Recenze: Arcadia Quest Whole Lotta Lava – samá láva, žádná láska

arcadia-quest-whole-lotta-lava-11

Pálí mě chodidla. Ani se není čemu divit, protože na mnoha místech z okolních skal vyvěrá láva tak horká, že taví všechno kolem sebe. Téměř si ani nevzpomínám, jak jsem se sem dostal. Ale za všechno si můžu sám. Hrát si na hrdinu a být jím jsou dvě rozdílné věci. Nejdřív jsem si myslel, že jím jsem, ale poslední dobou o tom začínám zdárně pochybovat. Je hrdina v pekle ještě pořád hrdinou?

Do místa plného lávy nás zavedla už hra Arcadia Quest: Inferno, jejíž recenzi jsme přinesli nedávno. A právě Whole Lotta Lava je název rozšíření, které tuto ohnivou hru doplňuje. To je správný výraz pro význam této malé krabičky, kterou si pro arkádisty (jak by se mohli označovat fanoušci hry Arcadia Quest) připravili Eric M. Lang, Fred Perret, Guilherme Goulart a Thiago Aranha. Box vznikl v roce 2017 kuchyni firem Spagetti Western Games a Cool Mini or Not a na talíři jej hráčům doručuje Esdevium Games.

Krabička není velká a na všechny strany z ní čiší žár lávy. Vidíme tu obrovského Ignose, což je hlavní padouch nového příběhu. Uvnitř ale najdeme pouze čtyři figurky, mrňavý balíček karet a jednu příručku.

arcadia-quest-whole-lotta-lava-04

Uvnitř tenké knížečky najdou všichni noví majitelé dvě nové úrovně. Ty ale nemají svůj vlastní propojující příběh, ale slouží pouze jako nové varianty k již existujícím úrovním. Hráči mohou zaměnit druhý a třetí level ze základní krabice Inferno za nové lávové dobrodružství. To samozřejmě znamená navýšení variability celkového zážitku.

Samotný průběh partie se ale nijak nemění. Hráči budou bojovat za hrdiny, procházet po plánu, plnit úkoly a všechno to s pomocí štěstí a špetky taktiky. Na mapě potkají nepřátele z řad příšer, ale také ty sedící s nimi kolem stolu.

Nové úrovně jsou samozřejmě dobře propojeny s těmi starými. Pravidla tak popisují možné výhody z titulů získaných v předchozí úrovni. I v těchto nových minipříbězích mohou hráči pro sebe získat nový titul, pokud splní nastavené podmínky. A ty jim později v druhé úrovni z Whole Lotta Lava poskytnou výhodu – možnost přesunout žeton prokletí k jinému hrdinovi.

arcadia-quest-whole-lotta-lava-09

Každá postava má samozřejmě svůj zábavný příběh. A pro hráče je důležité, aby si jej přečetl. Díky tomu se může mnohem lépe spojit s atmosférou, proniknout do vzniklého pekelného světa a užít si celou partii ještě více.

S novými úrovněmi nemohou chybět také karty úkolů, které se úzce pojí i s novými padouchy. Ale je tu i zastavení erupce, pro jehož splnění je třeba pozičně dobře postavit dvě postavy. Třetím a posledním úkolem je sbírání lávových lamp. Všechny samozřejmě znamenají také nějakou odměnu.

arcadia-quest-whole-lotta-lava-01

V nové krabici nechybí ani anděl, kteří jsou skvělou novinkou celého Inferno cyklu. I tady mohou hráči nejdříve postavu z nebes zachránit, Pokud se jim to ale nepodaří, může se padlý anděl vrátit v budoucím příběhu a bojovat na straně zla. I nový Padlý anděl se svým emo vzhledem je zajímavým přídavkem. A pokud jej získáte na svoji stranu, poskytne vám o jeden bod pohybu více při svojí aktivaci.

Závěrečné dobrodružství ve třetí úrovni pekla už nijak nepokračuje. A v něm na hráče čeká mohutná postava Ignose. Z jeho figurky jde strach a dá hráčům pořádně zabrat. Neméně skvělá je také dvojice pekelných koček, které mají k dispozici devět životů. To znamená, že jakmile jej hráč zabije, tak na konci kola hodí kostkou a určí, jestli se zubatý kocour vrátí zpět na plán s novým životem.

A teď už nám zbývá jmenovat jen dvě karty vylepšení. Pekelný lávový bič, který umí přesměrovat prokletí na jiného hráče a pak mohutné Ignosovo kladivo. To má takovou sílu, že jej vůbec není jednoduché vykrýt.

arcadia-quest-whole-lotta-lava-08

Arcadia Quest: Whole Lotta Lava je drobným a nenápadným rozšířením. Vlastně nabízí jen dvě nové úrovně, ale také nové figurky a celé se to skvěle integruje do již existujících příběhů. Pokud tedy absolutně milujete Arcadia Quest, pak je to spousta dobrot. Ovšem pokud Inferno nehrajete každý den, pak se asi bez této krabičky obejdete, protože nepřináší nic významně nového.

AutorThiago Aranha, Guilherme Goulart, Eric M. Lang, Fred Perret
VydavatelCMON Global Limited
KategorieAdventure, Expansion for Base-game, Fantasy, Miniatures
MechanismyDice Rolling, Grid Movement, Modular Board
RozšířeníArcadia Quest: Inferno
RodinaCrowdfunding: Kickstarter, Game: Arcadia Quest, Theme: Chibis

Arcadia Quest: Whole Lotta Lava je nenápadná krabička velikostí a vlastně i obsahem. Jsou tu tři figurky padouchů, dva příběhy a jeden anděl. To všechno v krásném provedení ale nemusí stačit. Krabička je super pro všechny milovníky Arcadia Questu, kteří jej hrají stále znovu. Dvě nové úrovně totiž mohou nahradit části původního příběhu a přináší nové postavy, úkoly i dovednosti. Vše ale v omezeném počtu a díky tomu Whole Lotta Lava je pouze příjemnou možností a ne povinností.

+ navýšení variability
+ noví padouši
+ vše propojeno