Recenze: Bull‘s Eye – trefa do černého

bulls-eye-01

Když si náš tým rozebíral zbraně, byl jsem nejpomalejší. A tak když jsme se teď vydali na lov, moji kamarádi si nesou luky, kuše, boly, praky, ale na mne zbyla přísavka. Rozhodně ne zbraň, kterou by někdo mohl ochromit, natož porazit kolem běžící zvíře. Jenže já těch několik dnů, kdy jsme na výpravu čekali, strávil pečlivým tréninkem. A udělám všechno pro to, aby i s pomocí této zbraně opravdu něco chytil!

Na lov se vydají i hráči, ale všichni budou mít úplně stejné vybavení – opravdovou přísavku, která je hlavní ozdobou celé krabice jménem Bull’s Eye. Tu vymysleli autoři ve společnosti Kinlea Holdings a v roce 2020 ji převzala firma Piatnik.

Box je překvapivě velký. Hráči se tak možná budou tvářit podobně překvapeně, jako zvířátka na víku, které trefila jedna z dobře mířených přísavek. Těch najdou uvnitř zájemci rovnou pět, každou jiné barvy a s dřevěnou násadou. Hráči s nimi ale nebudou muset házet. Místo toho si je ihned rozeberou tak, jak se jim líbí barvy. Dva tucty modrých destiček se zvířátky rozloží do čtyř řad po šesti a jejich obrázky budou pro všechny od začátku viditelné. Stejný počet destiček bílých zůstane ležet na hromádce, zamíchaný a lícem dolů.

bulls-eye-06

Hráči mezi sebou vyberou toho nejstaršího a nejzkušenějšího. Právě on si vezme hromádku bílých destiček k sobě a bude je jednu po druhé odhalovat. Jakmile je dílek odhalený, mají všichni účastníci stejný úkol: být nejrychlejší v nalezení stejného zvířátka mezi obrázky ve středu stolu. Když jej někdo najde, nemůže po něm chňapnout rukou, ale místo toho je povinen k chycení použít přísavku.

Jen jednomu ze soupeřů se toto může podařit. Ukořistěný dílek si může nechat pro sebe a hledání pokračuje odhalením dalšího obrázku. Role kovboje (ten, kdo otáčí destičky) zůstává po celou partii stejná. Ve chvíli, kdy na stole leží už jen tolik dílků, kolik je hráčů, je partie u konce. Hráči nyní spočítají svoje body, kde většina destiček má hodnotu jednoho bodu. Jedinou výjimkou je titulní obrázek býka, který má hodnotu hned tři. Ten, kdo má v součtu nejvíce bodů, se stává vítězem.

Základem všeho ve hře Bull’s Eye jsou opravdu obrovské destičky s obrázky. Ty jsou naprosto zásadní, protože jinak by nebylo možno využít hlavní odlišnost: přísavky. Právě proto je novinka pro malé děti zajímavá, protože v ostatních podobných hrách používáte místo toho ruce. A to není tak zajímavé, jako mít k tomu nástroj.

bulls-eye-03

Jinak je hra pravidly úplně totožná, jako záplava jiných postřehových her. Prostě děti hledají stejný obrázek, takže není potřeba ani nějaké dedukce nebo uvažování. Jednoduše očima najít stejné zvíře a jeho obrázek chytit přísavkou.

Jenže právě tady přichází zajímavost, ale současně problémy. Hráči musí být šikovní, aby uspěli. Šanci chytit ale dostane pouze ten nejrychlejší, zatímco ostatní jej mohou svými přísavkami pouze sledovat. Je jasné, že v případě omylu a přisátí špatného obrázku, na chybujícího hráče čeká pokuta v podobě vrácení jedné destičky.

bulls-eye-11

Partie není vůbec pomalá. Neustále se něco děje, protože všichni se účastní akce po celou dobu a není na co čekat. Čím více hráčů, tím více napětí, konfliktů, srážek nad destičkami i vyrovnanější závěr. Ten velmi často rozhodne nejcennější destička v podobě obrázku býka.

Hráč v roli kovboje má značnou nevýhodu, protože otáčí destičky a tím má pomalejší reakce na odhalené obrázky. Pokud se tedy budete držet pravidel, pak má celkově zhoršenou šanci na vítězství, ačkoliv si mezi sebou vybírají účastníci toho nejstaršího. Tím se právě snaží asi pravidla tuto nevýhodu vyrovnávat. Mnohem lepší je ale varianta, která se osvědčila jinde – novou destičku otáčí vítěz minulého kola. Zpracování celé hry je pěkné, ilustrace pobaví a přísavky neustálou manipulaci zatím také vydržely.

bulls-eye-14

Bull’s Eye není hrou, která by měla nějaká originální pravidla. Místo toho se snaží zaujmout děti svojí technickou vychytávkou v podobě přísavek. No a světě div se, ono se to daří. Je to samozřejmě tím, že cílová skupina jsou předškoláci, kteří se nechají na takovéto legrácky snadno nalákat. No ale ani nevadí, jestli se jedná o švindl a jinak je hra úplně stejná, jako jiné. Tou svojí jedinou odlišností Bull’s Eye děti zaujme, a to je hlavní.

Recenze: Bull‘s Eye – trefa do černého
Bull’s Eye je dětskou postřehovou hrou, ve které mrňousi hledají obrázky stejných zvířátek. Nejde ale o to být co nejrychlejší v chňapnutí. Místo toho musí předvést malí účastníci šikovnost a destičku uchopit s pomocí přísavky. Tím je vše těžší, ale také zajímavější a plné legrace pro malé hráče. Dospělí vidí, že hra není ničím odlišná od široké konkurence, ale přesto je Bull’s Eye v dětských očích zábava.

+ přísavky
+ rychlost
+ děti baví chytání destiček