Recenze: LEGO Mini-Taurus – minotaurus se vrací

Mini-Taurus - balení

Minotaur sužující vesnici byl zabit hrdinnými bojovníky minulou zimu. Ale jen nakrátko měli obyvatelé klid. Nikdo totiž nevěděl, že minotaur měl malého potomka, který začal být už v roce hladový.

Stáhnul se dál do jeskyně, která je plná pohyblivých kamenů. Nezbývá tedy než vyzvat hrdiny ještě jednou, aby trápení svých spoluobčanů udělali konečně přítrž. Ozbrojeni vyrazili na výpravu, která snad také skončí dobře.

Naštěstí pro obyvatele vesnice jste tu vy, hráči, kteří rádi těmto figurkám z LEGA žijícím v horách, pomohou. Budete muset již podruhé přiložit ruku k dílu a za pomocí své taktiky, šikovnosti a štěstí porazit už druhého Minotaura. Prvního rohatého ďábla jste porazili předloni v jedné z prvních LEGO her u nás na trhu s jednoduchým názvem Minotaurus (recenze).

Mini-Taurus - sestavení hry

Nová hra nese název Mini-Taurus a tak se nenápadně odkazuje na svého většího bratříčka, ale také na menší rozměry krabice a herního plánu. Ale minotaurus samotný už je stejně velký, protože mládě stačilo za ty roky dorůst svého rodiče. Do této chvíle o něm nikdo neslyšel, ale teď začíná vystrkovat růžky. Krom toho se navíc říká, že se ještě kdesi v jeho domovské jeskyni ukrývá meč Aegeus.

LEGO Mini-Taurus je opět dílem Bastiaana Brederodeho a Cephase Howarda a v základním principu hry nenajdete žádnou změnu. Nejdříve se tedy podíváme pod víko s modrým minotaurem s mečem přes rameno. Tahle ilustrace trochu vzbuzuje pochybnosti o uvěřitelnosti, protože minotaura si takto asi nepředstavujeme – vypadá spíš jako nějaký kříženec mezi člověkem a býkem.

Hru si pochopitelně musíte opět nejdříve složit z dílků lega, takže vytvoříte zelenou základnu a do čtyř rohů postavíte hraniční kameny. Vstup do minitaurova labyrintu čeká na čtyři hrdiny, stejně jako rozestavené dílky zdí. Celou stavbu podepírají pilíře, mezi kterými se zdi mohou pohybovat. Až úplně vzadu za Minotaurovou postavou (kterou musíte také složit), se nachází oltář a na něm leží zlatý meč.

Mini-Taurus - připravená hra

Před první hrou je třeba připravit také klasickou LEGO kostku, která bude mít na čtyřech stranách čísla 2, 3, 4, 5. Poslední dvě strany dostanou v základní variantě jeden šedý a jeden černý proužek. Právě těchto šest možností budete mít také v průběhu partie. Na začátku souboje si všichni hráči vyberou jednu figurku hrdiny, kterého budou zastupovat. V případě, že se hry účastní pouze dva soupeři, každý dostane dokonce dva hrdiny.

Souboj se pochopitelně řídí čistě hodem kostkou. To je první akce, kterou uděláte ve chvíli, kdy na vás konečně dojde řada. Pokud vám padne některé z čísel, pak můžete svého hrdinu posunout o tolik políček kupředu. Pohyb není nijak omezený, můžete zatáčet a především se vyhýbat překážkám a minotaurovi.

Zásadní změna přichází v případě, že hodíte stranu složenou z černého a šedého proužku. Nyní máte konečně na výběr – můžete buď popojít s Minotaurem nebo přesunout některou ze zdí na herním plánu. Bludiště se totiž neustále mění pod nohama a vy toho můžete využívat stejně dobře jako příšera s červenými rohy. Můžete ale zahradit cestu nejen minotaurovi, ale také svým soupeřům.

Mini-Taurus - rozehraná hra

Přesun zdi je jednoduchý – prostě vezmete dvoudílek a přeložíte jej mezi libovolné dva jiné pilíře na hracím plánu. Zdi tedy tvoří v bludišti čtyři řady oddělené úzkými stezkami pro dvě osoby. Samotný Minotaurus však zabírá celou stezku, pokud s ním tedy zůstanete uvěznění a jedné úrovni, nedá se mu nijak vyhnout.

Druhou možností, pro kterou se můžete rozhodnout, je tedy pohybovat právě s příšerou. V jednom tahu se však Minotaurus může ze svojí současné pozice pohybovat vždy pouze rovně jedním ze čtyř směrů a to tak dlouho dokud nenarazí na překážku nebo dokud vy neřeknete, že to stačilo.

Pokud Minotaurus zastaví v sousedství nějakého hrdiny, ještě není vše ztraceno. Příšera útočí pouze na stranu, na kterou míří její oči a ruce. Na konci pohybu je tedy pouze na hráčích, kterou stranou jej natočí. Pokud před ním stojí v tu chvíli některý z hrdinů, tak je okamžitě vrácen na začátek labyrintu a musí svoji pouť začít znovu.

Mini-Taurus - sestavení hry

Hra končí ve chvíli, kdy se prvnímu z hráčů podaří prokličkovat celým labyrintem a vyhýbat se monstru tak dlouho, aby dosáhlo oltáře a zlatého meče. Pokud mají hráči dva hrdiny (ve hře pro dva), pak musí oba dosáhnout meče, než je vyhlášený vítěz.

Mini-Taurus přináší opět jednoduchou dětskou zábavu. Tentokrát je herní plocha výrazně menší než ve velkém Minotaurovi, ale to nijak výrazně nevadí. Vzdálenost až k meči je po jednom políčku poměrně velká a hráči si musí dávat neustálý pozor na pohyb Minotaura.

Jeho síla je dobře omezená možností pohybovat se vždy pouze v jednom směru. Hráči toho mohou velice chytře využívat. Možná ještě důležitější je ale přesouvání zdí labyrintu. Právě ty si mohou navzájem stavět do cesty a brzdit tak soupeře v cestě za mečem. Někdy dokonce dojde k situaci, že zavřete hrdinu s Minotaurem do uličky a v příštím tahu na něj příšeru pošlete.

Mini-Taurus - připravená hra

Jak už bývá u LEGO her zvykem, na poslední stránce pravidel najdete ještě nějaké ty varianty, kterými se dá hra obohatit. Například zesílení minotaura tak, že se může pohybovat i přes hrdiny a napadnout tak třeba i toho zbabělce, který se ukrývá za jinou postavičkou. V druhé variantě vám příšera nedá meč jen tak zadarmo, ale musíte jej porazit. K tomu na něj potřebujete zaútočit (= dostat se k němu) se strany nebo zezadu. Nemůžete se mu postavit přímo, protože je příliš silný. Pokud se vám podaří pak hodit číslo, zasáhli jste, získáváte meč i výhru.

Samotné partie probíhají velice rychle a jsou u konce přibližně za čtvrt hodiny, kdy některý z hráčů dorazí až k meči. Právě touto rychlou zábavou si LEGO hry také získaly oblibu mnoha rodin, stejně jako svým perfektním zpracováním. Tuto hru zdobí především figurka minotaura, ostatní dílky ani herní plán není nijak výrazný.

Mini-Taurus je jednoduchou LEGO hrou, která zabaví malé stratégy kolem sedmého roku věku. Nejzajímavější na hře je přesunování zdí, které už známe z původního Minotaura, a také pohyb příšery, který musí být vždy pouze rovný. Pro majitele původní velké verze se investice nevyplatí, spíše si upravte pravidla ve svojí hře. Pokud jste si ale chtěli Minotaura koupit, ale odradila vás cena, pak zkuste Mini-Taura, je skoro stejně dobrý.

AutorBastiaan Brederode, Cephas Howard
VydavatelLEGO
Herní doba15
Minimální věk7 and up
KategorieMythology
MechanismyDice Rolling
RodinaCreatures: Minotaurs, Series: LEGO Games, Toys: LEGO
Alternativní názvyLEGO Mini-Taurus

Mini-Taurus je malá verze deskové hry Minotaurus, kterou LEGO představilo před rokem. Je menší, jednodušší a levnější. Přitom nabízí v podstatě stejnou porci zábavy, samotný Minotaurus a jeho pohyb je možná řešený ještě lépe. K zásahu musí stát čelem a pohybovat se může pouze rovně. Hráči se mu nemohou postavit vůbec tváří v tvář. Pokud nemáte Minotaura a chcete jednoduchou hrdinskou hru, pak můžete o Mini-Taurovi uvažovat.

+ cena
+ varianta na Minotaura
+ pěkná figurka