Recenze: Tainted Grail Pád Avalonu – rozšíření Věky minulé a budoucí

V tichém, zamlženém ránu v zemi Avalonu, stojíte před starobylým Menhirem, který se tyčí nad vaší opuštěnou vesnicí. Na zpřeháňkách se mezitím vine temná Wyrdness, která sevřela tuto krásnou krajinu. Vaši hrdinové, poslední naděje pro zachování osvětleného Menhiru, se vydávají na dobrodružství, aby odhalili osud svého světa a odpovědi na otázky, které zůstaly po jejich zmizelých mentorech. S myslí plnou nejistoty a s jediným záhadným dopisem v rukou se znovu vydáváte do temnoty, dobrodružství v srdci zkaženého Avalonu.

Tainted Grail: Pád Avalonu je desková hra vydaná společností Albi v České republice a vytvořená společností Awaken Realms, která hru původně financovala prostřednictvím úspěšné kampaně na Kickstarteru. Díky této spolupráci byla hra Tainted Grail dostupná a lokalizovaná pro české hráče, což umožňuje hrát hru v češtině a poskytuje podporu pro tuto komunitu. A totéž platí pro nové rozšíření Věky minulé a budoucí, které se nachází v obrovské temné krabici.

Původní hra Tainted Grail: Pád Avalonu je náročná na dobrodružství a hratelná v kooperativním režimu. Hráči zastupují hrdiny, kteří musí rozplétat tajemství země postižené temnou silou zvanou Wyrdness. Hra je rozdělena do kapitol s vlastními cíli a výzvami. Hlavním prvkem hry je rozvětvený výpravný systém, který reaguje na rozhodnutí hráčů a nabízí různé výsledky a úkoly. Hra klade důraz na průzkum modulární herní desky a využívá cyklus dne a noci, který ovlivňuje průběh hry. Taktický boj využívá karet, které představují schopnosti hrdinů a probíhá na hexagonální mřížce. Hráči musí také spravovat zdroje, včetně zdraví, energie a inventáře, což dodává hře prvky přežití.

Hra začíná tím, že hráči stojí před Menhirem, starobylým kamenným stojanem, který musí být aktivován, aby odstranil okolní temnotu a umožnil hrdinům prozkoumávat (otočit) osm sousedních karet. Právě tímto způsobem se provádí průzkum světa. Každá karta představuje jinou oblast, který hráči mohou prozkoumat. Hra kombinuje prvky mapového průzkumu s mechanismy konstrukce balíčků. Hráči mají balíčky karet, které představují schopnosti jejich hrdinů. Tyto karty mohou být využity jak v boji, tak při diplomatických situacích. Hra vyniká unikátním systémem „řetězení karet,“ což znamená, že hráči musí strategicky rozhodovat, jaké karty použijí a v jakém pořadí.

Hra Tainted Grail: Pád Avalonu se dočkala v tomto boxu dvojice plnohodnotných doplňkových kampaní, Poslední rytíř a Věk legend. Tyto kampaně přinášejí nový obsah, změny a vylepšení oproti původní hře. Následující text shrnuje tyto rozdíly a hodnotí celkovou kvalitu těchto rozšíření.

Rozšíření Poslední rytíř přináší nový svět Avalonu postižený věčnou zimou a nový herní prvek omrzlin. Hráči musí řešit vystavování se nepříznivým klimatickým podmínkám, což přidává do hry vrstvu taktiky a survivalu. Nové postavy mají osobní úkoly, což obohacuje příběhovou dimenzi. Diplomatické konfrontace jsou nyní náročnější a vyžadují pečlivé plánování.

Lineární povaha příběhu a omezený průzkum mohou zpočátku hráče překvapit, ale příběh stále nabízí zajímavé rozhodnutí a reaguje na předchozí kampaň. Osobní cíle postav přidávají hloubku a motivaci.

Balancování a změny v mechanikách odstraňují repetitivnost z původní hry a přinášejí nové výzvy. Diplomatické konfrontace jsou nyní komplexnější a vyžadují strategii. Poslední rytíř přináší více aspektů přežití a taktického rozhodování, což dává hře nový rozměr.

Hra zachovává vysokou úroveň pohlcení a návaznost na předchozí kampaň dodává hloubku příběhu. I přes některé lineární prvky je Poslední rytíř kvalitním rozšířením pro fanoušky Tainted Grail a přináší mnoho pozitivních změn a vylepšení.

Rozšíření Věk legend nabízí alternativní příběhovou kampaň, kde hráči prozkoumávají jiný pohled na svět Avalonu šest set let před událostmi Pádu Avalonu a oživí známé postavy z legend. Nové postavy a mechaniky přidávají do hry svěžest a nové výzvy. Příběhové úkoly postav jsou více zdůrazněny, a to zvyšuje imerzi do příběhu. uvádí hráče do role nových hrdinů, kteří mají své vlastní osobní motivace a úkoly v rámci příběhu. Každá postava má jedinečné schopnosti a dovednosti, což obohacuje hratelnost a strategické rozhodování. Hráči se ocitnou v jiném časovém období a prostředí než v původní kampani. To znamená, že se setkají s odlišnými postavami, událostmi a výzvami, což přidává do hry novou dimenzi.

Obě rozšíření přinášejí významný obsah a změny ve srovnání s původní hrou. Poslední rytíř nabízí zvýšenou obtížnost a změny v herních mechanikách, což může hráčům poskytnout nové strategické výzvy. Příběh je temný a zimní atmosféra vytváří silný dojem.

Věk legend zase přináší alternativní příběhový oblouk, který osvěžuje celkový zážitek. Nové postavy a úkoly postav přidávají do hry hloubku a rozmanitost. Mechaniky jsou stále kvalitní a přinášejí nové prvky, které zvyšují hratelnost.

Celkově lze říci, že box s dvojicí rozšíření přidává velmi výrazně hodnotu k původní hře Tainted Grail: Pád Avalonu a umožňují hráčům prozkoumat nové aspekty světa Avalonu. Pokud jste fanoušky základní hry, určitě stojí za to vyzkoušet tato rozšíření a nebudete litovat investice. Pouze s tímto rozšířením je celá trilogie kompletní a nechá vás vydechnout.

Recenze: Gravitrax Obstacle Starter Set – překážky tam i zpět