Recenze: Dino Crash – dinosauří dupání

dino-crash-13

I když je to pěkných pár milionů let v historii, i tenkrát měla zvířata podobné choutky jako dnes. Chtěla lovit, přežít, ale také se bavit. A tak hrají na honěnou, a protože největší ego má T-Rex, chtěl být v týmu jen sám se sebou. Všichni ostatní dinosauři jsou v týmu, který hraje proti němu. Budou se snažit doběhnout do cíle a nenechat se sežrat.

To je všechno, o co nakonec půjde v deskové hře Dino Crash, která je zaměřena na ty nejmenší předškolní děti. Jedná se o novinku ze stáje firmy Dino Toys pro roku 2015. Konkrétní autory se nedozvíme, a tak se musíme spokojit alespoň se jménem Martina Slábová, které stojí pod položkou ilustrace.

Ve středně velké krabici s rozzuřenými Tyrannosaurem najdeme přeložený herní plán. Ten se skládá ze čtyř části, a po celé jeho ploše se vine pořádně dlouhá stezka. Už při zběžném pohledu na plán je jasné, že hráči budou z levého dolního rohu utíkat, až se jim bude za patami kouřit. Vyplašila je tam sopka a poštvala přímo do náruče číhajícího Rexe. Bezpečí leží až úplně na konci trasy, v pravém horním rohu plánu

dino-crash-03

Kromě samotné mapy s trasou na hráče čeká také jedna kostka s puntíky a hvězdou místo šestky, pravidla a především figurky šesti dinosaurů. Ale jen pět dětí se bude moci zúčastnit závodů, protože šestým je T-Rex, který závodí sám za sebe (a svůj žaludek). K přípravě partie stačí, aby si postavičky rozdělili mezi sebe, na stůl položili herní plán a Tyrannosaura postavili do jeho doupěte nedaleko konce trasy. Začínající hráč dostane do ruky kostku.

Ve svém tahu hodí kostkou, jejíž počet puntíků určí, jak daleko se může se svojí figurkou posunout. Pohyb je možný v obou směrech, tedy nejen dopředu. Proč by se hráč měl chtít vracet? Protože jak se stezka vlní jako had sem a tam odshora plánu dolů a zpět, mezi prošlapanou cestou roste listí. Houští lze použít jako zkratku, ale každý dinosaur může použít pouze některou jeho část a to tu, kde se nachází jeho portrét.

Jenže kromě puntíků symbolizujících čísla může hráči padnout na kostce také hvězdička. V takový moment přestává na chvíli být mírumilovným býložravcem, a místo toho se z něj stává krvežíznivý lovec v kůži Tyrannosaura Rexe. I s ním může pohybovat oběma směry a to podle druhého hodu kostkou, který ihned musí provést. Když figurka hladového masožravce zastaví na políčku s jiným dinosaurem, pošle jej zpět na začátek. Hráči se tak střídají na tahu, zahání dinosaury ostatních soupeřů a to až do chvíle, kdy některý z nich dorazí do bezpečí pláže.

dino-crash-06

Hra Dino Crash působí dost obyčejně. Je to, jako by se vedení sešlo na poradě a prohlásilo, že má přebytek figurek dinosaurů a je třeba vymyslet nějakou novou hru. Naštěstí několik myšlenek tu najdeme a alespoň trochu ozvláštňují jinak klasickou hratelnost s trochou kostek a pořádnou dávkou náhody.

Samozřejmě chápeme kladný vztah společnosti k dinosaurům, se kterými sdílí název. Ale her jako Dino Crash je na trhu spousta. Tentokrát se budou po plánu podle výsledku kostek prohánět dinosauři, což děti určitě potěší. Obzvlášť vzhledem k aktuální módní vlně zahájené Jurským světem.

dino-crash-05

Ale abychom jen nekritizovali. Hra je pochopitelně určená pro děti a jako taková nabízí opravdu základní jednoduchou hratelnost. Děti mají kostky rády a nevidíme důvod, proč by neměla jejich první hrou být třeba tahle. Tady už záleží hodně na preferencích daného mrňouse a faktu, jestli dá přednost Ledovému království, Autům, dinosaurům nebo třeba Letadlům. Všechno je možné.

Dnes se ale bavíme o Dino Crash, tak se ještě vrátíme k této hře. Prokousávání je šikovným prvkem, jak si zkrátit cestu do cíle. Bohužel není možné nijak ovlivnit, kdy hráč skončí svým pohybem na místě s touto šancí. A tak všechno zůstává náhodné a to i ve chvíli, kdy na sebe někdo z účastníků vezme roli Tyranossaura Rexe. Výjimkou samozřejmě je možnost vybrat si ze dvou směrů pohybu a tím ovlivnit místo, kde figurka skončí. Prostřednictvím hladového T-Rexe mohou hráči škodit ostatním, což také děti budou s radostí dělat, obzvlášť pokud budou moci vyhodit některého z rodičů. A tak se právě hraní za Rexe stává tou nejzajímavější vlastností této hry.

dino-crash-10

Dino Crash je tedy vlastně sázkou na jistotu. Dinosauři, hra pro malé děti a jednoduché principy. Novinka si tak určitě najde místo v poličkách mnoha rodin. Ale podle nás se nejedná o nijak výjimečnou zábavu a dětských her najdete na trhu spoustu. Lepších.

Recenze: Dino Crash – dinosauří dupání
Dino Crash je dětskou hrou, která využívá popularity dinosaurů a servíruje dětem závodní hru s kostkou. Při každém pohybu si mohou s figurkou vybrat, jestli půjdou kupředu nebo zpět a tím ovlivnit, kde jejich dinosaurus skončí. S tím souvisí možnost prokousávat se listím a tak si zkracovat trasu do cíle. Jenže v cestě všem stojí i Tyrannosaurus Rex, kterého hráči sami kontrolují, když jim na kostce padne hvězdička. Dino Crash je hra, která přináší pouze drobné novinky, ale je stále závislá na náhodě a zaujme hlavně děti, které mají rády dinosaury.

+ možnost prokousat si cestu stranou
+ pohyb dopředu i dozadu
+ vyhazování ostatních s pomocí T-Rexe