Recenze: Máša a medvěd 3D labyrint

3d-labyrint-masa-a-medved-01

Když se Máša ztratí v labyrintu, nic se neděje. Stačí jen, aby vykřikovala předměty, které vidí a její ochočený medvěd ji rychle najde. On to má o dost jednodušší, protože když se postaví na zadní, tak jednoduše vidí přes zelené zdi. Máša se tak může vesele toulat, kde chce a nemusí se bát, že by se ztratila.

Hledání malé Máši bude jedním z úkolů, který čeká na malé hráče v nové deskové hře Máša a medvěd 3D labyrint. Jedná se o hru na motivy klasického labyrintu, která vyšla v roce 2015 pod záštitou společnosti Ravensburger. Hru vytvořil Max J. Kobbert.

Na krabici nás vítají oba hlavní hrdinové, ale i malý tučňák, panda nebo ježek. Všichni jsou na pohled velice přátelští a uvítají uvnitř s radostí všechny děti starší než tři roky. Pro ně všechny je připraveno překvapení v podobě velkého plastového plánu. Ten se skládá ze tří protáhlých částí – dvou pevných po stranách a jedné pohyblivé na kolejničkách ze strany na stranu. Na plastovém plánu je plno uliček a také čtyři věže v rozích, kam hráči na začátku umístí svoje figurky. Ty jsou plastové a průhledné, jako ve hře Scotland Yard.  V krabici jsou ale také kartonové dílky, které rozměry sedí do různých uliček zeleného labyrintu (a v každém rohu mají nějakou malou ilustraci) a balíček karet s obrázky.

3d-labyrint-masa-a-medved-07

Na začátku partie si každý hráč vybere svoji figurku a roh. Poté do uliček náhodně rozloží destičky obrázků a naplní tak uličky různými zvířátky a předměty, které budou hráči hledat a sbírat. Z karet vytvoří balíček, zamíchají ho a připraví hned vedle plánu.

Od té chvíle se budou účastníci bitev střídat a pokaždé odhalí jednu kartu. Ta představuje cíl, do kterého se budou snažit dostat v jednom kroku. Za tím cílem mohou libovolně posouvat střední část plánu doleva či doprava. Tím se přeskládají cestičky labyrintem a mohou figurku přivést na různá místa bludiště. A snad i na to vytoužené cílové místo určené kartou.

Pokud cesta nevede až k obrázku, hráči kartu odloží stranou a může posunout svoji figurku kamkoliv, kam mu jen uličky labyrintu dovolí. Poté je na řadě další hráč. Kdykoliv někdo dorazí na místo určení, získá si pro sebe kartu, a pokračuje další na řadě. Tak se oba protivníci střídají, dokud není vyčerpaná zásoba karet. V tu chvíli jednoduchým součtem úlovků hráči zjistí, kdo se stal vítězem.

3d-labyrint-masa-a-medved-08

Máš a medvěd 3D labyrint už na první pohled kráčí ve stopách klasických labyrintů, ke kterým ale přidává důležitý třetí rozměr. Hráči tentokrát nebudou mít k dispozici destičky s uličkami, ale místo toho posouvají celým dílem a tedy hned několika cestičkami současně. Tak se vytváří a zase zavírají průchody přesně, jak jsme u Labyrintu zvyklí.

Malí hráči ocení jednoduchá pravidla a krásné ilustrace, které mají původ v oblíbeném seriálu. Celé to opravdu snadno pochopí i ti úplně nejmenší a opravdu se v tom všem budou dost dobře bavit. Hra nabízí souboj vnímání cest, kde se snaží najít pro svoji figurku cestu k cíli. Někdy může být zamotaná přes několik zatáček a jindy cesta k vítězství jednoduše nevede.

Naštěstí některé dílky jsou zaměnitelné, takže cestičky vedou pokaždé k jiným obrázkům. Jenže tvar uliček zůstává vždy stejný a ve chvíli, kdy si děti zapamatují, kam vedou, bude to pro ně pouze souboj štěstí a toho, kdo si dobere jakou kartu. To sice trvá klidně i deset nebo patnáct karet, ale nakonec k tomu dojde a hra přestane být pro dítě zajímavá.

3d-labyrint-masa-a-medved-15

Celková zábava ale plyne z toho, že partie trvá jen nějakých deset či patnáct minut. Zápas tak dokáže udržet pozornost všech účastníků až do konce. Celkový zážitek se příliš neliší, ať už ve dvou tak v maximálních čtyřech. Pouze to čekání na další tah se protahuje, což některé méně netrpělivé děti nepotěší.

Máša a medvěd 3D labyrint je zábavná hra, která nabízí výborný nápad pohyblivého středu plánu. Díky tomu hra opravdu zaujme a umí udržet pozornost poměrně dlouho. Ale děti se přesto časem naučí rozložení cestiček a potom už není souboj tak zábavný. I nadále mohou hrát, ale všechno už znají dopředu, jde jen o štěstí v dobírání obrázkových karet.

Recenze: Máša a medvěd 3D labyrint
Máša a medvěd 3D labyrint je dětská hra, která vypadá moc pěkně. Právě zpracování a prostorový posuvný efekt je jejím hlavním prvkem a zásadní zbraní. A tak uspěje především v prvních partiích, kdy děti zaujme přesně tak, jak má. Jenže nemá takovou výdrž, jako klasický Labyrint. To proto, že 3D stezky labyrintem se nemění a děti už brzy budou vědět přesně jako posunout středový díl. A pak ta zábava odpadne na úkor pouhého štěstí v kartách. Máša a medvěd je fajn zábavou na začátku, ale časem děti omrzí.

+ pěkný prostorový efekt
+ posouvací prostřední díl
+ už od tří let