Recenze: Ninja All-Stars – rozšíření o nové klany

ninja-all-stars-rozsireni-12

Vždycky se zdálo, že opravdových ninjů je málo. Jenže jakmile nastal čas na měření sil, najednou se objevoval klan za klanem. A všechny chtěly svůj podíl na slávě. Jenže vítězství je stále pouze jedno a nezáleží na tom, kolik mečů a životů položíte na jeho oltář.

A protože se nám základní hra opravdu líbila, pokusili jsme se získat na otestování i některá malá krabičková rozšíření. Konkrétně jsme dostali krabičky Clan Kitsune a Clan Ijin a k nim ještě jednu bonusovou postavu Inu pro Clan Kaiken. Za celou hrou stojí firmy Soda Pop Miniatures a Ninja Division. Hru jako celek vytvořili John Cadice, David Freeman a Deke Stella. Nové krabičky vychází v distribuci společnosti Esdevium Games.

ninja-all-stars-rozsireni-05

Krabičky jsou malé a přináší s sebou hromádku nových součástek. Každá obsahuje svoji vlastí sadu figurek. Specialitou těchto rozšiřujících balení jsou velké postavičky, které zabírají na mapě hned více políček. Jsou tedy nemotornější, ale o to silnější. Tomu odpovídají i statistiky na kartách – jedna společná pro celý klan i se speciálními dovednostmi a pak ještě karta hrdiny a vůdce. Dohromady tu je vždy čtrnáct postaviček, z nich dvě velké a jeden hrdina.

Samotná hra Ninja All-Stars je nekompromisní bojovkou. Hráči se pohybují po plánu, který je řešený netradičními puntíky, schovávat se před zraky kolemjdoucích a především na sebe neustále útočit s pomocí kostek. Každá postava má svoje specifické vlastnosti, které určují rychlost, útok, obranu (= počty kostek) a také další možnosti. Po odehrání stanoveného počtu kol hráči porovnají nasbírané body za různé úkoly.

ninja-all-stars-rozsireni-08

Hra je čistě o boji a právě proto všichni soupeři určitě ocení nové jednotky. Ty jsou už samy o sobě dostatečným obohacením. To proto, že také ohromně zvyšují variabilitu a celkový dojem z partie. Navíc každá krabička obsahuje nějakou novou speciální dovednost, například u klanu Ijin podporují své jednotky poblíž, A hlavní hrdinka Bomechan umí útočit na více protivníků současně. Do hry přijdou také nová klíčová slova, takže je i co objevovat.

Ale ještě jsme naznačili jednu samostatnou postavičku. Malé rozšíření je zatavené v nepoddajném balení, které budete muset nemilosrdně rozstříhat. Na to si ale dávejte dobrý pozor, protože uvnitř není pouze jeden figurka, ale také odpovídající karta, která není zvenku vidět. A i tahle malá nenápadná lištička má svoji vlastní specifickou dovednost.

ninja-all-stars-rozsireni-02

Miniatury jsou opět detailní a moc dobře provedené. Zpracování prostě není vůbec co vytknout a pokud si hráči postavičky ještě namalují, budou mít před sebou opravdu překrásnou rubačku. V té nejde o nic jiného, než nechat promluvit meče. Svaly tu nehrají ale takovou roli. Stačí jen mít štěstí v kostkách!

Závěrem tak není hodnocení pouze těchto dvou krabiček, ale s velkou pravděpodobností jej můžeme zobecnit na všechny rozšiřující balení Ninja All-Stars. Pokud vás tato hra baví, pak nové krabičky přináší krásné obohacení hratelnosti, variabilitu a ještě nějaké drobné novinky navíc. Na průběhu partie se ale nic nemění. A v případě, že stále teprve o Ninja All-Stars uvažujete a máte rádi hry plné samurajů, pak rozhodně nebudete litovat jejího pořízení. Nejlépe i s nějakým tím klanem navíc.

AutorJohn Cadice, David Freeman, Deke Stella
IlustraceJose David Lanza Cebrian, Collateral Damage Studios
VydavatelEdge Entertainment, Heidelberger Spieleverlag, Ninja Division, Soda Pop Miniatures, Ulisses Spiele
KategorieAdventure, Collectible Components, Fantasy, Fighting, Humor, Miniatures, Sports, Video Game Theme
MechanismyDice Rolling, Grid Movement
RozšířeníNinja All Stars: Ninja Practice Demo Kit, Ninja All-Stars: Arashikage, Ninja All-Stars: Bakusho Mondai, Ninja All-Stars: Benkei, Ninja All-Stars: Clan Ijin, Ninja All-Stars: Clan Ika, Ninja All-Stars: Clan Kitsune, Ninja All-Stars: Clan Tanchyo, Ninja All-Stars: Clan Tora, Ninja All-Stars: Clan Yamazaru, Ninja All-Stars: Dark Kitsune, Ninja All-Stars: Hanzo, Ninja All-Stars: Howl & Yip, Ninja All-Stars: Inu Clan Kaiken, Ninja All-Stars: Jorogumo, Ninja All-Stars: Kappa, Ninja All-Stars: Karura, Ninja All-Stars: Komuso, Ninja All-Stars: Mizaru, Ninja All-Stars: Mizuchi, Ninja All-Stars: Mochizuki, Ninja All-Stars: Momotaro, Ninja All-Stars: Moon Princess, Ninja All-Stars: Musashi, Ninja All-Stars: Ondori Clan Kaiken, Ninja All-Stars: Onibaba, Ninja All-Stars: Ryu, Ninja All-Stars: Shojo, Ninja All-Stars: Sun Empire Wandering Samurai, Ninja All-Stars: Tengu, Ninja All-Stars: Uzumaki, Ninja All-Stars: X Super Dungeon Upgrade Deck 1, Ninja All-Stars: Yagyu Jubei, Ninja All-Stars: Yobuko, Ninja All-Stars: Yokozuna, Super Dungeon Explore: Super Ninja Ambush!
RodinaAdmin: Better Description Needed!, Crowdfunding: Kickstarter, Theme: Chibis, Theme: Ninjas

Rozšíření Ninja All-Stars přidává více všeho, co je na této hře tak dobré. Figurky, karty, dovednosti a zábava. Na hratelnosti původní krabice nemění nic, ale to nevadí, protože hra už tak funguje ideálně. Tedy hlavně v případě, že chcete sednout ke stolu a po přípravě se pořádně rubat. Ninja All-Stars je hra, které rozšíření přidají spousty nových figurek.

+ spousta figurek
+ hrdina
+ zvyšuje variabilitu