Recenze: Good Boy – k noze!

Nesmíte je zaplavit příkazy! Je třeba rozkazy pěkně dávkovat, pevným hlasem a pouze v tu správnou chvíli, jinak vás pejsci prostě poslouchat nebudou. Najednou všechno jde, nejsou potřeba žádné pamlsky, protože váš pejsek vždycky udělá to, co vám na očích vidí!

Nová hra Good Boy je plná pejsků. Za jejím vznikem stojí autorská trojice Patryk Gesiak, Mariusz Majchrowski a Adam Strzelecki, kteří vytvořili hravou a štěkající krabičku. Tu museli zkrotit ve firmě Trefl, která ji přináší i na český trh, pěkně na vodítku, v kompletní lokalizaci.

Pejsci na hráče koukají ze všech stran a hned na víku vidíme devatenáct plemen. Ve hře jich je ještě o devět víc, protože se rozeběhli na prostoru 28 karet. Hlavními součástkami jsou ale tři desky dvorku ve tvaru kostičky. Na každé se ze zamíchaného balíčku karet pejsků ocitne jeden štěkající a kňučící kamarád. Samotní hráči dostanou po jednom žetonu psa, která jim určí také jejich barvu pro celou partii. Ve středu stolu mezi dvorky zůstane ležet hromádka odměn.

Hráči se dostanou k tahu jeden po druhém a při tom si budou předávat dvojici kostek, kterou na začátku svého tahu hodí. Ať už po hodu na kostce padne jakýkoliv symbol, jedná se o odměnu, kterou si může hráč vzít a položit před sebe. Na tyto předměty se bude snažit nalákat pejska právě k sobě. Poté může hod kostkami opakovat, a tak ve svém tahu může házet vícekrát a získat tak velkou zásobu.

Jenže výjimkou ze sbírání je symbol kočky, který může všechnu tu snahu dost pokazit. První chvíle, kdy se kočka objeví, je pouze varováním. Hráč si otočí svůj barevný žeton se psem na obrázek kočky na znamení, že už návštěvu vřeštící nepřítelkyně psů potkal. V případě, že se dočká symbolu s fousky podruhé ve svém kole, bude muset odevzdat všechny své žetony odměn zpět do banku a žádné nezíská.

Místo toho se může kdykoliv hráč rozhodnout, skončit s lovem odměn a ponechat si ty, které zatím dokázal nasbírat. V tu chvíli může přistoupit k přivolání pejska. Každý z trojice hafanů, kteří čekají na povel, vyžadují jiné vybavení. Hráči s pomocí žetonů plní rohy své barvy na všech třech dvorcích a snaží se být prvními, kdo nasbírá a nabídne pejskovi vše, co požaduje. Právě za takovým hráčem pak pejsek dojde a ten si může ponechat kartu pejska a nahradit ji na dvorku jiným z dobírací hromádky.

Každý pes má bodovou hodnotu, kterou přidává do smečky daného hráče. Partie tak pokračuje, hráči hází kostkami a plní dvorky svými žetony. Ty se přenáší z tahu do tahu až do momentu přivolání, kdy je obětuje hráč všechny. Proto se vyplatí je rozdělovat mezi dvorky. Nakonec je ale nejdůležitější celková hodnota smečky hráče. Jakmile někdo nasbírá dvacet bodů, je třeba dohrát kolo. Hráči tak mají šanci zariskovat a pokusit se nasbírat ještě další body. Ten, kdo jich má nakonec nejvíce, se stává vítězem.

Good Boy je nenáročnou hrou s tématem pokoušení štěstí. Hráči v každém kole riskují hody kostkou tak, aby získali co nejvíce zajímavých hraček a odměn pro pejsky, které se snaží nalákat. Při tom ale nesmí házet příliš dlouho, aby nepřilákali zlomyslné kočky.

Úspěch v této první části tahu je samozřejmě z velké části závislá na náhodě. A protože sbírání žetonů je předpokladem pro druhou fázi, rozhoduje tak nějak i o vítězi celé partie. Někdy zvládnete hodit kočku během dvou hodů, jindy si můžete dovolit risknout i více. Z kočky na pejska otáčíte zpět až ve chvíli, kdy se vám podaří nalákat nový přírůstek, takže je třeba s kostkami a rizikem zacházet opatrně.

V pokročilejší variantě dokonce hráči nemají ani dva pokusy, ale jejich tah končí hned po prvním objevení kočky. To je ale extrémně náhodné a za mnohem zábavnější a zajímavější považujeme tu základní variantu.

Pravidly je hra krásně jednoduchá, což ve spojení s tématem a grafikou jasně určuje, kdo je jejím hlavním publikem. Jsou to děti a rodiny, které milují pejsky a ty budou nadšené ze spousty pejsků v nabídce. Karet je opravdu dost, takže vše zůstává neustále zajímavé, jak do hry vstupují noví a noví zájemci o zkrocení.

S tím pochopitelně souvisí i herní doba, která i s dosažením dvacítky bodů v klidu zaručuje zábavu někde kolem třiceti minut. Samozřejmě můžete mít smůlu a hra se může protáhnout, ale obvykle to nebude určitě nijak hrozné.

Good Boy je hra, ve které se hráči perou o jednotlivé pejsky, přetahují se a snaží se je na dvorku nalákat právě do svého rohu. Pejsci ale půjdou za tím, kdo má nejvíce jejich oblíbených odměn, ať už se jedná o dobroty nebo hračky. Good Boy je pěkná rodinná hra s pejsky, kostkami a náhodou.

Recenze: Good Boy – k noze!
Good Boy je hra, ve které se s pejskem ve výběhu sejdou i hráči, každý v jednom rohu. Snaží se vytahovat z kapes hračky a pamlsky, ale každý z mazlíčků by si představoval něco trochu jiného. Přesvědčit pejsky musí hráči s pomocí žetonů, které si před sebou střádají, ale o jejichž zisku rozhodují kostky, štěstí a odvaha riskovat. Good Boy je hrou plnou pejsků pro milovníky těchto zvířat, jednoduchou a nenáročnou zábavou.
+ téma
+ boj o pejsky
+ riskování má dva pokusy