Rozhovor s Miroslavem Kohoutkem o připravované stolní hře Vetřelec

Už jen týdny zbývají do chvíle, kdy na českou deskoherní scénu vtrhne jedna z nejobávanějších a nejobdivovanějších filmových příšer všech dob. Vetřelec si ze své rodné planety našel svoji cestu až do našich obýváků.

Vše to má na svědomí firma AI Games, která nám přinesla výbornou párty hru GanXtaZ! (recenze) a již méně povedenou dobrodružnou Pyramidu boha Slunce.

O hře Vetřelec lze přes její pozdní vývojové stádium nalézt pouze několik kusých informací a pár fotografií. Právě proto jsme se rozhodli pro vás vyzpovídat tvůrce hry, pana Miroslava Kohoutka.

1) Vetřelec je velice oblíbená čtveřice filmů, které nás zavedly na daleké planety a podnítily fantazii mnoha fanoušků. Z jakého důvodu jste sáhli pro svoji novou deskovou hru právě po tomto tématu?

Koncept této deskovky vznikl již asi před 15 lety, kdy jsem její prvotní podobu hrával s přáteli, pak celý projekt zapadl ve víru doby a objevil se až nyní, kdy jsme se rozhodli tuto již rozpracovanou deskovku dát do profesionální podoby s vědomím, že si to zaslouží.

2) Na jaké herní principy klade Vetřelec hlavní důraz?

Základní herní princip je komunikace mezi posádkou, která musí vymyslet, co vlastně bude dělat, jelikož možností je nepřeberně, ale ne všechny strategie vedou k cíli. Základní koncept je hra pro šest lidí v poměru 5/vetřelec. Hrací plán je vlastně simulací určitého prostředí, kdy se dají dělat určité věci a je na posádce, aby na základě těchto informací vymyslela společný postup na eliminaci vetřelce, který se pohybuje po plánu neviditelně a je velmi těžké ho zabít.

3) Vzhledem k námětu zde bude důležitá pravděpodobně důležitá i hráčská interakce, jakým způsobem bude probíhat? Hrají hráči za jeden tým a domlouvají se a jedná se tak spíše o kooperativní hru nebo spolu soupeří?

Hra v základním konceptu je týmová spolupráce 5/1, kdy hráči po úvodní poradě mají na další tahy omezený čas, takže pracují v časovém stresu, který se stupňuje s tím, jak jich postupně ubývá. Ve vyšších levelech se tento poměr mění na 4/2, kdy s vetřelcem hraje jeden s posádky jako nastrčený android.

4) Je ve hře zastoupena náhoda?

Náhoda je zastoupena pouze v hodech kostkou při určitých činnostech, jako je třeba svařování, kdy hráč háže kostkou a musí naházet určitou sumu, která představuje čas. Takže takový malý simulátor šikovnosti, jinak se jedná o čistě logickou a taktickou záležitost.

5) Předlohou k samotné postavě vetřelce jsou kresby švýcarského surrealisty H. R. Gigera. Využíváte podobnou grafiku ve hře nebo jste šli svojí vlastní cestou?

Jelikož předlohou je první díl dnes již legendární série, nemohli jsme se vyhnout určité podobnosti a ani jsme nechtěli. Samotná postava vetřelce ve hře není graficky nutná a zbytek lodi je naše fantazie. Nicméně zahájili jsme jednání na téma autorská práva a doufáme, že vše dopadne k naší spokojenosti.

6) Jak jste pojali celkově i prostředí lodi, na které se hra odehrává? Z dříve uvolněných obrázků víme, že se jedná o 3D plán. Mohou si jej hráči sestavovat podle svého nebo bude prostředí vždy stejné?

Hrací plán je 3D do té míry, že jsme klíčovou vzduchotechniku , kde se vetřelec hlavně pohybuje, postavili na patro. Jinak prostředí zůstává stejné, což je pro hráče výhoda, neboť po sehrání několika partií se již hráči tak sžijí s prostředím, že na základní úrovni je pro vetřelce celkem obtížné přežít. Proto má hra další levely obtížnosti.

7) Co přináší do hry šance, že některý z hráčů je zrádce a jak to mění celkový dojem ze hry?

Hardcore varianta se zrádcem nastoluje zcela jiné postupy, kdy je velmi těžké posádku sjednotit a pokud zrádce je tvrdý hráč, má hra skutečně drastický průběh, neboť jak víme z filmu, posádka je sekundární. Zatím se nám při zkušebních hrách podařilo zvítězit jako posádka jen několikrát.

8) Jaké postavy a další varianty pro hru ve Vetřelci nalezneme?

Hra pracuje se základní sadou figur jako posádky Nostroma ve chvíli, kdy vetřelec zabije v hangáru Bretta. Varianty jsou pak spíše ve změně herních principů. Pro úplnost jsme dodali i ostatní členy posádky, kteří v době, kdy se tato epizoda odehrává, byli již po smrti.

9) Komu podle Vás bude hra především určena?

Hra bude asi určena všem, co mají rádi toto téma, rádi se baví u deskovek a taky se rádi bojí, protože atmosféra při hře je velmi hustá a některé slabší povahy pak odmítají dále hrát. Takže pro hardcore tactiky.

10) Již máte za sebou jiné úspěšné hry, především pak párty hru GanXtaZ, a je tedy zřejmé, že Vetřelec nebude Vaším posledním projektem. Na jaké další hře (hrách) pracujete?

Pravda, GANXTAZ je naše nejlepší dílko, co se deskovek týče. Bohužel situace s prodejem a distribucí je taková, že v záplavě dalších her si těžko prodírá cestu na místo, o kterém si myslím, že jí právem náleží. Toť vskutku velmi demotivující skutečnost a to spolu s krizí a nedostatkem investic bude mít za následek, že Vetřelec bude asi na delší dobu poslední projekt, i když v šuplíku máme další nápady, jako K2, strategii o dobytí osmitisícovky, pokračování série námořních bitev, trochu kontroverzního Teroristu a kostkovou hru Evoluce. Pokud se situace zlepší, určitě uděláme vše pro realizaci.

11) Kdy se můžeme těšit, že Vetřelce najdeme v obchodech?

Rádi bychom stihli letošní vánoce, hra je prakticky hotová.

Děkujeme za Váš čas a přejeme hodně úspěchů s distribucí Vetřelce.

Tým serveru DeskoveHry.com

Zdroj titulní fotografie: foxart.com

Rozhovor s Miroslavem Kohoutkem o připravované stolní hře Vetřelec
Klady:
Zápory:
Prozkoumávejte dál
Deskovky na Vánoce? Část 12: Párty hry podruhé