ani útočení, ani bránění. Takže je to těžké rozhodování.

V další fázi kola pak budete útočit vy na příšery nebo ony na vás. Souboj je jednoduchý a porovnávají se prostě obranná a útočná čísla soupeřů. K tomu navíc vaši protivníci dostanou z balíčku setkání vždy takzvanou jednu stínovou kartu, která je může učinit unikátními. Po zahájení souboje tuto kartu odhalíte, a pokud má na sobě napsaný nějaký stínový efekt, je třeba jej okamžitě provést. Obvykle to nebývá nic pěkného, věřte nám.

Po vyřešení soubojů už následuje konec kola. Na začátku si dolíznete nějaké karty z balíčku, odhalíte nové nepřátele a lokace, dostanete nové žetony zdrojů a začne další kolotoč verbování nových posil, prozkoumávání a útočení.

Jakmile je na některém z míst dostatek žetonů stop, tato lokalita jde stranou. V případě, že se jedná o příběhovou kartu, pak se posouváte konečně směrem k cíli. Jakmile splníte stopový požadavek poslední z karet a alespoň některý z vašich hrdinů přežil, stali jste se vítězi a porazili jste daný scénář.

Souboje se častokrát táhnou několik kol, a proto najdete v balení také žetony zranění, které se na karty umisťují a odečítají od jejich maximálního počtu životů. Jinak jsou však souboje víceméně předvídatelné s výjimkou stínových efektů, které vám mohou docela dost zamotat hlavu.

Není žádných pochyb o tom, že LoTR:CG má atmosféru. Užijete si u něj příběhy ze svého oblíbeného světa, setkáte se se všemi známými i méně známými postavami. Většinu z nich můžete dokonce mít ve své družině. Všechno funguje na jedničku a průběh kola na sebe poměrně intuitivně navazuje. Problém nastává jen s časováním některých odezev, u nichž si musíte nastudovat přesný časový diagram. Ale v základním hraní se s podobnými problémy většinou nesetkáte, nebo (protože je hra kooperativní) je vyřešíte prostě nějakým rozhodnutím.

Kooperativní hra je moderní a přitom velmi netradiční přístup, obzvlášť pak u karetní hry. Princip je zvládnutý dobře, všechno elegantně odsýpá a vy si příběh užíváte. Napětí předchází každé odhalování nových karet.

Všechno však závisí na tom, jak máte dobře postavený balíček. Zde je hlavní prostor pro zlepšení, pokud v nějakém úkolu napoprvé selžete. Samozřejmě může být na vině i náhoda a smůla v odhalovaném stínovém efektu, který jste prostě nečekali, a překazil vám všechny plány.

Bohužel základní set není zrovna úplně vhodný pro sestavení dvou kvalitních a vyrovnaných balíčků. V jednom si zahrajete poměrně solidně, ale pokud přemýšlíte o hře ve dvou, pak se budete potýkat s problémy.

Z významu předchozího odstavce je jasné, že v jednom hráči je LotR:CG nejlepší. Právě tak asi byla v úvodu hra zamýšlena, jako solitérní boj proti hordám nepřátel. Hra pro dva je hlavně zpestřením, protože oba hráči mají stále společný cíl. Tím ovšem hru ve dvou nechceme nijak shazovat a jsme si vědomi, že s větší nabídkou karet se z ní může stát vyrovnaný souputník hry pro jednoho.

Co se týká zpracování, tak v podstatě lze vytýkat jen drobnosti. Krabice má alespoň rozměry, do kterých lze uložit všechny komponenty (na rozdíl od Blood Bowl Team Manager), ovšem nepočítejte s žádnými přihrádkami. Na to ve Fantasy Flight Games nehrají.

Grafika karet, zadních stran i provedení žetonů je vynikající a nelze mu vytknout vůbec nic. Pokud vás něco opravdu na hře uchvátí na první pohled, pak jsou to ilustrace na kartách, pod nimiž je podepsaný nespočet autorů. Bohužel samotné karty jsou trochu tenší než například v A Game of Thrones LCG a je tedy lepší je obalit, aby nedošly nějaké nechtěné újmy.

Mnohem větším problémem základní sady zůstává její omezená životnost. V balení najdete pouze tři dobrodružství, které se liší vždy pouze náhodnou závěrečnou kartou příběhu. Po několika vítězstvích se vám tak všechny tři ohrají a to bez ohledu na to, že na vás pokaždé vybafne jiná skladba nepřátel v jiném pořadí. Chvilku vystačíte s experimentováním se stavěním balíčku, ale brzy dojdete do situace, kdy prostě už nebude partie tak lákavá.

Vlastně je tu jedna možnost, která u hry měla původně udržet hráče a některé možná i udrží. Jedná se o bodové skóre na konci hry, které se vypočítává na základě jejího průběhu. Jenže skóre je hodně dané tím, jaké příšery a stínové efekty vám přijdou. Prostě výsledek není čistě ovlivnitelný hráčem. Navíc hrát hru pouze kvůli dosažení vyššího skóre a ne kvůli samotnému vítězství nám nepřipadá zrovna smysluplné.

Samozřejmě pokud investujete do LoTR:CG dostatek finančních prostředků, tak vás variabilitou nezklame. V každém rozšiřujícím malém balíčku se ukrývá nějaké to nové dobrodružství, které lze zažít. Neméně lákavě vypadá první velké rozšíření, které vás provede po proslulých dolech Moria a které by mohlo naše hodnocení trochu zmírnit. Jenže dnes je na pořadu recenze pouze základní verze, která žádné z těchto vychytávek nenabízí přes svoji poměrně vysokou cenu. Variabilita pochopitelně je dána také náhodným výběrem příšer v balíčku setkání.

Ve více hráčích se dočkáte hodně interakce a společného plánování, což je specifická magie her se spoluprací. Zároveň však je hra o něco jednodušší, protože hráči mají k dispozici dva útoky a více hrdinů v každém tahu. Sice se za druhého hráče odkrývá jedna karta setkání navíc, ale to hráče až tak nemůže zastavit. Oproti tomu v sólo hře je LoTR:CG poměrně těžkou výzvou.

Poslední překážkou, která bude pro mnohé nepřekonatelná, je nutnost znalosti anglického jazyka. Na všech kartách jsou kromě tematického textu (takzvaný „flavor text“) také schopnosti, které lze využívat a bez nichž se budete cítit ve světě Středozemě utiskovaní a slabí. Ale to není u karetní hry v podstatě žádné velké překvapení. Ovšem na webu Zatrolené hry najdou hráči veškerou českou podporu, kterou by ke hře potřebovali – od přeložených pravidel až po české texty na kartách ke všem dosud publikovaným rozšířením. Vše najdete na adrese: http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/lord-of-the-rings-the-card-game-1503/k-stazeni/

Bez ohledu na zmíněné drobné zápory stále zůstává pravdou, že hra má velký potenciál do budoucnosti, pokud se budou rozšíření dařit. Svět J.R.R. Tolkiena je dostatečně nosný na to, aby podpořil desítky dalších malých i velkých rozšíření. Právě z této skvělé literární klasiky mohou autoři ještě dlouho těžit, ať už postavami nebo lokacemi. Pátrání po Glumovi (první rozšíření) nebo Kopce Emyn Muilu zatím pouze naznačili potenciál hry, který se bude před hráči postupně objevovat. Nezapomínejte tedy, že hodnocení této recenze je pouze na základě jednoho základního balení hry bez jakýchkoliv rozšíření.

Hra Lord of the Rings: Card Game měla velké ambice. Celá naše redakce se na ni moc těšila a možná právě proto nás hra nakonec trochu zklamala. To však neznamená, že by nebyla zábavná a zajímavá. To ve všech směrech je, jen prostě nenabízí dostatek variability bez nutnosti dokupovat další rozšíření. A tahle finanční otázka se změní na vykřičník pro spoustu lidí, kteří do svých her nechtějí investovat tisíce korun.

Pokud však od této hmotné argumentace ustoupíme, pak před sebou máme rozhodně vydařenou kooperativní hru. Je vynikající v jednom hráči a s dokoupenými sadami nejspíš bude i ve více. Přináší zajímavé karetní dobrodružství s excelentním grafickým zpracováním, které je zásadní pro všechny fanoušky Středozemě. A pokud Froda a spol. nemáte příliš v oblibě, pak vás může zaujmout alespoň ta kooperativní stránka, jejíž třešničkou na dortu je možnost spojit dobrodružství do jednoho epického příběhu na desítky hodin (tedy.. v budoucnosti).

Hru k recenzi věnovala společnost Černý rytíř

Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam)
AutorNate French
IlustraceEven Mehl Amundsen, Erfian Asafat, Tiziano Baracchi, Ryan Barger, Sara Biddle, Yoann Boissonnet, Leonardo Borazio, Noah Bradley, Marco Caradonna, Kevin Childress, Anna Christenson, West Clendinning, Nicholas Cloister, Soul Core, Daarken, Katherine Dinger, Loren Fetterman, Tony Foti, Tom Garden, Kristina Gehrmann, Lucas Graciano, Margaret Hardy, Jeff Himmelman, David Horne, Christopher Hosch, Ijur, Dominik Kasprzycki, Kaya, Igor Kieryluk, Mathias Kollros, Lius Lasahido, David Lecossu, Henning Ludvigsen, Daryl Mandryk, David Auden Nash, Mike Nash, Winona Nelson, Andrew Olson, Gabrielle Portal, Rio Sabda, Alexandru Sabo, Amanda Sartor, Marc Scheff, Alexandr Shaldin, WiL Springer, John Stanko, Matthew Starbuck, Florian Stitz, Nikolay Stoyanov, Angela Sung, Sandara Tang, Fredrik Tyskerud, Santiago Villa, Magali Villeneuve, Frank Walls, Jason Ward, Drew Whitmore, John Wigley, Mark Winters, Jen Zee, Ben Zweifel
VydavatelFantasy Flight Games, ADC Blackfire Entertainment, Edge Entertainment, Galakta, Galápagos Jogos, Game Harbor, Giochi Uniti, Heidelberger Spieleverlag, Stratelibri
Rok vydání2011
Počet hráčů1 - 2
Herní doba60
Minimální věk13 and up
Jazyková závislostExtensive use of text - massive conversion needed to be playable
(180 voters)
KategorieAdventure, Card Game, Collectible Components, Fantasy, Novel-based
MechanismyCooperative Game, Deck Construction, Events, Hand Management, Scenario / Mission / Campaign Game, Solo / Solitaire Game, Variable Set-up
RozšířeníThe Lord of the Rings: The Card Game – A Journey to Rhosgobel, The Lord of the Rings: The Card Game – A Shadow in the East, The Lord of the Rings: The Card Game – A Storm on Cobas Haven, The Lord of the Rings: The Card Game – Across the Ettenmoors, The Lord of the Rings: The Card Game – Angmar Awakened Campaign Expansion, The Lord of the Rings: The Card Game – Angmar Awakened Hero Expansion, The Lord of the Rings: The Card Game – Assault on Osgiliath, The Lord of the Rings: The Card Game – Attack on Dol Guldur, The Lord of the Rings: The Card Game – Beneath the Sands, The Lord of the Rings: The Card Game – Celebrimbor's Secret, The Lord of the Rings: The Card Game – Challenge of the Wainriders, The Lord of the Rings: The Card Game – Conflict at the Carrock, The Lord of the Rings: The Card Game – Encounter at Amon Dîn, The Lord of the Rings: The Card Game – Escape from Khazad-dûm, The Lord of the Rings: The Card Game – Escape from Mount Gram, The Lord of the Rings: The Card Game – Fire in the Night, The Lord of the Rings: The Card Game – Flight of the Stormcaller, The Lord of the Rings: The Card Game – Fog on the Barrow-downs, The Lord of the Rings: The Card Game – Foundations of Stone, The Lord of the Rings: The Card Game – Game Night Kit 2013 Season One, The Lord of the Rings: The Card Game – Game Night Kit 2013 Season Three, The Lord of the Rings: The Card Game – Game Night Kit 2013 Season Two, The Lord of the Rings: The Card Game – Game Night Kit 2014 Fall Season, The Lord of the Rings: The Card Game – Game Night Kit 2014 Season One, The Lord of the Rings: The Card Game – Heirs of Númenor, The Lord of the Rings: The Card Game – Khazad-dûm, The Lord of the Rings: The Card Game – Mount Gundabad, The Lord of the Rings: The Card Game – Murder at the Prancing Pony, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: A Journey to Rhosgobel, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: A Storm on Cobas Haven, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Across the Ettenmoors, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Assault on Osgiliath, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Celebrimbor's Secret, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Conflict at the Carrock, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Encounter at Amon Dîn, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Escape from Dol Guldur, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Escape From Mount Gram, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Flight of the Stormcaller, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Foundations of Stone, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Heirs of Númenor, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Journey Along the Anduin, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Passage Through Mirkwood, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Return to Mirkwood, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Road to Rivendell, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Shadow and Flame, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Temple of the Deceived, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Antlered Crown, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Battle of Carn Dûm, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Black Riders, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Blood of Gondor, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The City of Corsairs, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Dead Marshes, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Dread Realm, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Drowned Ruins, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Drúadan Forest, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Dunland Trap, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Grey Havens, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Hills of Emyn Muil, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Hunt for Gollum, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Long Dark, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Lost Realm, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Morgul Vale, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Nîn-in-Eilph, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Redhorn Gate, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Steward's Fear, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Thing in the Depths, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Three Trials, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Treachery of Rhudaur, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Treason of Saruman, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Voice of Isengard, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Wastes of Eriador, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: The Watcher in the Water, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Deck: Trouble in Tharbad, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Decks: Khazad-dûm, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Decks: On the Doorstep, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Decks: Over Hill and Under Hill, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Decks: The Land of Shadow, The Lord of the Rings: The Card Game – Nightmare Decks: The Road Darkens, The Lord of the Rings: The Card Game – Race Across Harad, The Lord of the Rings: The Card Game – Return to Mirkwood, The Lord of the Rings: The Card Game – Revised Core – Elves of Lórien Starter Deck, The Lord of the Rings: The Card Game – Revised Core: Defenders of Gondor Starter Deck, The Lord of the Rings: The Card Game – Revised Core: Dwarves of Durin Starter Deck, The Lord of the Rings: The Card Game – Revised Core: Riders of Rohan Starter Deck, The Lord of the Rings: The Card Game – Road to Rivendell, The Lord of the Rings: The Card Game – Roam Across Rhovanion, The Lord of the Rings: The Card Game – Shadow and Flame, The Lord of the Rings: The Card Game – Temple of the Deceived, The Lord of the Rings: The Card Game – The Antlered Crown, The Lord of the Rings: The Card Game – The Battle of Carn Dûm, The Lord of the Rings: The Card Game – The Battle of Lake-town, The Lord of the Rings: The Card Game – The Black Riders, The Lord of the Rings: The Card Game – The Black Serpent, The Lord of the Rings: The Card Game – The Blood of Gondor, The Lord of the Rings: The Card Game – The City of Corsairs, The Lord of the Rings: The Card Game – The City of Ulfast, The Lord of the Rings: The Card Game – The Crossings of Poros, The Lord of the Rings: The Card Game – The Dark of Mirkwood, The Lord of the Rings: The Card Game – The Dead Marshes, The Lord of the Rings: The Card Game – The Dread Realm, The Lord of the Rings: The Card Game – The Drowned Ruins, The Lord of the Rings: The Card Game – The Drúadan Forest, The Lord of the Rings: The Card Game – The Dungeons of Cirith Gurat, The Lord of the Rings: The Card Game – The Dunland Trap, The Lord of the Rings: The Card Game – The Fate of Wilderland, The Lord of the Rings: The Card Game – The Fellowship of the Ring: Saga Expansion, The Lord of the Rings: The Card Game – The Flame of the West, The Lord of the Rings: The Card Game – The Fortress of Nurn, The Lord of the Rings: The Card Game – The Ghost of Framsburg, The Lord of the Rings: The Card Game – The Grey Havens, The Lord of the Rings: The Card Game – The Hills of Emyn Muil, The Lord of the Rings: The Card Game – The Hobbit: On the Doorstep, The Lord of the Rings: The Card Game – The Hobbit: Over Hill and Under Hill, The Lord of the Rings: The Card Game – The Hunt for Gollum, The Lord of the Rings: The Card Game – The Hunt for the Dreadnaught, The Lord of the Rings: The Card Game – The Land of Shadow, The Lord of the Rings: The Card Game – The Land of Sorrow, The Lord of the Rings: The Card Game – The Long Dark, The Lord of the Rings: The Card Game – The Lost Realm, The Lord of the Rings: The Card Game – The Massing at Osgiliath, The Lord of the Rings: The Card Game – The Mines of Moria, The Lord of the Rings: The Card Game – The Morgul Vale, The Lord of the Rings: The Card Game – The Mountain of Fire, The Lord of the Rings: The Card Game – The Mûmakil, The Lord of the Rings: The Card Game – The Nîn-in-Eilph, The Lord of the Rings: The Card Game – The Old Forest, The Lord of the Rings: The Card Game – The Redhorn Gate, The Lord of the Rings: The Card Game – The Road Darkens, The Lord of the Rings: The Card Game – The Ruins of Belegost, The Lord of the Rings: The Card Game – The Sands of Harad, The Lord of the Rings: The Card Game – The Siege of Annuminas, The Lord of the Rings: The Card Game – The Steward's Fear, The Lord of the Rings: The Card Game – The Stone of Erech, The Lord of the Rings: The Card Game – The Thing in the Depths, The Lord of the Rings: The Card Game – The Three Trials, The Lord of the Rings: The Card Game – The Treachery of Rhudaur, The Lord of the Rings: The Card Game – The Treason of Saruman, The Lord of the Rings: The Card Game – The Voice of Isengard, The Lord of the Rings: The Card Game – The Wastes of Eriador, The Lord of the Rings: The Card Game – The Watcher in the Water, The Lord of the Rings: The Card Game – The Wilds of Rhovanion, The Lord of the Rings: The Card Game – The Withered Heath, The Lord of the Rings: The Card Game – The Wizard's Quest, The Lord of the Rings: The Card Game – The Woodland Realm, The Lord of the Rings: The Card Game – Trouble in Tharbad, The Lord of the Rings: The Card Game – Under the Ash Mountains, The Lord of the Rings: The Card Game – Wrath and Ruin
RodinaAuthors: J.R.R. Tolkien, Collectible: Living Card Game (Fantasy Flight Games), Game: The Lord of the Rings – The Card Game (LCG), Players: Games with Solitaire Rules
Alternativní názvyDer Herr der Ringe: Das Kartenspiel, Pán prstenů: Karetní hra, Le Seigneur des Anneaux: Le Jeu de Cartes, O Senhor dos Anéis: Card Game, El Señor de los Anillos: El Juego de Cartas, Il Signore degli Anelli: Il Gioco di Carte, Władca Pierścieni: Gra Karciana, Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, 魔戒:卡牌版

Více o hře.

Recenze: The Lord of the Rings Card Game LCG – karetní Pán prstenů
Klady:

+ krásné ilustrace
+ stále aktuální téma
+ kooperativní hra
+ zajímavé principy
+ LCG nabízí spoustu nových zážitků
Zápory:

- v základním balení jen tři dobrodružství
- cenová náročnost v případě dokupování rozšiřujících balíčků
- se základním balením slabší pro dva
- tenčí karty
4
Prozkoumávejte dál
Recenze: Hurá na houby – houby všeho druhu