Recenze hračky: Lisciani Baby Park – zábavní park pro nejmenší

Je to takový zábavní park pro nejmenší. Je plný zvířátek, balónků, kolotočů a vláčků. Tentokrát ale leží pouze na stole, a to až poté, co jej dítěti připravíte a zkompletujete z krabice ven. A takové legrácky jsou všechny možné pouze zásluhou společnosti Lisciany, která si připravila novou sadu hraček s názvem Baby Park. Nejspíš to autorům našeptala Carotina Baby, což je řada hraček označující mrkvičkou hry pro ty úplně nejmenší. No ale u nás si Baby Park můžeme užít zásluhou firmy Piatnik, která ji nabízí včetně českých pravidel.

Box samotný je obrovský. To proto, že v něm je nejen velký kulatý puzzle plán a řada drobných tvarů a skládaček, ale také jedna velká plastová vkládačka. Každá součástka funguje samostatně, ale současně některé jsou propojené, pokud děti chtějí.

Základem všeho jsou tvary a barvy. Celkem pět součástek boxu zahájíme komponentou, která je pro děti nejpřístupnější. Jedná se o knihu barev, která je kartonová, ale je spojená velkým plastovým válečkem. Díky tomu se dětem skvěle drží a otáčí a mohou si s ním hrát už opravdu od těch inzerovaných dvanácti měsíců, kdy tvary ani barvy ještě nebudou v jejich zorném poli zájmu. V knížce jsou také pěkné jednobarevné ilustrace, na kterých lze děti učit slova a současně se nenásilnou formou seznamují s obrázky.

Zbytek komponent musí čekat. Teprve když malí hráči trochu vyrostou, začne je zajímat plastová vkládačka. Osm dílků má na horní straně vždy jedno zvířátko, po dvojicích je můžeme seskupit podle tvarů i barev. A každý tvar pak velmi dobře zapadne do jednoho z otvorů v plastové vkládačce. Ta je oboustranná a díky tomu se dětem dobře drží.

Plastový díl je velký a lze jej otevřít pouhým otočením. K tomu je ale potřeba trocha šikovnosti, takže děti samy si jej zatím neotevřou a potřebují k tomu pomoc dospělých.

Pokud vaše děti ještě pořád používají zoubky na všechny své hračky a své okolí, pak doporučujeme ještě plastové tvary nechat ukryté. Obrázky na kostkách jsou na zuby docela citlivé a nechcete, aby si děti zničily pěkné obrázky na jejich horní straně.

Pak už mohou pokračovat malí zájemci i herním plánem, který je tu hlavně na prohlížení a trénink skládání. Ten podporuje fakt, že plán je opravdu velký a pevný. Po složení se jedná rozhodně o největší komponentu, kde se herní prostor skládá ze tří soustředných kruhů se sluníčkem uprostřed. Jedná se o puzzle, které je plné obrázků, dětí a zvířátek. Veselé ilustrace děti baví a líbí se jim. Na plánu si mohou hrát, ale i zde se hned na několika místech setkají se siluetami tvarů (trojúhelník, čtverec, hvězda a kolečko). A barvy, ty jsou zde zastoupeny ještě mnohem častěji a reprezentují je třeba nafukovací balónky nebo ptáčci.

I poslední komponenta trénuje barvy a tvary. Jak jinak. Jedná se o kartonové destičky, které fungují jako vkládačka. Děti potřebují opravdu šikovné prstíky, aby je poslaly na to správné místo. Tvar i barva mají vždy své správné místo pouze na jedné destičce, pěkně pohromadě. Děti tak mohou hledat podle obou vlastností, což je příjemně volné řešení.

Děti si postupně všechny prvky zamilují. Budou si s radostí otáčet stránky knihy, která je na rozdíl od jiných nelimituje v otáčení. Budou se učit vkládání a rozpoznávání tvarů. S radostí si budou prohlížet detailní obrázky na velkém puzzle, které si předtím musí složit.

Celkově funguje velký box Baby Park opravdu pěkně. Na víku sice uvidíte číslovku říkající, že obsah je vhodný od dvanácti měsíců. Počítejte ale s tím, že dítě bude do komponent postupně dorůstat. Ale na tom není nic špatného, naopak budete mít pocit, že jste své peníze utratili dobře a efektivně a že za ně dostáváte hodně zábavy. A to můžeme potvrdit. Právě proto je Baby Park fajn hračkou pro batolata.

Recenze: Bang! Kostková hra – pryč s kartami!