Recenze: 3 Wishes – splňte si všechna přání

3-wishes-01

Když jsem měl tři přání, nikdy se mi nesplnily. A teď, když bych měl prostředek k jejich splnění, už žádná přání nemám. Magická lampa je na dosah a já nevím, co bych si přál. A přesto si nemůžu pomoct a snažím se tento vzácný poklad ukořistit jen a jen pro sebe. Asi jen proto, aby jej nemohli mít ostatní!

A aby nám splnil nějaké to přání, připravil si pro nás Chris Castagnetto takovou malou karetní hru. Jeho ideu mu pomohla do reality přetavit firmy Passport Game Studios a Strawberry Studio, která ji zaštítila a uvedla na trh v roce 2016 a představila na veletrhu Spiel 2016 v Essenu. K úspěchu by jí měly pomoci také ilustrace, jejímž autorem je Magdalena Markowska.

Uvnitř malé krabičky s džinem najdeme balíček osmnácti karet, které obsahují různé obrázky. Ty ale všechny patří do jedné ze tří kategorií přání – supersíla, dárek a světová harmonie. Z nich si hráči podle puntíků na pravé straně vyberou právě ty, které odpovídají jejich počtu. Po zamíchání jednu náhodnou bez odhalení odstraní z kola. Každý z účastníků dostane do ruky tři karty, ale podívat se může pouze na jednu z nich. Všechny pak položí obrázkem dolů před sebe. Další dvě karty vezmou z balíčku a umístí je do středu stolu obrázkem dolů.

3-wishes-07

Od té chvíle se budou hráči střídat v provedení dvou akcí a na výběr mají aktivity tři. První z nich je možnost zkontrolovat identitu jedné karty a to kdekoliv, ať už před sebou, ve středu nebo před jiným hráčem. Tak si postupně získávají přehled o tom, kde a jaké obrázky jsou ve hře. Bude se jim to hodit při další akci, kdy mohou přehodit mezi sebou libovolné dvě karty ležící na stole. Při tom jejich identitu nesmí odhalit sobě ani nikomu jinému. Poslední šance jak změnit situaci ve hře vlastním přičiněním je šance zamíchat všechny své tři karty, položit je před sebe a znovu se podívat pouze na jednu z nich.

Kdykoliv po třetím odehraném tahu může kdokoliv z hráčů ohlásit konec kola. Musí si tak věřit, protože k úspěchu v kole potřebuje mít po jedné kartě od každého druhu. Svoje úlovky ale v tuto chvíli odhalí i ostatní hráči. O vítězství v tahu se může pokusit každý, kdo splní podmínku tří různých typů a vítězí pouze ten, kdo má karty v součtu s největší hodnotou. Ten si vezme za odměnu jednu dřevěnou kostičku a partie pokračuje dalším kolem. Pokud se někomu podaří zopakovat vítězství i podruhé za sebou, dostane rovnou dvě kostičky. Ten, kdo jako první získá rovnou pět bodů, stane se vítězem celého souboje.

3-wishes-03

3 Wishes je opravdu zvláštní hrou, ve které rozhoduje přehled, dedukce, ale především paměť. Pravidla má opravdu jednoduchá a hráče čeká napínavá zábava v každém kole. Nikdy si nemůžete být jistí, že jste neudělali chybu a před sebou nemáte trochu jiné karty. K tomu stačí, aby si s vámi vyměnil někdo kartu, o které nic nevíte. A najednou je všechno zase plné otazníků.

Hráči se neustále snaží mít přehled o všech kartách, jen co je v jejich silách. Není to ale snadné, protože partie je rychlá a už od čtvrtého tahu hrozí, že někdo ví víc než vy. Je tedy důležité vyvážit získávání informací a snahu ztížit to soupeřům. A to vůbec není jednoduché, protože to dokáže prověřit schopnosti všech zúčastněných.

Samozřejmě je jasné, že hra je velmi závislá na náhodě. Počáteční rozdání karet určí, jakou šanci mají hráči na rychlé vítězství v kole. Ale to štěstí se obvykle neopakuje víckrát, takže i ostatní mají šanci se dotáhnout a zapsat si nějaký úspěch. Jak se karty neustále přemisťují sem a tam, tak pořádně prověří paměť všech zúčastněných. Navíc podle pravidel to možná tak nevypadá, ale hráči se neustále baví a musí pozorovat hru, která se stále mění a vyvíjí.

3-wishes-09

Do partie ale vstupují také speciální karty, které dokáží zdvojnásobit bodový zisk v kole, nebo mu také celé kolo prohrát. Právě tato karta cestování časem je velkou zbraní, kterou můžete včas někomu podstrčit a tím mu úplně pokazit plány. Každý, kdo ví, že tuto kartu má, se jí před koncem kola snaží jakýmkoliv způsobem zbavit.

Kola jsou ohromně rychlá. Obvykle stačí chvilka, aby někdo z hráčů podlehl tlaku a pokusil se získat bod sám pro sebe. A tato dynamika je důsledkem, proč je hra tak pohodová. Je to vynikající oddychovka, u které se není třeba nějak přehnaně něčím zatěžovat, a hráči si jen užívají průběh. Do hry pak musí zasáhnout alespoň tři soupeři, aby byl průběh zajímavý. Čím více hráčů, tím lepší je celkový dojem.

3-wishes-10

3 Wishes je lehká zábava, kterou si rádi zopakujete. Jednoduché vyměňování karet s sebou přináší zajímavý průběh a hráči si to opravdu užívají. Samozřejmě musí být přístupni tomuto způsobu soupeření. 3 Wishes jsou příjemným relaxem a jako takový bychom jej měli brát.

3 Wishes tak nakonec ve výsledku docela překvapí. Jsou lehkou zábavou, ale jako taková fungují moc dobře. Svým chytře nastaveným mechanismem výměny karet si mnoho hráčů získají a pozvou mezi sebe i ty menší. Na rodinné sešlosti nebo odpočinkové hraní jsou opravdu ideální, navíc dávají prostor vyniknout hráčům s dobrou pozorností a pamětí. Sice je průběh náhodnější, ale vše vyvažuje excelentní herní doba. 3 Wishes určitě splní přání každému, kdo by chtěl hrát a bavit se jen tak na pohodu.

+ tajné karty
+ lze měnit libovolné karty
+ několik karet měnících situaci