Recenze: The Princess Bride: Miracle Pill – zázračná pilulka?

princess-bride-miracle-pill-15

Pouze magie může vrátit život tam, kde už vyprchal. Do srdce, které nebije, do mysli, která neuvažuje, do plic, které nedýchají. Už pouze několik chvil mám na to, abych vrátil tohle všechno do těla, kam ještě chuť do života patří.

A takovou malou karetní hříčku na téma mixování pilulek, lektvarů a ingrediencí si pro nás připravil Philip duBarry, který vytvořil jednu z řady karetních her na téma filmu Princezna nevěsta, tedy The Princess Bride. Tahle konkrétní krabička pak nese podtitulek Miracle Pill. Hra vyšla s grafikou Felicie Cano a celý vznik zaštítila společnost Game Salute.

Malá krabička nám ukáže po všechny důležité postavy filmové předlohy. Obsahuje pak 72 karet rozdělený do tří balíčků po čtyřiadvaceti kartách. A dohromady obsahují sedm různých barev (rozlišení v levém horním rohu), které se podle zadní strany dají rozlišit číslicemi na jedničku, dvojku a trojku. Právě podle nich hráči karty rozdělí na tři balíčky a každý z nich zamíchají samostatně. Pro první kolo dostane každý z hráčů čtyři karty z hromádky s jedničkou.

princess-bride-miracle-pill-04

A celá partie se takto rozdělí rovnou na tři kola. V každém z nich se hráči třikrát dostanou ke slovu a pokaždé mají šanci zahrát jednu kartu z ruky před sebe. Všichni ji zahrají současně obrázkem dolů a teprve později ji současně odhalí. Právě v tu chvíli provedou jejich případné efekty a zbývající sadu karet podají svému sousedovi. Tím se sada karet třikrát vystřídá a poté kolo končí s jednou nevyužitou kartou v ruce každého soupeře. Tak hráči odehrají všechny tři kola a poté následuje sčítání bodů.

Ale musíme se vrátit zpět ke kartám a jejich barvám. Většina z nich má v pravém horním rohu číslici naznačující bodovou hodnotu dané karty pro závěrečné sčítání. Některé karty ale mají hodnoty odvislé od barevných sad, červené karty naopak pošlou hráči soupeřům, aby snížili jejich bodový součet. Nechybí ani žolíky a zajímavé jsou také lektvary, pro jejichž zahrání musí hráč obětovat některou z dříve získaných přísad (patřičné barvy).

Po odehrání všech tří kol už hráči jen sčítají body. Rozloží si tedy karty před sebe a postupně je zkombinují do celkového výsledku. Po nasbírání plusových i mínusových zisků zjistí hráči, kdo má bodů nejvíce a tím se stal vítězem.

princess-bride-miracle-pill-06

Miracle Pill je tedy naprosto jednoduchou karetní hrou o sbírání bodů. Nic víc od ní nemůžete očekávat a podle toho se také bude odvíjet váš celkový dojem. Pokud vám nevadí hrát karty a tím sbírat body, bez hledání nějakého hlubšího smyslu nebo příběhu, pak má u vás tato hra šanci. Nesmíte zde ale hledat žádné propojení na předlohu, kterou se chlubí na víku.

To, o co se snaží, hra dělá dobře. Druhů karet je dostatek a ve třech vlnách postupně přichází do nabídky lepší a silnější, které doplňují a dalece překonávají úvodní zisky. Díky nim jsou jednotlivé partie zajímavé a především opravdu rychlé. Každé kolo trvá nějakých pět minut a dohromady tak těžko přesáhnete patnáct minut.

Bodové možnosti jsou v kartách široké. Různé barvy nabízí různé přístupy, jak nasbírat důležité body do svého košíku. Především lektvary jsou opravdu zajímavé, ale cest je více a vyzkoušíte si obě možnosti – specializovat se na jednu z nich a nebo jít cestou středu a bodovat různými způsoby. Hra je zajímavá i v různých počtech hráčů, z toho určitě nemusíte mít obavu.

princess-bride-miracle-pill-09

Karty jsou zpracované zajímavě a jejich grafika je naprosto dostačující. Asi vás nijak neokouzlí nebo nedonutí právě proto zahrát ještě jednu partii, ale všechno je na svém místě a to u takto koncipované hry je asi to nejdůležitější.

Miracle Pill je příjemným sběrem bodů. Hra ale v podstatě nepřináší nic nového. Spoléhá se na prověřený mechanismus draftu, kde si hráči po každém tahu předávají karty a díky tomu není jednoduché plánovat. Navíc to znamená, že štěstí bude hrát také důležitou roli. Hráči však pokaždé vybírají a prostě se musí správně rozhodovat. Miracle Pill je fajn bodově zaměřenou hrou.

AutorPhilip duBarry
IlustraceFelicia Cano
VydavatelGame Salute
Herní doba15
KategorieFantasy, Movies / TV / Radio theme
MechanismyOpen Drafting, Set Collection
RodinaBooks: The Princess Bride, Crowdfunding: Kickstarter

The Princess Bride: Miracle Pill staví svůj příběh na populárním filmu, ale nejde nijak do hloubky. Naopak hráčům dá do ruky pouze pár karet a nechá je, aby si z nich vybrali jednu a předali zbytek dál. Tím se snaží nasbírat co nejhodnotnější kombinaci, ale současně mohou i škodit soupeři. To všechno v docela široké nabídce, která je ale díky předávání karet závislá na štěstí. Miracle Pill sice není nijak originální, ale je zábavná.

+ variabilní karty
+ rychlý průběh
+ zajímavé bodovací možnosti