Líbí se Vám naše práce? Chcete nás podpořit? Chcete s námi soutěžit o hry? Podpořte nás na Hero Hero a získejte exkluzivní obsah!

Recenze: Tučňáci na pochodu s magnety na tlapkách

tucnaci-na-pochodu-01

Když tučňáci vyrazí na svoji každoroční pouť, musí se držet pohromadě. Skupinka je jejich jedinou obranou před predátory. Navíc pokud by přišla sněžná bouře a oni si neviděli navzájem křidýlka, mohli by se ztratit. Jejich přežití závisí jen a jen na schopnosti udržet se pohromadě. Určitě budou rádi, pokud jim někdo pomůže.

A právě proto se také hlásíme my, hráči a luštitelé v jedné osobě. Firma SMART Games a s ní i autor Raf Peeters si na nás připravili nový magnetický hlavolam. Ten se jmenuje Tučňáci na pochodu a dokonale vystihuje obsah hry. Autorem překladu a tedy i distributory pro český trh je společnost MindOK.

Jako každá magnetická hra zatím, i tato funguje jako rozevírací kniha. Je zajištěná jedním cvočkem, který ji pevně drží zavřenou a malé tučňáčky v teple. Když ji opatrně otevřete, najdete na pravé straně herní plochu o rozměrech šest krát sedm čtverečků. A na ní už jsou rozestavení malí tučňáci. Každá má svoji bezpečnou kru, která je rozdílně velká a jiného tvaru.

tucnaci-na-pochodu-07

Dohromady tu najdeme čtyři figurky, ale šest kamenů. Zbývající dva jsou prázdné a slouží jen pro blokování. Na levé straně knížečky najdeme v kroužkové vazbě upevněné listy zadání a na jejich konci vždy také řešení jednotlivých hádanek. Dohromady na zvídavé řešitele čeká 48 úloh rozdělených do čtyř obtížností.

Na začátek každého lámání hlavy si hráč vybere obtížnost a v ní najde úlohu, se kterou by se toužil poprat. Podle zadání rozmístí některé dílky. V prvních úlohách mu může zadání dát nápovědu k řešení, protože prozradí umístění některého z tučňáků. Později ale budou na vodě plavat pouze bezejmenné prázdné kry a hráč si bude muset domyslet úplně všechno.

A zatímco na vodě plavou pouze některé kry, úkolem hráče je vzít všechny zbývající a položit je na hrací plochu. Ne ale tak, jak ho napadne. Z figurek tučňáků při tom musí vytvořit řadu a to v libovolném směru, i šikmém. Nemůže ale dílky otáčet, protože tučňáci musí být vždy natočení nohama dolů.

tucnaci-na-pochodu-03

Řešení se zdá být jednoduché, ale na první pohled vidět není. Dílky mohou jít na spoustu míst a je třeba vylučovací metodou najít to, kam opravdu sedí a kde se budou navzájem doplňovat. Není to ale tak těžké jako u některých jiných logických her z řady SMART. To proto, že dílky nelze libovolně natáčet, ale mají od začátku do konce jasně dané otočení.

Díky tomu je z téhle novinky skvělá zábava pro menší hráče už od pěti let. Ve hře jsou sice malé části, ale nejsou nijak nebezpečné. A děti si díky této magnetické zábavě procvičí svoje vnímání a představivost, protože každé umístění dílků předchází jeho projekce na plán v mysli řešitele. Úkolů je dostatek a první jsou zjednodušené. Děti tedy mají lepší začátek a vstup do luštění, což dále zpřístupňuje novinku tomu nejmenšímu publiku.

tucnaci-na-pochodu-14

Zpracování je perfektní, což vlastně ani moc nepřekvapí. Mohli bychom si zase stěžovat na umístění řešení do stejného místa, jako je zadání, ale je to zbytečné. Místo toho pochválíme silné magnety a parádně přenosnou zábavu, kterou si s sebou mohou děti vzít do auta, čekárny nebo vlaku. Ale to je společné pro všechny hry z řady Na cesty.

Tučňáci na pochodu ale přináší nový úkol. Tentokrát jde o seřazení tučňáků do řady. Současně je ale úkol i jednodušší a tedy přístupný těm nejmenším luštitelům. Zadání je dostatek a hledání řešení dá dětem zabrat. Tučňáci na pochodu jsou výbornou magnetickou hrou na cesty, které vlastně nelze nic zásadního vytknout.

Recenze: Tučňáci na pochodu s magnety na tlapkách
Tučňáci na pochodu je výbornou logickou hříčkou, která potěší ty nejmenší. Tučňáci jsou vděčným tématem a společně s napětím z řešení úlohy za úlohou zaručeně přináší zábavu a výzvu pro malé předškoláky. Ti začnou s nejjednoduššími úkoly a postupně se vypracují. Ty nejnáročnější ocení třeba i osmiletí řešitelé. Tučňáci na pochodu jsou příjemnou změnou a dobrým směrem v oboru dětských hlavolamů.
Klady:

+ trénuje vnímání
+ skvělé na cesty
+ stavění tučňáků do řady
+ odstupňované úkoly
+ opravdu už od pěti let
Zápory:

- řešení hned za úkoly
0
Prozkoumávejte dál
Recenze: Castle Panic: The Wizard’s Tower – kouzelníci brání hrad