Recenze: HABA Rhino Hero Junior – malý nosorožec, velký hrdina

I ti nejmenší a nejmladší nosorožci mohou být hrdiny, pokud mají roh na správném místě. Právě ten totiž je zdrojem jejich síly. A když je tatínek na cestách a plášť nechá doma, je na čase, aby jeho malý syn převzal jeho povinnosti a reagoval na volání o pomoc. Zvlášť, pokud se zrovna kočička nebo žirafa ocitli na špičce mrakodrapu, když si hrály, a teď nedokážou najít cestu zpět dolů.

Nastává chvíle, abychom se opět utvrdili v tvrzení, že nosorožci jsou ti nejlepší hrdinové. Na úspěch velkých her Rhino Hero chce nyní navázat novinka Rhino Hero Junior, kterou vytvořila autorská dvojice Scott Frisco a Steven Strumpf. Aby i nové stavění mrakodrapů vypadalo parádně, o to se postaral ilustrátor Thies Schwarz a výsledek přináší na regály obchodů značka HABA. Novinka se řadí do série pro úplně nejmenší, která se jmenuje Moje první hra (My Very First Games). Hru přináší s přeloženými pravidly český distributor HABA.

Žlutá krabička má na víku spoustu zvířecích mláďátek, ale ten nejodvážnější je právě malý nosorožec stojící na nejvyšším patře. Mrakodrap v krabici je ale rozložený na spoustu stavebních součástek, které jsou základem hraní. Nejdůležitější stavební blok je deska, na které se bude všechno odehrávat a kterou musí děti vždy položit do středu stolu.

V nabídce jsou rovnou tři hry, ale všechno začíná módem, který autoři nazvali volné hraní. Do něj se totiž mohou zapojit děti už od dvou let, což je právě nejnižší číslo, které na krabici najdete a které dělá hru přístupnou i ve chvíli, kdy se z ní stává vlastně spíš stavebnice.

Určitě při tom děti využijí všechny desky pater, kterých je šest a s nimi přichází jako základní výbava také šest párů zdí, které do sebe zapadnou s pomocí výseků ve středu. Děti mohou stavět tak, jak se jim to líbí a když mají hotovo, mohou vzít do ruky figurky a vydat se s nimi na průzkum jednotlivých úrovní stavby.

Ale pak už se začne hrát a to od té nejpřístupnější varianty, Raz dva tři, přichází hrdinové (One, Two, Three… Here come the Heroes). Ta nechá děti společně stavět destičky do řady naplocho. A to podle barev, pěkně jej spojují jedno patro a střecha za druhým. Vůbec se tedy nestaví do výšky, ale děti pouze trénují barvy a čísla základen (střech), na které poté staví zdi.

Hra podporuje společný postup všech účastníků, a především nenásilnou formou učí základy barev a čísel. Přesto má hra zajímavá pravidla, děti baví a nejedná se o nudnou zábavu. Děti ve správném věku opravdu baví. Mohou za to samozřejmě také dvě figurky malých superhrdinů, které putují po desce vpřed. U hry se předpokládá účast rodiče, který ji moderuje.

Tento trénink pak využijí v druhé hře, která se jmenuje Postav je vysoko (Stack em High). I tady děti dodržují předepsané pořadí čísel a barev, ale tentokrát staví vše do pyramidy do výšky, od největší jedničky až po nejmenší šestku na vrcholu. Kromě již zmiňovaných schopností v první hře se do zábavy přidává nutnost dobré koordinace oka a ruky, aby děti správně umístily jednotlivá patra i střechy a mrakodrap jim nespadl.

V poslední hře Hrdinové v zácviku (Heroes in Training) do stavění věže přibude paměťový prvek, protože střechy jednotlivých pater musí děti nejdříve najít ve správném pořadí.

U žádné z her není věkové doporučení a autoři nechávají spíš na rodičích, aby krabice s dětmi rostla a posoudili, kdy už přerostli svými dovednostmi tu aktuálně hranou. Nejlepší tedy je začít už od zmiňované stavebnice ve dvou letech a postupně se vypracovat až na plnohodnotnou variantu.

Rhino Hero Junior je super zpráva pro rodiče, kteří si mysleli, že jejich děti ještě hrát hry nemohou. Ale už ve dvou letech je možné postupně mrňousky seznamovat se zábavou ze společného snažení, protože všechny obsažené varianty jsou navržené pro spolupráci. A děti si ji užijí, aby poté mohli přejít na větší hry z rodiny Rhino Hero. Ale Rhino Hero Junior je skvělým začátkem.

Facebook: @HabaCeskoSlovensko
Instagram: @haba_cesko_slovensko

Recenze: Baobab – udržte se na rostoucím stromě