Recenze hračky: HABA stohovací hra Lesní zvířátka

Nikdy bych si nemyslel, že to je v lese možné. Všude kolem jsou stromy, natěsnané jeden na druhým, ale moji kamarádi se snaží také stát jedním takovým vzrostlým velikánem. Nezbývá tedy, než aby se méďové i jejich kamarádi sešli na paloučku a vyšplhali jeden druhému na ramena. Pouze tak budou moci ti nahoře vykouknout přes špičky smrků a podívat se do dáli. Není nic, o čem by snili malí medvídci více.

A stavění stromů s pomocí medvědů, sov a dalších stromů čeká na děti, které se pustí do novinky, kterou je stohovací hra Lesní zvířátka, která vyšla pod značkou HABA. Patří do řady dřevěných stohovacích her a v originále se jmenuje Stacking Toy Forest Creatures. A my se můžeme radovat a těšit se komunikaci se zvířátky v češtině, jak hračku dodává oficiální distributor HABA.

Už na víku po sobě méďové lezou. Je tedy nejvyšší čas co nejrychleji krabičku otevřít, aby mohli vylézt ven a začít stavět. Než se zevnitř vyšplhají medvídci, dávno už křídly zamávaly dvě modré sovičky. Jen dvojice zelených jedliček zůstane v klidu uvnitř víka. Poslední a neméně důležitá komponenta leží úplně dole v krabici a jedná se o balíček oboustranných karet zadání.

Právě mezi nimi si hráč najde ten úkol, který chce splnit. Doporučeno je postupovat od nejjednodušších úkolů značených jednou hvězdičkou, přes složitější úkoly modré barvy (s dvěma hvězdičkami) až po ty nejtěžší tříhvězdičkové, které jsou lemované oranžovou.

Ať už si ale vyberou kterýkoliv z úkolů, vždy bude řešením poskládání několika figurek z krabice na sebe a vytvoření stavby. Ta při kompletaci nesmí spadnout. A je to vlastně i to jediné, na co by si měly děti dávat při skládání pozor.

Figurky jsou ale opravdu pevné, silné a stabilní, takže ve skutečnosti ani při skládání více postaviček na sebe nebudete mít nikdy pocit, že se vám to všechno pod rukama hroutí. To je ale známkou nejen precizního zpracování, ale také především cílového publika. Tahle krabička ze série nových dřevěných stohovacích her je totiž zaměřena na ty úplně nejmenší stavitele už od dvou let.

A děti si jednotlivé postavičky opravdu velmi rychle zamilují, budou se s nimi procházet, a ještě ani nemusí řešit stavění. To znamená, že se životnost hračky prodlužuje a je možné ji rozbalit už kolem osmnáctého měsíce, protože si vyhrají už se samotnými medvídky a sovičkami. Postupně ale začnou chtít víc a v tu chvíli jim představíte možnost stavět jednu kostku na druhou, a to ještě navíc podle obrázkového zadání.

První úkoly jsou opravdu jednoduché a pro jejich splnění není třeba ani stavět nějak moc do výšky. Druhá obtížnost už právě staví na počtu všech devíti dřevěných dílků, prověří pevnou ruku a přesné oko, protože o správném postavení jedné postavičky na druhou je každý úspěch. Teprve karty, které mají všechny tři hvězdičky a jsou tedy zástupci nejvyšší obtížnosti, nabízí zcela nové způsoby, jak figurky skládat, některé kameny budou muset děti skládat našikmo nebo kolmo k sobě. Tyto karty jsou právem nejobtížnější a už opravdu děti prověří.

A design figurek je naprosto parádní. Každá hrana zde má smysl a jejím posláním je zpříjemnit dětem stavění a dát jim ještě víc možností, jak figurky propojovat a tvořit nečekaně pevné konstrukce. K tomu si přičtěte krásnou grafiku, kterou jsou figurky z masivního dřeva potištěné.

Stavění jako takové tady nestačí. Úkoly jsou rozdílovým prvkem a je jich rovných čtyřicet, což je solidní číslo. Navíc zůstávají kameny stavebnicí, takže dětem nebrání, aby si vymyslely vlastní stavby, které na kartách nenajdou.

Stohovací hra Lesní zvířátka je skvělou hračkou pro jednoho. Nenechává vše na fantazii dětí, ale nabízí opravdu nápadité úkoly, jejichž obtížnost skvěle roste. Jedná se tak o jednu z nejlépe provedených a nejzajímavějších stavebnic, které můžete na trhu najít. Stohovací hru Lesní zvířátka s velkou radostí doporučujeme, protože dělá nefalšovanou radost.

Facebook: @HabaCeskoSlovensko

Instagram: @haba_cesko_slovensko

Recenze: Formule – závody pro malé i velké