Recenze: Kouzelné čtení Doprava – stejně tak důležité je i doleva

kouzelne-cteni-doprava-09

Možná víte, která strana je pravá. Jenže to rozhodně nestačí. Jako správný účastník silničního provozu musíte znát daleko víc. Ať už jedete na silnici nebo po parkovišti, vždy se předpokládá, že znáte značky, umíte komunikovat s ostatními řidiči a znáte všechny své práva a povinnosti za volantem nebo řídítky.

Je na čase, abyste si to zopakovali v knize Doprava. Jedná se o další přírůstek do řady Kouzelné čtení, která využívá schopností Elektronické tužky Albi. Tentokrát si autoři vzali na paškál téma všech možných dopravních prostředků v nové interaktivní mluvící knize. Ta k tomu samozřejmě potřebuje právě dotyk bílé tužky s reproduktory, ze kterých bude na hráče tentokrát mluvit dvojice Jana Holcová a Jaroslav Plesl.

kouzelne-cteni-doprava-02

Na obálce vidíme silnici s policisty, ale i náznak vodního světa. A také se dozvíme, že kniha je určena pro malé účastníky provozu už od tří let. To proto, že v dnešní době není nikdy dost brzy začít s poznáváním světa dopravy. A když otevřou první stránku, najdou zde spoustu obrázků. Každý z nich čeká, až se jej někdo dotkne špičkou tužky a ta bude moci zareagovat tak, jak jí říká její program. Ten je samozřejmě na začátku třeba stáhnout zdarma do tužky sadu namluvených frází pro tuto knihu.

A pak už hráče přivítá dopravní hřiště. Je plné značek, koloběžek, motokár i kol a odhalí malým zvídavým dětem spoustu zajímavých informací o silnici a jak se na ní chovat. V pravé dolní části každé knihy je sada ikonek, které spouští kvízy, ale umožňují i čtení nějakých rozšiřujících informací. Základem zábavy je ale právě ten kvíz, protože tady si děti mohou po zkoumání knihy prověřit svoje schopnosti a porovnat s ostatními.

kouzelne-cteni-doprava-05

Ale děti nezůstanou jenom na bezpečném hřišti. V knize se podívají do města, kde se prohání auta (a potkáme tu i moderní Octavii), tramvaje, trolejbusy, motorky a spousta nepředvídatelných chodců. Na další dvojstránce si děti vyzkouší práci záchranářů.

Téma dopravy je ale mnohem širší než jen provoz na zemi. A tak děti vyletí do oblak, podívají se na hliněná staveniště, na farmu, na koleje i na vodu. Právě tahle šířka záběru je skvělá na jednu knihu. Ta obsahuje dohromady přes 2000 zvuků a textů, což je velmi solidní základna, se kterou si děti vydrží hrát poměrně dlouhou dobu.

kouzelne-cteni-doprava-08

Obrázky na všech stranách jsou skvěle kreslené, obsahují řadu zajímavých prvků a momentů a při tom působí příjemně kompaktně. Každá ilustrace je tu koláží spousty myšlenek. Perfektní je třeba řešení letadlové dvojstrany, která průřezem nakukuje na odbavení i do letadla.

Celkově tedy je možné knihu Doprava jen pochválit. Jedná se o další vynikající přírůstek do naší oblíbené řady naučných stránek. Nabízí ohromnou pomoc v učení malého cyklisty, ale je zde prostor k interakci i pro starší děti, které se už opravdu provozu samy účastní. Najdou zde řadu důležitých informací, které si jako celek v obrázkové podobě dobře vštípí. Kouzelné čtení Doprava je opravdu skvělá naučná kniha.

Recenze: Starcadia Quest ARRRmada – piráti ve vesmíru