Recenze: HABA Moje první hry Adventní kalendář

Čekání na Vánoce je těžké a dlouhé. Každé dítě to moc dobře ví a od začátku prosince už je to pouze počítání dnů a nocí, které ještě zbývají k rozbalení dárků. A jak jinak strávit ten zbývající čas, než hrou a každodenním objevováním, které pomohou toto čekání překlenout.

A právě proto jsou tu adventní kalendáře pro děti, které obvykle obsahují čokoládu. Ale ne tento. Moje první hry: Adventní kalendář od značky HABA je jiný. Napovídá to skutečnost, že krabice patří do série Moje první hry. A čekání si budou moci ukrátit i děti v naší zemi zásluhou oficiálního distributora značky HABA pro ČR a SR.

Tahle hra má velkou krabici, protože potřebuje ukrýt nejen komponenty, ale také 24 kapsiček. Ty lze postupně vyloupávat, zatím jsou ale pevně zavřené a cosi v nich štěrchá. Box ale v první řadě bude také skvělým doplňkem vánoční atmosféry, protože má odklápěcí víko, díky kterému před dětmi a rodiči vznikne pohled na zasněženou krajinu, a především na domeček plný zvířátek, který se pod jednou takovou hromadou sněhu ukrývá. Prozradit by jej mohl snad jen kouřící komín.

Kromě krabice, kterou nesmí nikdo otevřít, dostanou noví majitelé navíc ještě brožurku s příběhem a pravidly. Tahle krabice je totiž výjimečná tím, že nejde jen o hru, ale o pohádku, kterou budete při otevírání každého okénka prožívat, rozvíjet a těšit se na její pokračování další den. Díky tomu je tenhle advent naprosto jedinečný a splní spoustu snů.

Příběh se jmenuje Vánoce v medvědově jeskyni. Po otevření každého okénka rodiče nalistují odpovídající stranu v příručce a přečtou příběh. Budou ale muset umět anglicky, protože tahle část rozhodně v češtině nebude. Ale na konci každé sekce jsou otázky, na které by se měly pokusit odpovědět děti.

Postupně otevírají a získávají figurky a žetony, ale už šestý den si zahrají první jednoduchou hru. S pomocí kostky posunují figurku vpřed. Další hra je ve dni dvanáct a potrénuje s dětmi vnímání barev a jejich rychlé reakce. Hru si vyzkoušíte i ve dni číslo osmnáct a pak samozřejmě velké a velkolepé finále v přihrádce 24 a s ní také hlavní hra celého boxu.

Hračka je směřovaná na nadělování dárků pětadvacátého, ale to vám nijak nebrání v tom, abyste přihrádku rozbalili v průběhu dne a zahráli si ještě dřív, než vyrazíte na štědrovečerní večeři. V rámci partie budou děti házet kostkou, vybírat žetony se zvířátky a tipovat (pamatovat si), kdo se nachází na druhé straně.

Můj první adventní kalendář není nijak složitý, protože je určený pro děti už od dvou let. Pro ty úplně nejmenší a tomu je také uzpůsobený jeho obsah. Přesto jeho nabídka a nadílka nadchne všechny děti a otevírání okének není jen o radosti z obsahu, ale nese s sebou spoustu dalších drobných radostí. Především čtení pohádky na pokračování, ale po několika dnech pak i hraní, které lze snadno opakovat. Krásná pohádka je navíc dotvořena luxusní grafikou, která z tohoto adventu dělá i ozdobu, kterou budete hýčkat hrdě na očích po celých 24 dní.

Facebook: @HabaCeskoSlovensko

Instagram: @haba_cesko_slovensko

YouTube: @PLAYATELIER