Recenze: Hledá se hrdina – značka ozbrojený a nebezpečný

hleda-se-hrdina-11

Jak byste hledali hrdinu? Šli byste po ulici a ptali se každého, kdo vypadá trochu nebojácně? Ne. Stejně jako sháníte hlídání dítěte nebo opravdu nějakého spotřebiče byste vyvěsili inzerát a čekali, kdo se vám ozve.

Tentokrát jsme ale na druhé straně této komunikace. Našli jsme papír s prosbou, utrhli si jeden z ústřižků a nyní je na čase dokázat, že na to máme. To je náplní karetní hry Hledá se hrdina, kterou si pro nás připravila společnost REXhry. Původně se jedná o krabičku z produkce francouzské firmy IELLO (a AEG), která vyšla poprvé v roce 2012 pod názvem Rent a Hero. Autorem jry je Yasushi Kuroda (Kuro) a ilustrace k nové verzi zpracoval Biboun.

Všichni adepti a kompletní sada inzerátů se ukrývá v malé bílé krabičce. Na jejím víku vidíme ty hledané hrdiny, po kterých se jinak slehla zem. Uvnitř hráči najdou balíček sedmasedmdesáti karet, po jedenácti exemplářích od každého z nich. Všechny tyto karty je třeba zamíchat a z balíčku pak dostanou všichni účastníci dva náhodné členy družiny, které vyloží před sebe otevřeně. Poté získá dalších pět karet do ruky. Tyto soupeřům neukazuje.

hleda-se-hrdina-04

V partii se hráči vždy střídají v roli aktivního hráče. Ten nejdříve vezme horní kartu z dobírací hromádky a otočí ji obrázkem vzhůru. V pravé dolní části je vyobrazena podmínka, kterou musí splnit zahraná karta hrdiny. Právě podle tohoto omezení musí nyní aktivní hráč vybrat jednu kartu z ruky, položit ji obrázkem dolů na stůl a poslat ji soupeři po levé ruce. V případě, že by vyhovující kartu neměl, pak musí poslat naslepo horní kartu z dobírací hromádky (předtím se na ni podívá).

Hráč, před kterým karta leží, se může rozhodnout, jestli si ji ponechá. Nezná však pravou identitu karty, protože aktivní hráč k ní žádnou informaci nepodá. Přesto je možné požádat o indicii. Za tímto účelem ale hráč musí využít kartu z ruky, kterou podá aktivnímu hráči. Ten poté napoví svému protivníkovi, jestli tato karta odpovídá poslanému hrdinovi.

Podobných nápověd je možné získat i více, pokud je hráč ochotný obětovat více karet z ruky. Ty jsou totiž odloženy na odhazovací balíček obrázkem dolů, takže nikdo z ostatních hráčů se tuto informaci nedozví.

hleda-se-hrdina-01

Hráč tedy buď pošle kartu dalšímu sousedovi, nebo ji zkusí získat pro sebe. Ohlásí pokus o najmutí hrdiny a otočí kartu. Ale pouze v případě, že již takového hrdinu ve své družině nemá (už do začátku má každý dva) si jej může ponechat. Jestliže ale příliš riskoval a stejnou postavu už má, pak musí odhodit obě karty!

Někteří členové družiny mají na kartě také speciální dovednosti, které je možné využívat kdykoliv v tahu a tím měnit podmínky partie. Pokud ale potulný hrdina doputuje až zpět k aktivnímu hráči bez toho, že by jej někdo najal, musí si jej pořídit právě aktivní hráč.

Na konci každého kola dostane hráč do ruky jednu novou kartu z balíčku. Poté partie pokračuje posunem role aktivního hráče po směru hodinových ručiček. Jakmile hráč nastřádá kompletní sadu všech sedmi různých hrdinů, stává se okamžitě vítězem.

hleda-se-hrdina-07

Hledá se hrdina je chytrou karetní hrou, ve které jde o dobrý odhad, štěstí a rychlou výměnu. Hra tak trochu připomíná styl mikroher. Na rozdíl od konkurence má ale výrazně větší počet karet, který ji naopak z této kategorie přesouvá.

Podmínka každého kola je určená náhodně. Hráč může mít vhodnou kartu, ale také nemusí. Pokud si ale může vybírat, může trochu kalkulovat i se šancí, že se mu hrdina vrátí zpět. Většinou se ale v tom okruhu najde někdo, kdo se pro najmutí hrdiny rozhodne. Obvykle s tím výrazně pomáhají indicie. Každá taková informace je ale drahá, protože stojí kartu z ruky, kterou nelze nějak jednoduše doplnit. Hráč naopak bude omezený nižším množstvím karet v ruce.

V balíčku je jen sedm druhů hrdinů. Ti ale mají každý nějakou tu speciální schopnost, která je naprosto zásadní pro celkový úspěch. Hráči tak mohou odhodit potulného hrdinu bez najmutí soupeřem nebo naopak protivníkovi přímo cíleně v jeho najmutí zabránit. Jsou tu ale také možnosti vyslat do pozice potulného hrdiny libovolnou kartu (černý rytíř) nebo šanci prohlédnout si potulného hrdinu. Využívat lze ale schopnosti pouze hrdinů, které hráč má ve svojí družině a každou je možné využít pouze jedenkrát za kolo.

hleda-se-hrdina-09

Partie si udržuje určitou úroveň taktiky, ale v první řadě je to všechno o štěstí a dobrém odhadu. Hráči nemohou nikdy přesně vědět, jakou kartu otáčejí. Potřebují tedy špetku štěstí, aby nemuseli vracet už dříve získanou postavu.

Bohužel partie se může nepříjemně protáhnout, protože hráči mohou s trochou smůly neustále sbírat hrdiny, které už mají a vracet je zpět. Tím ani doporučených třicet minut nemusí být ta nejvyšší hodnota, které dosáhnete. Nám se podařilo dostat i na 45, ačkoliv to bylo v nejvyšším pětičlenném souboji. Právě vyšší počty hráčů jsou tím lepším způsobem, jak hrát Hledá se hrdina.

Krabička obsahuje opravdu krásné ilustrace. Není jich sice nějak moc (sedm jedinečných ilustrací), ale ty,které uvidíte, určitě stojí za zmínku. Ona i samotná bílá krabička zaujme. Navíc v pravidlech najdeme taktičtější úpravu oproti původním japonským pravidlům.

hleda-se-hrdina-10

Hledá se hrdina je samozřejmě chaotickou hrou plnou štěstí. Všechno je to o kartách, jejich posílání dál a včasném sebrání jiného hrdiny, kterého vám poslali soupeři. Hráči musí využívat indicie a budou se u toho skvěle bavit. Hledá se hrdina sice nebude pro každého, ale pokud se rozhlížíte po bláznivé karetce, pak je to tahle. Jen dejte dobrý pozor na herní dobu.

AutorKuro
IlustraceDavid Ausloos, Biboun, Zezhou Chen, 純志 (Junsi), くろにゃこ。 (Kuronyako)
Vydavatel2 Pionki, Alderac Entertainment Group, DMZ Games, Gemblo Company, GoKids 玩樂小子, Hobby World, IELLO, Mancalamaro, Manifest Destiny, Pegasus Spiele, Portal Games, Reflexshop, REXhry, Zito! Ώρα για παιχνίδι
Počet hráčů3 - 5
(6 voters)
KategorieBluffing, Card Game, Deduction, Fantasy
MechanismyDeduction, Hand Management, Set Collection, Take That
RodinaSeries: Big in Japan (AEG), Series: Mini Games (IELLO), Series: Pocket Game (AEG)
Alternativní názvyBohater do wynajęcia, Heroes for Rent, Heroes for Rent, Héros à Louer, Hledá se hrdina, Hős Börze, El Séptimo Héroe, El séptimo héroe, Seventh Hero, Story of Seven Heroes, Ζητούνται Ήρωες, Семеро Смелых, 出租英雄, 영웅을 빌려줘

Hledá se hrdina je karetní hrou, ve které hráči posílají své karty dál a doufají, že si je někdo vezme. Nebo naopak. Záleží vždy na zvolené taktice. Hráči totiž mají svobodu ve volbě, což současně také zvýrazňuje vliv štěstí. Ale tahle karetní hra je hlavně o lehkosti a tu umí dodat přesně tak, jak bychom čekali. Hledá se hrdina je taková příjemná legrácka do kapsy.

+ ilustrace
+ tajné posílání informací
+ speciální schopnosti postav