Recenze: Hladové příšerky – sežerou opravdu všechno!

4.6

Když jim zakručí v břiše, neobstojí před nimi nic. Spolykají vařečku, hrneček, ale třeba i dlažební kostku a jako zákusek si dají kousek větve upadené z nedalekého stromu. Tahle stvoření jsou prostě úplně jiná, než byste si dokázali představit. Pokud si je pozvete na návštěvu, ještě několik dnů poté hledáte, co se vám všechno ztratilo. O tom, co se s věcmi stalo ale nemusíte pochybovat. Všechny skončily v bezedném žaludku těchto stvoření.

A přesto si hráči nedají poradit a pozvou je také na návštěvu k sobě domů. Jestli budou litovat se dozvíme na následujících řádcích, kde se podíváme hře Hladové příšerky na všechny ty její špičaté zoubky. Hru vytvořil Andreas Wilde a zaštítila ji společnost Lucky Duck Games. Naštěstí s příšerkami najdeme společnou řeč, protože česky je naučila firma REXhry.

Na víku malé krabičky vidíme hned několik těchto hladovců, jak bojují o každé sousto. Uvnitř najdete několik balíčků karet, které byste ale zatím vůbec neměli otevírat a prohlížet. A tak se místo toho dozvíte z pravidel, že si máte stáhnout aplikaci Hladové příšerky do svého mobilního zařízení. Po jejím spuštění se dočkáte všech potřebných informací, jak připravit svoji první hru.

Nejde však o nic jiného, než že si vezmete první z balíčků, zamícháte jeho obsah a každému z účastníků rozdáte sedm karet, které mohou představovat cokoliv z domácnosti. Protože se úvodní scéna odehrává na půdě, budou to spíš věci právě odsud.

Po spuštění aplikace a volbě úrovně se na obrazovce objeví první z řady hladových příšerek, která otevírá tlamičku a chce nakrmit. Hráči ale karty v ruce nesmí ukazovat ostatním, pouze si mohou navzájem sdílet barvy, které drží v ruce, ale konkrétní identitu už ne.

V každém kole se hráči snaží nakrmit a upokojit jednu hladovou příšerku a to tak, že z ruky zahrají karty, které ve své kombinaci dají barvu co nejblíže barvě samotné příšerky. Každý hráč vybere z ruky jeden předmět a s ním i barvu. Na zadní straně každé karty je jedinečný QR kód, který v tuto chvíli hráč naskenuje použitým mobilním zařízením. Příšerka věc spolkne a čeká na další přídavek.

Až poté, co všichni účastníci partie přispějí svým dílem, zjistí hráči, jak byli úspěšní. Pokud se podařilo zkombinovat předměty do vhodné barvy, je vše v pořádku. V opačném případě hráči ihned prohrávají. Příšerky se za všech okolností chtějí vyhnout vitamínům. Ty naopak s radostí schroupou králíčci.

Za příšerkou obvykle stojí ve frontě další. Tak hráči postupně krmí jednu obludku za druhou. Pokud se jim podaří nasytit všechny, mohou slavit vítězství.

Hladové příšerky je kooperativní hra, která má všechno, co byste čekali od zábavy pro dětské publikum. Zajímavé hrdiny (tedy vlastně záporáky – příšerky, protože hráči sami nikde svůj portrét nenajdou), příběh na více partii a spolu s ním i pocit objevování a k tomu všemu krásnou hratelnost, která povzbuzuje komunikaci.

Všechny děti si ji zamilují. Na rozdíl od dospělých totiž nemají předsudky vůči hrám, které kombinují karty a mobilní telefon.

Hra nabízí sérii scénářů, které jsou spojené do jednoho příběhu. Ty se postupně odemykají v mobilní aplikaci, jak hráči prochází dobrodružství dál a dál od půdy, na které příšerky poprvé potkají. S tím, jak pokračují dál, odemykají nové balíčky karet, potkávají nové příšerky a čekají je větší výzvy než na začátku.

Na začátku jsou totiž Hladové příšerky hra extrémně jednoduchá. Postupně s přibývajícími kartami se přecejen hra stává náročnější. I tak si ale hráči přímo v aplikaci mohou vybrat, jak vybíravé příšerky budou.

Hra chytrým způsobem kombinuje vnímání barev, ale především jejich míchání, což není vůbec jednoduché ani pro řadu dospělých. Dětem to ale velmi rychle přejde do krve a bude je vše velmi bavit. Naopak budete jako rodiče čelit neustálým prosbám o další partii. Za to může také výborná znovuhratelnost, protože i po dokončení příběhu lze hrát takzvaný party mód se všemi již odemčenými kartami (lze tedy hrát i kdykoliv při hraní příběhu).

Zpracování je skvělé, ačkoliv v krabičce vlastně najdete jen karty. Hlavní roli tu ale hraje QR kód, který umožní propojení fyzického a digitálního světa. Děti kartu načtou s pomocí čelního fotoaparátu. Díky tomu nemusí kartu otáčet a neprozradí její identitu, protože se na ni celou dobu dívají. A ano, je pravda to co jste slyšeli – děti nejvíc baví, když příšerky krkají.

Hladové příšerky jsou krásným společným zážitkem pro rodiče a děti, kde jde o domlouvání, komunikaci a společný pocit objevování. Díky tomu nabídnou neokoukanou a excelentní zábavu, kterou byste svým dětem měli dopřát. Jen počítejte, že budete kromě krabičky a karet potřebovat pro hraní i chytrý mobilní telefon nebo tablet. Hladové příšerky hráčům rozhodně nezhltnou úsměv na tváři, ale naopak se s nimi podělí o parádní legraci.

+ vývoj příběhu a objevování karet
+ znovuhratelnost
+ přístupnost hry