Recenze: Krosmaster Arena – Season 4 – vítejte na hřbitově

krosmaster-arena-season-4-08

Pokud byste byli generálem, kterému se nedostává nových vojáků, kam byste se obrátili? Vesničané už se nebojí ani vytasených zbraní a odmítají jít bojovat. Můžete je vzít násilím nebo si udělat výlet tam, kde už se smrti a krve nebojí. Po hřbitově se potuluje nepřeberná spousta stvoření, která nemají nic lepšího na práci.

A jako zdroj nových rekrutů si toto prostředí vybrala také společnost Ankama. Jedná se o figurkové rozšíření ke hře Krosmaster Arena 2.0, které vyšlo v roce 2016 prostřednictvím řady krabiček. Ty se kupují naslepo prostřednictvím takzvaných booster packů a vždy obsahují jednu postavičku a kartu. Čtvrtá řada se jmenuje Krosmaster Collection: Outer Tombe (neboli Cemetery Park). Co se tedy změnilo od třetí sezóny, kterou jsme testovali před nějakou dobou? To všechno moc dobře vědí ve společnosti Ankama, kde si pro nás nové krabičky připravili.

krosmaster-arena-season-4-06

V obchodě si tedy můžete pořídit jednu nebo více malých krabiček. Nebo rovnou velký box, který obsahuje hned tucet těchto rozšíření. Nebudeme si nic nalhávat, není to vůbec levná legrace. Ale s sebou přináší figurky spoustu nové legrace. Drobné zklamání ale přijde už ve chvíli vybalování, protože krabičky zdaleka nejsou tak dobře vyřešené. Jejich otevírání často poničíte a figurky jsou jen zabalené v bublinkové fólii.

Ale než nové figurky přiloží ruce nebo kosti k dílu, musíme si ještě zopakovat, co po nich vlastně budeme chtít. V partii proti sobě stojí dvě armády o čtyřech bojovnících. Na mapě je řada míst, kde se lze schovávat a využívat překvapení. Pro pohyb a provádění akcí mohou využívat dostupné body, které má každá figurka jiné. Totéž platí i pro speciální schopnosti. Ale hráči mohou také sbírat body na plánu a za ně si nakupovat vylepšení nebo přivolávat kamarády. Krosmasteři bojují, vyřazují se navzájem a všechno končí až kompletním vyřazením jedné strany.

krosmaster-arena-season-4-01

Už v minulém odstavci jsme zdůraznili, že každá figurka je jedinečná. To znamená, že jakákoliv nová postavička ve vaší sbírce nutně změní zážitek. Čím více hrdinů máte na výběr, tím lepší šance pro sestavení ideálního týmu. Jakmile je figurek opravdu hodně, tak se může taková příprava až přehnaně protáhnout. Proto není špatné, když hráči hrdiny draftují z náhodně vybrané sady. Tak je i příprava partie rychlá.

Schopnosti jsou opravdu zajímavé. Například zubatý Master Vampire dokáže zotročit figurku soupeře. Ta nejenže dokáže vysávat zdraví v jeho prospěch, ale současně z něj udělá svého služebníka a ten nemůže na svého pána zaútočit. Cílová figurka je označena žetonem.

Zajímavou postavou je určitě Mopy King v kápi s korunkou, aby dostál svojí královské pověsti. Má hodně bodů životů (13) a dokáže si vyměňovat pozice s ostatními figurkami. A to platí nejen pro spojence, ale také pro nepřátelské figurky. To má potenciál velmi zamíchat vývojem každého duelu, protože se jedná o překvapivý tah. Pobaví i jeho citát na kartě, který parafrázuje nejznámější legendu z Pána prstenů.

krosmaster-arena-season-4-02

Mezi naše oblíbence a nejvíce žádané postavičkyale nakonec patřil Invisible Chafer. Zdánlivě nenápadná postavička je opravdu neviditelná. Pokud nemá na sousedním políčku žádnou postavičku, nelze ji zranit žádným pokusem z dálky. To z tohoto bojovníka ve spojení s podlým úderem dělá opravdu dobrého služebníka.

Schopností je v krabici ale ještě více zajímavých. Mohou pokládat náhrobky, které pak vybuchnou a vystraší všechny kolem. Ve výbavě nechybí ani brnění či vysávání protivníků. Postavy opět solidně rozšiřují taktické možnosti na plánu tak, jak bychom vlastně i doufali.

Obrovskou devízou všech Krosmaster her je zpracování. A to platí i pro tuto novinku, kde jsou figurky opět nádherné a detailní. Je radost se na ně koukat. Jen ty krabičky, o kterých jsme už mluvili, ten celkový dojem kazí. Při tom právě tyto malé boxy jsou asi nejlepším způsobem, jak miniatury Krosmasterů skladovat.

krosmaster-arena-season-4-07

Krosmaster Arena: Season 4 přináší jen nové figurky. Žádná nová pravidla, jen radost z nových postaviček. To nepřináší tedy žádnou delší herní dobu ani jiné počty hráčů. Prostě jen navýšenou variabilitu. To ale není u hry, která se točí jen a jen kolem figurek vůbec málo! Season 4 sice nabízí figurek méně, než jsme byli zvyklí dříve, ale jsou opět výborné a hru opět vylepšují.

AutorMatthieu Berthier
IlustraceÉdouard Guiton
VydavatelAnkama, CMON Global Limited, Fabrika Igr, Galápagos Jogos, Ghenos Games, Last Level, One Moment Games, Pegasus Spiele
KategorieCollectible Components, Fantasy, Fighting, Miniatures
MechanismyAction Points, Dice Rolling, Grid Movement, Open Drafting, Variable Player Powers
RozšířeníKrosmaster: Arena – Arpagone Old Promo, Krosmaster: Arena – Emperor Jellix Promo, Krosmaster: Arena – Gloomy Grove Classic Pack 1, Krosmaster: Arena – Gloomy Grove Classic Pack 2, Krosmaster: Arena – Gloomy Grove Elite Pack 1, Krosmaster: Arena – Gloomy Grove Elite Pack 2, Krosmaster: Arena – Maskemane: Classic Promo, Krosmaster: Arena – Maskemane: Coward Promo, Krosmaster: Arena – Missiz Burnzz Promo, Krosmaster: Arena – Season 4: Cemetery Park, Krosmaster: Arena – Wakfu OVA Pack, Krosmaster: Brotherhood of the Forgotten, Krosmaster: Wild Realms
RodinaGame: Krosmaster, Theme: Chibis
Alternativní názvyКросмастер Арена 2.0, 克洛茲大師競技場

Krosmaster Arena: Season 4 nabízí další přírůstky do dlouhé série postaviček. A opět má co nabídnout. Nejen díky opravdu krásným miniaturám, ale také novým schopnostem, které dávají vzhledem k tématu smysl. A navíc jsou zábavné a zajímavé, abyste je ve svém týmu opravdu chtěli. Pokud vám tedy nevadí utrácet za rozšiřování hry, pak Krosmaster Arena. Season 4 rozhodně není špatná volba.

+ opět krásné figurky
+ zajímavé schopnosti
+ znatelně zvyšuje variabilitu