Recenze: Thunderstone Quest – Ripples in Time a At the Foundations of the World

thunderstone-quest-expansion-01

Příšery ohně a času. I kdybychom viděli do budoucnosti, stejně bychom se nevyhnuli výletu do pekel. Právě tam v plamenech na nás čeká Miricelle, ochránkyně ohnivé země. Vypadá svůdně, ale peřsto víme, že jí nesmíme věřit ani slovo. Jen na chvíli zaváháme a spálí nás na popel.

Bez jakéhokoliv příběhového úvodu k nám dorazily nové dvě rozšiřující krabice pro deskovou hru Thunderstone Quest, která nás velmi pozitivně překvapila svojí kvalitní deckbuildingovou zábavou. I za expanzemi stojí designér Mike Elliott. První box nese název Ripples in Time, druhý pak At the Foundations of the World. Rozšíření nesou pořadové číslice čtyři a pět a tyto kapitoly vyšly v roce 2018, jako výsledek úspěšné kampaně na Kickstarteru. Hru v Evropě distribuuje Esdevium Games.

Přesně takto má vypadat pořádné rozšíření. Žádné běhání kolem horké kaše, žádné zbytečné dílky na vyplnění prostoru. Ode dna až do posledního rohu je prostor dna věnovaný všemu potřebnému k zábavě. Papírová komponenta nabízí pouze informace o vydavateli a autorech, ale především seznam jednotlivých karet.

thunderstone-quest-expansion-20

Každá krabice kromě toho má navíc sadu nových místností (3 pro Ripples in Time a 6 pro Foundations of the World). Ty hráčům poskytnou prostředí, ve kterém budou moci zabloudit do hlubin jeskyně a utkat se s řadou příšer. Každé rozšíření jich nabízí celkem šedesát, což je pořádná dávka.

Thunderstone Quest je hra, ve které je středobodem vašeho světa budování balíčku. Všichni začínají se stejnými kartami, ale postupně si mohou vybírat z hrdinů v hospodě a také předmětů a kouzel. Jednotlivé úrovně jeskyně jsou obývané náhodnými monstry. Čím hlouběji se hráč vydá, tím nebezpečnější jeho okolí bude. Navíc v partii hraje důležitou roli světlo, které musí na cestě platit, jak je po nich vyžadují místnosti. Karty jsou pak využívané především k boji, které přináší zkušenosti. Partie pokračuje do chvíle, kdy se zjeví (v důsledku odhalení karet zamíchaných v balíčcích nepřátel) strážce. Ten svede s hrdiny souboj o nadvládu, ale padne a ten z hráčů, který má nejvíce zkušeností slaví svoji pozici nejsilnějšího bojovníka.

thunderstone-quest-expansion-03

Obě rozšíření skýtají více méně to samé. Jsou tu rozdíly pouze v konkrétních kartách, které přichází v sadách. Hráči je takto potřebují právě v případě, že budou k dispozici na výběr v sadách. Druhým způsobem je vzít od každé karty pouze jeden exemplář a udělat ze zážitku epický Thunderstone. Od recenze základního boxu jsme si právě tento způsob oblíbili nejvíce. A pokud jste na tom podobně, pak velká část karet v této krabici pro vás bude tak trochu nadbytečná.

Naštěstí alespoň místnosti jsou vždy zajímavé se svými specifickými schopnostmi pro každého návštěvníka. A zůstává zachovaný mechanismus se světlem, který byl náš oblíbený už v základním boxu. Ostatně všechny klady i náhoda kostek z velkého boxu jsou stále naprosto stejné. Pokud tedy máte výtky ke štěstí v dobírání karet, ale především k házením kostkami kvůli zraněním, pak vám tyhle nová rozšíření nebudou nijak imponovat.

thunderstone-quest-expansion-13

V obou hraje hlavní roli strážce, který čeká na konci soubojů. Jednotlivé příšery jsou zajímavé a rozhodně nebudou hráče ani hrdiny šetřit. Rozdávají zranění na všechny strany a díky tomu zůstává hra obtížná.

Bohužel kromě variability nenabízí nové boxy vůbec nic nového. Žádné nápady ani mechanismy, na které byste nenarazili v základním boxu. Příběh samotný tu chybí úplně, ačkoliv samotná kampaň je určitě reálná. Na hráče ale nečeká při zřetězení dobrodružství nic nezapomenutelného, jen série partií.

thunderstone-quest-expansion-23

Ripples in Time jsou o kapku horší, pokud vezmeme v potaz zajímavost karet a především jednotlivých hrdinů. Konkrétně Aird umožňuje opravdu nepokrytě útočit na soupeře a zcela jim kazit zážitek.

Právě tady jsme prostě čekali něco víc. Alespoň trochu celkový dojem zachraňují ilustrace jednotlivých karet a hlavně hratelnost samotné partie vám nechá zapomenout na všechny výtky. Thunderstone Quest je prostě ten správný deckbuilding. I v tom základním módu, ve kterém to bude hrát většina dobrodruhů, je hra stále vynikající. Thunderstone Quest zůstává i nadále ultimátní zábavou a nové karty tento dojem ještě umocňují. Jen nepřináší ty novoty, které byste od takto obsahem napěchovaných krabic očekávali.

AutorMike Elliott, Bryan Reese, Mark Wootton
IlustraceJason Engle, David Su
VydavatelAlderac Entertainment Group
Rok vydání2018
KategorieCard Game, Expansion for Base-game, Fantasy
MechanismyDeck, Bag, and Pool Building
RozšířeníThunderstone Quest
RodinaCrowdfunding: Kickstarter, Game: Thunderstone

Thunderstone Quest je ultimátní sbírkou karet a zážitků, které nám umožňují hrát zas a znovu a užívat si skvělý pocit z budování balíčku. Celkový dojem zůstává výborný a zajímavý především pro méně zkušené hráče. Ti náročnější sáhnou raději po epické verzi, která staví na Thunderstone Quest, ale využívá pouze část jeho karet. Kopie nejsou třeba. A v takovém případě by rozšíření mohla být třetinová. Ale i přes výtky k nápaditosti a náhodě je především At the Foundations of the World vynikající skladbou karet.

+ nové karty
+ noví protivníci
+ nové lokace a schopnosti