Recenze: Plivající velbloud – symbol Egypta trochu jinak

plivajici-velbloud-09

Velbloudi nejsou lamy. Kolikrát to mám opakovat? Jenže když si takový dromedár usmyslí, že bude svůj nesouhlas ohlašovat pliváním, pak mu asi nikdo nezabrání. Ale co když se dostaneme do jeho blízkosti ve špatnou chvíli? Pak se můžeme připravit na sliny ve vlasech!

Plivající velbloud. Přesně tak zní název hry, kterou přinesla na trh společnost Wiky. Jedná se o krabici, která byla mohutně podporovaná také reklamou a to je také jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli jí podívat na zoubek i my. Česká firma je pouze dovozce, zatímco výrobu a nejspíš i návrh mají na svědomí číňané z firmy Fotorama Hong Kong Limited.

Jednodílná krabice s odklápěcí horní stranou ukazuje, jak by takové dobrodružství s touto hrou mělo vypadat. V pozadí jsou pyramidy a vepředu velbloud, z jehož tlamy vychází mokrý a velký plivanec. Uvnitř na hráče čeká plastový šuplík, jehož vylisované přihrádky drží na místě spoustu plastových komponent. Tou první je čtvercový podstavec se třemi kokosy. Ptáte se, co takové kokosy mají společného s velbloudy? Vlastně asi nic, respektive nám to nikdo nevysvětlil.

plivajici-velbloud-02

Součástí této těžké základny je také obdélníkový „mozek“ celé hry, který nemá uslintaný velbloud v hlavě, ale pěkně u nohou. Kromě kokosů nahoře z bedýnky trčí také dva přepínače, jeden ON/OFF a druhý s nastavením počtu hráčů. K tomuto dílku je možné připojit samotné tělo velblouda. Na zádech má postavička nosítka na lahve. Právě tyto lahve jsou obsahem pytlíku spolu s jednou napáječkou.

Na začátku partie nakrmí hráči třemi AA bateriemi krabici před velbloudem. Děti určitě ocení pomoc dospělých, protože je k výměně potřeba křížový šroubovák. Poté hráči obě části figurky spojí dohromady. Do šedého zásobníku pak hráči zasunou všech dvacet lahviček a do napáječky nasají z připravené nádoby vodu. Tento plný pytlík vloží hráči velbloudovi do úst. Jedním tlačítkem nastaví počet hráčů, pak druhým přepínačem zapnou krabici a hra může začít.

Hráči v průběhu partie projdou třemi hrami, ve kterých si změří síly. Velbloud vždy rozsvícenou barvou naznačí hru, která na hráče čeká. První z nich má červené označení a je to hádání barev. Velbloud bude myslet na nějakou barvu a úkolem hráče je stisknout jedno ze tří barevných tlačítek a tuto jeho volbu uhodnout.

plivajici-velbloud-06

Hráči se tak postupně vystřídají všichni, pokouší svoje štěstí a snaží se uhodnout velbloudovy myšlenky. Tato část zábavy je naprosto náhodná a není možné tu uplatnit žádnou taktiku. Správný tip hráči přinese lahvičku. Jediným zdrojem zábavy tak je moment, kdy hráč neuhodne. To je chvíle, kdy velbloud vyplivne trochu vody na znamení zklamání.

Druhá hra je žlutá a už bude od hráčů chtít, aby něco předvedli. Velbloud jim ukáže sekvenci barevných světýlek a hráč je musí zopakovat ve správném pořadí. Barev postupně přibývá od dvou pro prvního hráče, přičemž každý další dostane vždy o jednu barvu těžší úkol. Kdo první udělá chybu, na toho velbloud plivne a nemůže si vzít lahvičku. Všichni ostatní ale odměnu dostanou.

Nastává čas na třetí zelenou hru, ve které vládnou reakce. Hráči musí reagovat na rozsvěcující se světýlka. Hráči se střídají a ten, kdo je jako první příliš pomalý musí snést velbloudí plivnutí. V tu chvíli se všichni přesunují zpět k první hře a to tak dlouho, dokud nejsou rozebrané všechny lahvičky v nosítkách. Vyhrává ten, kdo jich nasbíral nejvíc.

plivajici-velbloud-05

Plivající velbloud je hra bláznivá a stejně tak velkým dílem je také dětská. Není to sice kdovíjaká zábava či extra originální věc, ale děti se u velblouda plivajícího vodu alespoň zasmějí. Už to je fakt, který se o mnoha hrách říct nedá.

Hra je z velké části náhodná. Štěstí tedy všichni potřebují, aby vyhráli také proto, že tři minihry spojené do jednoho celku nejsou jediným způsobem, jak posbírat nějaké ty body (lahvičky). Kdykoliv v průběhu souboje se totiž může velbloud splašit a lahvičky na jeho zádech mohou vystřelit do vzduchu. Hráči se snaží být co nejrychlejší a posbírat sklenice pro sebe.

Voda je to nejvzácnější, co na poušti máte a právě o ní to všechno je. Figurka plivajícího velblouda je takovým bonusem, ale současně také jedinou hlavní komponentou celé hry. K soubojům ale potřebujete kvůli zvukům i blikání tužkové baterie. Zvuky nelze ztlumit, což je jisté zklamání. Rodiče z toho radost mít určitě nebudou. Navíc tři barvy a tři hry jsou fajn v první chvíli, ale po několika partiích začnou děti nudit, protože jsou pořád stejné.

plivajici-velbloud-04

Počet hráčů je pro hru důležitý, protože podle toho nastavuje krabička jednotlivá kola a jejich zadání. Hráči tak společně vždy projdou všechny tři varianty soupeření, než se zase vrátí zpět na začátek. Hry jsou si podobné, ale každá se zaměřuje na jiné schopnosti dětí. Ovšem bohužel ani v oboru paměti ani v oblasti rychlosti se nejedná o nejzajímavější počin, který byste si mohli pořídit.

Plivající velbloud tak je především legrácka a vtipná hříčka. Pokud k ní tak budete přistupovat, pak asi nebudete zklamaní. Jenže to všechno by platilo, pokud by krabice neměla pod sebou na poličce uvedenou cenovku. V té chvíli naše slova o lepších hrách nabírají jiný význam. Za cenu této hry si pořídíte klidně i dvě menší, které vás pobaví možná víc.

Plivající velbloud je hra pro malé děti, kterým zábavnou, barevnou a zvukovou formou usnadňuje učení barev, paměti i postřehu. A dokonce i počítání. Ale ani jedna z těchto možností není nějak výjimečně zábavná, navíc ve hře a vítězství hraje podstatnou roli náhoda. Hru bychom asi doporučili, ale s ohledem na prodejní cenu tak neuděláme. Plivající velbloud vám nenabídne zábavu, která by odpovídala utracené částce, ačkoliv se jinak nejedná veskrze o špatnou dětskou hru.

+ vtipné plivání
+ tři blikající hry
+ různá nastavení pro počty hráčů