Recenze: Rory’s Story Cubes Voyages MAX

rorys-story-cubes-voyages-max-03

Každý cesta vypráví svůj příběh. Stačí, abyste vkročili na nějakou pěšinu a už se děje spousta věcí. Ale co když byste měli vy být tím vypravěčem? A cesty nás budou jenom poslouchat a představovat si, jaké by to bylo, kdyby mohly opustit svá místa.

Všechno je jinak, všechno je převrácené a některá dobrodružství jsou mnohem větší, než se zdají. Stačí si jen vzít větší výbavu. Přesně tak nám to ukáže nová verze kostkové hry Příběhy z kostek (Rory’s Story Cubes) s podtitulem Cesty (Voyages). To by nebylo nic nového, protože tato zelená krabička je na českém trhu zásluhou firmy MindOK. Jenže tahle novinka je úplně jiná, protože má v názvu speciální dovětek MAX. A právě tuto krabičku si pro Evropský trh vyhlédla firma Esdevium Games.

rorys-story-cubes-voyages-max-05

A všechno to začíná už u krabičky, která je o pořádný kus větší než ta původní. Krásný vyklápěcí box celý pevně drží v papírovém návleku. Teprve po otevření dostanou hráči uvnitř jednu přihrádku a v ní (jak jinak) devět kostek. Ty jsou obrovské! Mají rozměry 3x3x3 centimetry a na každé stěně jeden obrázek. Spolu s nimi tu nechybí také rozkládací návod, který nám v pěti odstavcích řekne, jak se to celé hraje.

Průběh partie je naprosto jednoduchý. Vezměte do ruky všech devět kostek (v tomto případě to vzhledem k jejich rozměru není nic jednoduchého) a se všemi současně hoďte. Jakmile se i poslední z kostek zastaví, uvidíte na horní straně devět různých obrázků. Vaším úkolem je vytvořit z nich postupně smysluplný příběh, ve které použijete každý symbol alespoň jednou. Pak už zbývá pouze předat slovo dalšímu hráči v pořadí, který znovu hodí a vypráví svoje vlastní dobrodružství. A kdo vyhrává, až se soupeři na tahu vystřídají? Všichni! To proto, že společně zažili hned několik zajímavých příběhů.

rorys-story-cubes-voyages-max-11

Už v recenzi původní malé verze jsme říkali, že Příběhy z kostek jsou fantastická zábava. Krabička, která je o čirém a ničím nerušeném vyprávění. Neruší vás žádná taktika či snaha být co nejlepší. Užíváte si cestu svojí vlastní fantazií a necháte se unášet na jejích vlnách. A to je důvod, proč tahle hra učí dospělé, jak být znovu dětmi. A malé hráče baví ještě víc.

Ale to už všechno víme z původní krabice. V čem se tedy liší ta nová krabička? Tak především pro nás je tu rovnou 54 nových symbolů, které v originální krabici nebyly. Cesty jsou opravdu plné symbolů z celého světa, ať už jde o opice, ponorku, hada nebo batoh. Nutí hráče opustit zemi a prostředí, které znají, a vydat se svojí představivostí někam mnohem dál. Třeba až na Měsíc.

rorys-story-cubes-voyages-max-07

Obrázky jsou opět skvěle zvolené, variabilní a některé velmi otevřené interpretaci samotného vypravěče. Mezi nimi je řada zvířat, ale třeba i rostliny nebo předměty.

Naštěstí vyprávění vlastního příběhu není jediným způsobem, jak se s kostkami bavit. V pravidlech a poté i na oficiálních stránkách www.storycubes.com najdete řadu nápadů, například navazovat na své části, nebo každý si rozebrat jen část sadu kostek. Fantazii se ani tady meze nekladou.

Kostky jako takové v MAX edici jsou opravdu masivní. Výhodu snad mají jen v tom, že jsou mnohem lépe čitelné a výborně se s nimi manipuluje. Herní rozdíl tu ale samozřejmě není a jedná se jen o speciální edici původní krabičky. Pokud tedy už nějaké malé kostičky vlastníte, asi o MAX verzi nebudete mít zájem. Naopak pokud jste ještě Příběhy z kostek nevyzkoušeli, tak s touhle větší krabicí je to možná ještě lákavější. Bohužel rozměrům boxu odpovídá i výrazně vyšší cenovka (kolem šesti set korun).

rorys-story-cubes-voyages-max-14

Rory’s Story Cubes Voyages MAX jsou krásnou edicí, kterou si tato vyprávěcí hříčka určitě zasloužila. Jedná se o skvělou sběratelskou variantu. Nyní si můžete být jisti, že žádná z cenných kostek se vám nikdy neztratí. Rory’s Story Cubes Voyages MAX vás zavedou na cesty do světa, ačkoliv zůstanete sedět doma v křesle.

AutorRory O'Connor
IlustraceRory O'Connor
VydavatelThe Creativity Hub, ADC Blackfire Entertainment, Gamewright, HUCH!, Hutter Trade GmbH + Co KG, MINDOK, Rebel Sp. z o.o., Zygomatic
Rok vydání2011
Počet hráčů1 - 12
(4 voters)
KategorieChildren's Game, Dice, Educational, Humor, Party Game, Puzzle
MechanismyCooperative Game, Dice Rolling, Pattern Recognition, Storytelling
RodinaComponents: Dice with Icons, Game: Rory's Story Cubes, Mechanism: Storytelling dice game
Alternativní názvyPříběhy z kostek: Výpravy, Rory's Story Cubes Max: Voyages, Rory's Story Cubes: Podróże, 故事小Q:旅行篇, 故事骰:冒險篇, 스토리큐브: 모험

Recenze: Rory’s Story Cubes Voyages MAX
Rory’s Story Cubes: Voyages MAX je obrovskou krabičkou plnou zážitků. Přírůstek do rodiny vyprávěcích kostek se nafouknul v rozměrech, ale zachoval si úplně všechno, co na nich máme rádi. Zelená krabička s podtitulem Cesty je stejná, jako její menší předloha. Jen ty kostky jsou třícentimetrové, dobře se s nimi manipuluje a všechno to vypadá ještě lépe. Story Cubes MAX je výborná sada, ať už si ji pořídíte s jakýmikoliv obrázky uvnitř.

+ krásná maxi edice
+ stále stejná hratelnost
+ masivní kostky